7/7 ordning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ano14316 skriver:

hvis I vil have en 7/7 ordning så synes jeg det er noget helt andet i skal gøre... så er det JER der flytter ind og ud, og jeres datter der bliver boende der hvor hun er vant til at være, hendes hjem og trygge base...

Jeg har i øvrigt selv været dele barn i 7/7 ordning, og Lise så snart j ege kunne give udtryk for at det var alt for forvirrende gjorde jeg det og det blev ændret, men det var efter 4-5 år i det andet..

Keg kender faktisk et par der gør sådan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Så du siger at du ikke kan se at det ville gøre noget med en 7/7 ordning?
Jeg tænker jo også på min datter for hun har jo også godt af at være ved hende far.
Og det er jo også derfor jeg spurgte ind til det. Og så for at høre hvordan man som forældre kommer igennem den uge man ikke ser barnet. Jeg ved intet omkring det at være dele barn derfor spørger jeg til råds herinde.

Jeg aner ikke om det ville være det bedste for din datter med en 7/7 ordning, jeg mener bare at det er vigtigt at pointere at det ikke nødvendigvis er en dårlig ting, som mange, sjovt nok næsten kun mødre, ofte forsøger at gøre det til.

Som jeg også nævner, er jeres datter lille endnu. Så det kan godt være at det er for tidligt med en 7/7. Men samtidig er der også flere kvinder der skriver her i tråden at det har fungeret med en 7/7 for deres egne børn på din datters alder.

Men som sagt, jeg ville helt klart prioritere et rigtigt godt samarbejde, og hvis du ender med at presentere din eks for en 10/4 ordning, så synes jeg at du skal foreslår at han kan komme over og tilbringe en eftermiddag eller to sammen med jer i hverdagene. Hvis du tror at jeres forhold er godt nok til at kunne bære det. Og vær åben for at han kan have hende i flere dage når hun bliver ældre, det tror jeg også vil kunne bløde ham lidt op hvis du tror at han stejler over en 4/10.

Anmeld

24. februar 2014

majba

Anonym skriver:

Tak for jeres svar der er vidst ikke andet for end at jeg må sige til ham at det nok er bedst at lave en 10-4 ordning og at han så kan komme her 1-2 gange om ugen for at være sammen med hende.

Håber bare ikke at der bliver en masse bøvl. Ellers må vi jo i statforvaltningen.
For jeg vil jo helst hun lider mindst last over dette.

Puha jeg synes det er svært

Jeg kender en familie hvor barnet også havde rigtigt godt forhold til begge to, og kun kunne ikke undvære sin far i 10 dage! 

De lavede en ordning hvor pigen i den ene uge var ved mor mandag-onsdag og fredag-søndag Og ved far onsdag-fredag. 

Og modsat ved far den den anden uge. 

Pigen var omkring 3 da de gik fra hinanden 

Anmeld

24. februar 2014

VIPpigen

Syntes hun måske lige er lille nok til en 7/7 ordning... Havde hun været 5, og i havde boet 2-3 min fra hinanden på gå-ben, så ville jeg sagtens kunne tro på det var en god mulighed...

Det er rigtig vigtigt at se på barnets behov. I den alder ville jeg som andre foreslår lave en 4/10 ordning

Anmeld

24. februar 2014

SjeBets

Min bror og hans eks har en 7/7 ordning og det har de haft siden at den mindste var 1 år, og det fungere rigtig godt, jeg ser to børn der trives hos begge forældre, de bor tæt på hinandne, det kan da godt være når de bliver ældre at det bliver lavet om til 14/14 eller 10/4 eller hvad ved jeg.

Og her var det begge forældre der ønskede den ordning, selv om de savner deres børn i hverdagen, men ja man skal kigge på barnet, trives det med det man laver eller gør det ikke, synes at opleve at ens daginstitution fanger ret hurtig hvis ens barn ikke trives,

Synes også jeg oplever mange, sorry to say, mødre sige at barnet skal have en base og det dur slet ikke med 7/7 men hvorfor skal basen være hos mor ? i dagens danmark er mange fædre lige så meget ind over barnet som mor er, ja selvfølgelig kan de ikke amme men de kan stort set det meste andet.

Anmeld

24. februar 2014

Anitta Kristiansen

nu orker jeg ikke lige at læse alt igennem, men jeg har prøvet en 7/7 ordning med min søn, det gik godt dengang, men vi var også rigtige gode til at have en god ordning. dog var det ikke en hel uge, men hvor han var fast ved mig om tirsdagen og torsdag ved far også ellers hver anden uge. det var ren vane for ham, og nemt. lige indtil faren valgte han ikke gad så meget, og blev mere i mellem, han blev pludselig bange, og så sin far så lidt at han løb hen i armene på enten mig i dagplejeren for ikke at komme med far hjem.
Vi var i statsamtet, da han valgte at en 7/7 ordning ikke var ham. hun sagde at det ikke var anbefalet for barnet, da det vil gøre barnet forvirret og ikke vide hvor barnet hører hjemme. så en god ide er at kontakte statsamtet i samarbejde bare for at høre hvad der er bedst for jer nu og i fremtiden.

Anmeld

24. februar 2014

twinny

Jeg ville vælge en 9/5 ordning.  

Også gøre det hver anden weekend hos far også måske onsdag og torsdag den anden uge.

Anmeld

24. februar 2014

ano14316

mor:) skriver:

Keg kender faktisk et par der gør sådan. 

Jeg synes klart det er det mest skånsomme for barnet..

Ville det kunne være en løsning for jer?

Anmeld

24. februar 2014

lucas<3

Til mig er det 2 år siden mig og min Eks gik fra hinanden. 

Han ville os ha 7:7 så det prøvede vi.. 

Vil sige i starten var det svært for min dreng men efter et stykke tid vænnet han sig til det., 

hør ikk på dem der ikke har den ordning.. 

Vi var i stats amtet og de roste os fordi vi var et a de få par der kunne få det til lg funge..

hvis du har spørgsmål spørg du bare

Anmeld

24. februar 2014

lucas<3

Til maj er det 2 år siden mig og min Eks gik fra hinanden. 

Han ville os ha 7:7 så det prøvede vi.. 

Vil sige i starten var det svært for min dreng men efter et stykke tid vænnet han sig til det., 

hør ikk på dem der ikke har den ordning.. 

Vi var i stats amtet og de roste os fordi vi var et a de få par der kunne få det til lg funge..

hvis du har spørgsmål spørg du bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.