7/7 ordning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

Carina:-)

Mariekjellerup90 skriver:

Mig og min datter's far, har det rigtig godt sammen, og snakker pænt sammen, det eneste vi har haft svært ved, var hvordan vi skulle køre samvær på. Så vi har været i statsfotrvaltningen to gange, en gang for et år siden, hvor de syns hun var for lille til 7/7 ordning, der var hun 2 år og nu i torsdags hvor de mente at vi skulle prøve 7/7 ordning og se det an om hun kan holde til det. Jeg syns det er total hårdt 7/7 ordningen det er mere med, om vi kommer til at skade hende og sådan. Men nu prøver vi det. Håber i finder en løsning som passer til jeres behov. Vores datter er så rigtig glad for hendes far, og vi gik fra hinanden da hun var et år. 

Se om hun kan holde til det??

Sagde de virkelig det?

Hvad så hvis hun ikke kan holde til det? Det er jo ikke en dukke vi snakker om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

Mariekjellerup90

Anonym skriver:

Hvor gammel er din datter nu?
Og her er min datter også meget glad for hendes far. Men vi har også begge været omkring hende fra dag 1. Fordi far gik hjemme sammen med mig på barsel.
Havde i ikke en masse bøvl da i valgte at skulle i statforvaltningen ?

Hun er 3 år. Hun har altid været foran i hendes udvikling. Der var da lidt surhed imellem os da den ene ville i statsfotrvaltningen , men vi begge har været god til at gemme det væk, også snakke pænt sammen. Vi vægter meget på vores samarbejde da det gavner vores datter. Vi ringer stort set hver dag sammen og snakker hvordan det går med hende. Snakker aldrig negativ om hinanden til hende. Men vi ved heller ikke om hun kan holde til det, jeg tror ikke nogen børn har godt af sådan en ordning, men nu holder de øje med hende i børnehaven, så vi begge er indstillet til at stoppe 7/7 ordningen med det samme, hvis det har en negativ holdning på hende  

Anmeld

24. februar 2014

Mariekjellerup90

Carina:-) skriver:

Se om hun kan holde til det??

Sagde de virkelig det?

Hvad så hvis hun ikke kan holde til det? Det er jo ikke en dukke vi snakker om 

Ja det sagde de virkelig, at hvis hun ikke kunne, så skulle vi stoppe, men hvis det kun er mig der vil stoppe, så skal vi vente med at komme i statsfotrvaltningen igen inden vi kan stoppe . Sådan er det desværre i statsfotrvaltningen i dag 

Anmeld

24. februar 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

Godaften.

Sagen er den at vi er ved at finde ud af hvordan vores datter skal deles.

Og eksen sagde. 7/7. Og jeg synes bare det er så skide svært, at skulle undvære min datter i en hel uge af gangen. Men hendes far har jo ligeså meget ret til hende som jeg har. Men hold nu k... Jeg synes det er hårdt at tænke på at skulle undvære hende så længe.

Jer der har 7/7 ordning. Hvordan overlever i det? Hvad laver i når det ikke er jeres uge?
Hvordan har jeres børn taget det?

Håber nogen vil svare for jeg har brug for at høre noget positivt omkring det. Men også ulemperne ved det.

Min mand er skilsmisse barn og de havde 7/7 ordning. Han vil aldrig byde sine børn det. Han siger han var så forvirret. Og det ene sted måtte man en ting og det andet måtte man ikke. Han ville ikke have venner med hjem ved faren, og han ville allerhelst være hos sin mor, men ingen lyttede til ham. Sådan kørte det fra han var 3-18 år. Og det er sku længe hvis man ikke er glad for det. Han har meldt ud at selv om han ville give afkald på noget så hed det at han kun har vores børn hveranden weekend hvis vi en gang blev skilt.

jeg kan kun tale på hans vegne men han synes ikke at man tænker på børnenes behov. Måske de trives på denne måde mens de er små men det er ikke sikkert det vil fortsætte sådan.

Anmeld

24. februar 2014

Ja det sagde de virkelig, at hvis hun ikke kunne, så skulle vi stoppe, men hvis det kun er mig der vil stoppe, så skal vi vente med at komme i statsfotrvaltningen igen inden vi kan stoppe . Sådan er det desværre i statsfotrvaltningen i dag 

Uhyggeligt at der bliver taget så let på børns tarv .

Ikke nemt at være forældre og så skal gøre noget som man kan se ikke er godt .

Anmeld

24. februar 2014

Mariekjellerup90

Carina:-) skriver:

Uhyggeligt at der bliver taget så let på børns tarv .

Ikke nemt at være forældre og så skal gøre noget som man kan se ikke er godt .

Præcis! 

Syns det er så svært at være forældre. Fik et chok da vi kom der op, troede faktisk stadig hun var for lille til sådan en ordning men nej  Men vi skal til samtale med børnehaven imorgen, så er spændt på at hører hvad de siger, for de kan faktisk ændre på det hele hvis man får en udtalelse fra dem. 

Anmeld

24. februar 2014

Præcis! 

Syns det er så svært at være forældre. Fik et chok da vi kom der op, troede faktisk stadig hun var for lille til sådan en ordning men nej  Men vi skal til samtale med børnehaven imorgen, så er spændt på at hører hvad de siger, for de kan faktisk ændre på det hele hvis man får en udtalelse fra dem. 

Håber for dig og din datter at bh tager jeres parti.

Anmeld

24. februar 2014

NNL

Jeg svarer lige fra en helt anden vinkel: jeg er selv 7/7 delebarn! Mine forældre gik fra hinanden da jeg var 4 år, og det blev en uge hos hver. Da jeg blev ældre (omkring 10 år), lavede vi ordningen om til 14/14, fordi jeg gerne ville nå at være der lidt inden jeg skulle pakke igen.

Det var fungeret rigtig godt i mit tilfælde! Jeg er den dag i dag (30 år gammel) meget lykkelig og taknemmelig over at have haft en hverdag sammen med min far, at vi er stået op sammen, at jeg havde hjemlige pligter osv, og at jeg ikke bare kom for at holde weekend. Jeg har i dag et dejligt forhold til begge mine forældre. Det kan man selvfølgelig også alligevel, jeg jeg ville ikke have undværet hverdagen med nogen af dem.

De boede i samme by, kunne tale pænt sammen og den dag i dag inviterer jeg dem samme til fødselsdage mm. Men det kræver at man som forældre kan samarbejde og er villig til at "ofre" lidt i form af hvor man vil bo osv.

Håber du kan bruge mit svar til noget. Held og lykke med den bedste løsning for jer alle tre!

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar der er vidst ikke andet for end at jeg må sige til ham at det nok er bedst at lave en 10-4 ordning og at han så kan komme her 1-2 gange om ugen for at være sammen med hende.

Håber bare ikke at der bliver en masse bøvl. Ellers må vi jo i statforvaltningen.
For jeg vil jo helst hun lider mindst last over dette.

Puha jeg synes det er svært

Anmeld

24. februar 2014

lineog4

Jeg er ikke den store fortaler for 7/7 for er selv et menneske det nødig ville bo i en kuffert - min faste base er essentiel for jeg kan slappe af. Men der er sikkert personligheder hvor det intet ville gøre. 

Jeg kan godt forstå man som forældre ikke vil miste så meget tid med sine skønne børn og jeg ville selv gå ned med flaget hvis jeg kun skulle se mine børn 4 dage ud af 14 dage, men måske man med godt samarbejde kan give både den trygge base og mere tid? 

Jeg kunne sagtens forestille mig den ideelle situation, hvor det hedder 10/4, men den der så har 4 dage måske går til svømning hver uge, henter en dag i institution, måske endda har hjemmet og laver mad osv. Så kan den anden måske bruge den dag på nedløb, fitness hvad ved jeg? Det kræver man er gode venner og samarbejder, men det giver også en ro til barnet og det ville jeg stile efter hvis det var mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.