Gode råd søges (parforhold)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.597 visninger
65 svar
51 synes godt om
28. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg blev skilt fra mine to børns far for et års tid siden og vi har begge mødt en anden.

Jeg har set min nuværende kæreste i omkring 4-5 måneder og han har selv en søn.

Jeg er blevet rigtig glad for min kæreste - men vi har en del problemer som gør vores forhold meget besværligt og udløser mange diskussioner. Jeg er derfor ved at overveje om det er nok at elske en person inderligt, når der er mange negative ting i vores forhold. Han har mange krav/forventninger - nogle af dem har jeg det svært med..

Derfor vil jeg meget gerne høre jeres mening om følgende:

1. Han mener enten at jeg skal slette min facebook (pga. han mener at alt for mange mænd kontakter mig privat - hvilket jeg ikke reagere på) eller så skal jeg slette alle mine drenge-venner.

2. Jeg skal slette min instagram - eller stoppe med at sætte billeder ind af mig selv hvor jeg har gjort mig pæn (f.eks. i forbindelse med en tur i byen) Jeg tager ALDRIG billeder af mig selv i lidt tøj, eller hvor jeg ser billig ud. Bare almindelige billeder med veninder eller af mig selv, hvor jeg smiler.

3. Han vil ikke have at jeg har daglig eller ofte kontakt med faren til mine børn - vi holder af at sende billeder jævnligt vis MMS eller skrive en kort besked med info om børnene. Ellers ringer vi sammen og snakker jævnligt om hvad der er sket med børnene og hvordan de har det. Det kan godt være dagligt vi gør det ene eller andet. Min kæreste ønsker at jeg højst har kontakt med min x-mand en gang ugenligt, hvor vi der deler de ting om børnene. Desuden synes han ikke vi skal ses alene med børnene (f.eks. tage i legeland, ud og købe legetøj eller tøj med børnene)

Han har flere regler, som ikke betyder lige så meget for mig, og som jeg nemmer kan ændre for ham. Men jeg er i tvivl om jeg vil ændre på ovenstående for ham, da jeg ikke føler at det er normale krav. I stedet bør vi stole på hinanden. Men da han mener at jeg er meget flirtende af natur - fordi jeg er en meget smilene og åben person, så har han svært ved at stole på mig...

Håber at jeg kan få nogle råd, for jeg er virkelig glad for ham!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

stjernehimmel

Jeg tror du skal mærke efter din mavefornemmelse.... han virker/lyder meget kontrollerende....

Det lyder til han er meget jaloux, at han ikke vil ha dig i nærheden af andre mænd.....(mangel på tillid)

Og hvis der er så grundlæggende problemer som du beskriver efter SÅ  kort tid, ville jeg ikke selv kunne forsætte...

Jeg har selv været der, hvor han ville ha kontrol med mig, til at slette kontakt til min omverden..... og det gik rigtig galt...

samtidig så vend den om...: hvad er vigtigst? et godt samarbejde med din eks omkring børnene? eller din kæreste? 

for det er helt sikker at han vil komme til at skabe problemer der... min kæreste synes ikke det er super fedt at jeg snakker med en eks, men samme tid er han glad for at vi arbejder godt sammen omkring min datter... og at det er hendes behov før hans... plus han har fuld tillid til mig...

Ingen har ret til at ændre på dig, og afskære dig for dine omgivelser....... og mht mænd der komtakter dig: han vil gerne ha en flot kæreste, og så må han leve med at andre os synes det...

Anmeld

28. februar 2014

Mariekjellerup90

Anonym skriver:

Jeg blev skilt fra mine to børns far for et års tid siden og vi har begge mødt en anden.

Jeg er blevet rigtig glad for min kæreste - men vi har en del problemer som gør vores forhold meget besværligt og udløser mange diskussioner. Jeg er derfor ved at overveje om det er nok at elske en person inderligt, når der er mange negative ting i vores forhold. Han har mange krav/forventninger - nogle af dem har jeg det svært med..

1. Han mener enten at jeg skal slette min facebook (pga. han mener at alt for mange mænd kontakter mig privat - hvilket jeg ikke reagere på) eller så skal jeg slette alle mine drenge-venner.

2. Jeg skal slette min instagram - eller stoppe med at sætte billeder ind af mig selv hvor jeg har gjort mig pæn (f.eks. i forbindelse med en tur i byen) Jeg tager ALDRIG billeder af mig selv i lidt tøj, eller hvor jeg ser billig ud. Bare almindelige billeder med veninder eller af mig selv, hvor jeg smiler.

3. Han vil ikke have at jeg har daglig eller ofte kontakt med faren til mine børn - vi holder af at sende billeder jævnligt vis MMS eller skrive en kort besked med info om børnene. Ellers ringer vi sammen og snakker jævnligt om hvad der er sket med børnene og hvordan de har det. Det kan godt være dagligt vi gør det ene eller andet. Min kæreste ønsker at jeg højst har kontakt med min x-mand en gang ugenligt, hvor vi der deler de ting om børnene. Desuden synes han ikke vi skal ses alene med børnene (f.eks. tage i legeland, ud og købe legetøj eller tøj med børnene)

Han har flere regler, som ikke betyder lige så meget for mig, og som jeg nemmer kan ændre for ham. Men jeg er i tvivl om jeg vil ændre på ovenstående for ham, da jeg ikke føler at det er normale krav. I stedet bør vi stole på hinanden. Men da han mener at jeg er meget flirtende af natur - fordi jeg er en meget smilene og åben person, så har han svært ved at stole på mig...

Jeg ville aldrig kunne leve i sådan et forhold. Det beviser bare at han ikke stoler på dig. Min kæreste respektere at jeg har kontakt dagligt med min datters far, da han ved at det er for emma's bedste. Hvis han begyndte at lave regler om det, ville jeg ikke mere .. Håber i finder ud af det  

Anmeld

28. februar 2014

Bshizzle

Først og fremmest burde din kæreste acceptere at DU har en fortid med en mand som i altså har børn med! 

Altså.. At i snakket godt sammen og kan snakke om hvordan børnene er virkelig SÅ godt!! 

- Men måske begræns det, så det ikke er hver dag 

Og så syntes jeg din kæreste lyder overdrevet jaloux! 

Og det burde han måske selv arbejde med at få styr på ved at stole på dig!! 

Jeg ville ikke kunne leve i et forhold hvor kæresten var SÅ jaloux at jeg ikke måtte ha Facebook venner, drenge venner privat eller for den sags skyld ha ondt i røven af at se billeder af mig på nettet!! (Som du beskriver) 

Jeg ville sætte mig ned oh snakke med ham om det og sige det som det er at han SKAL stole på mig! 

Ellers ved han hvor døren er.. 

Anmeld

28. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Skynd dig væk. Han er alt for jaloux. Lige nu er det de krav, så bliver det hvad du har på, hvor du går hen, dine veninder og langsomt bliver du isoleret og mister dig selv som person. Taler af erfaring.  

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

? :-)

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

Hov så ikke jeres svar før nu.

Tak for jeres svar, det er såååååå dejligt at få bekræftet at mine følelser og holdning ikke kun gælder mig.

Shit det er svært når man er så glad for en mand, men jeg ønsker jo heller ikke at mine børn skal spejle sig i sådan et forhold når de bliver ældre.

Han har allerede sagt at jeg ikke skal gå rundt og ligne en billig pige - ved at gå i leggins og en bluse der ikke dækker hele min numse. Jeg er meget tynd, så jeg har ikke noget at skjule, men jeg føler selv at jeg ved hvordan man klær sig anstændigt alligevel. Men han vil ikke have jeg går i leggins, i stramt tøj, uden bh og med for meget make-up.

Anmeld

28. februar 2014

Mother-love

Jeg ville sige det er nogle ting som d ikke skal ændre på. Og hvis det var mig ville jeg sige at. Tingene ikke kan ændres og hvis han ikke kan acceptere dette så kan i ikke være sammen.
For der er ikke noget mere dræbende end at være sammen med en der er så jaloux.

Mht dine børns far, der skal du ihvertfald ikke ændre noget for det kan ødelægge jeres samarbejde. Og hvis du har det godt med at i deler de ting næsten dagligt så skal du fortsætte håber du finder ud af det. Du skal ihvertfald lytte på din mavefornemmelse

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

28. februar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hov så ikke jeres svar før nu.

Tak for jeres svar, det er såååååå dejligt at få bekræftet at mine følelser og holdning ikke kun gælder mig.

Shit det er svært når man er så glad for en mand, men jeg ønsker jo heller ikke at mine børn skal spejle sig i sådan et forhold når de bliver ældre.

Han har allerede sagt at jeg ikke skal gå rundt og ligne en billig pige - ved at gå i leggins og en bluse der ikke dækker hele min numse. Jeg er meget tynd, så jeg har ikke noget at skjule, men jeg føler selv at jeg ved hvordan man klær sig anstændigt alligevel. Men han vil ikke have jeg går i leggins, i stramt tøj, uden bh og med for meget make-up.

Hmmm.......

Det lyder bare slet ik lovende.... OVERHOVEDeT...

Igen  jeg råder dig til at få benene på nakken og gøre det forbi........ ellers er jeg ret sikker på at du kommer til at fortryde....

Jeg ved godt det er rigtig svært når man er glad for ham, men hvor ville jeg ønske jeg i sin tid lyttede efter min mavefornemmelse og ik mindst de råd jeg fik om at komme væk så hurtigt så muligt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.