7/7 ordning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Uanset så har børn med sådan en ordning ikke en fast base og det betyder meget. 

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre. Måske 10-4. Aner det ikke, men 7/7 er for mig som at bo i en kuffert. 

Det er helt rigtigt.

Åh synes det er så svært. For jeg ved at min eks er ligeså træt af at miste "tiden" med vores datter som jeg vil.

Og ikke mindst er jeg jo også så bange for hvordan vores datter vil tage det hele.

Og jeg er bare bange for at hvis jeg siger at jeg ikke vil gå med til en7/7 ordning at det så smadre vores samarbejde fuldstændig.
For jeg ønsker virkelig at vi skal kunne samarbejde uden alt muligt bøvl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er helt rigtigt.

Åh synes det er så svært. For jeg ved at min eks er ligeså træt af at miste "tiden" med vores datter som jeg vil.

Og ikke mindst er jeg jo også så bange for hvordan vores datter vil tage det hele.

Og jeg er bare bange for at hvis jeg siger at jeg ikke vil gå med til en7/7 ordning at det så smadre vores samarbejde fuldstændig.

Det er jo et vilkår ved skilsmisse/afbrudt forhold. Det vigtigste er at tilgodese barnets tarv. Jeg kan godt forstå du ikke vil smadre samarbejdet for det de også enorm vigtigt for barnets trivsel. Kan I måske læse lidt om 7/7 ordninger. Der er lidt forskning omkring det og hvor gamle man mener et barn skal være. 

Anmeld

24. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er helt rigtigt.

Det er jo et vilkår ved skilsmisse/afbrudt forhold. Det vigtigste er at tilgodese barnets tarv. Jeg kan godt forstå du ikke vil smadre samarbejdet for det de også enorm vigtigt for barnets trivsel. Kan I måske læse lidt om 7/7 ordninger. Der er lidt forskning omkring det og hvor gamle man mener et barn skal være. 

Anmeld

24. februar 2014

roenlund

jeg vil også sige 4/10 så barnet har en base, evt hver torsdag med overnatning og hver anden weekend...

mine forældre havde også en overgang hvor mine søstre var ved min far 2 ud af 3 weekender fordi han boede for langt væk fra skolen til at torsdage kunne fungere...

Anmeld

24. februar 2014

Mariekjellerup90

Jeg vil sige nu når i først lige er ved at gå fra hinanden nu, så skal i ikke gå ind i en 7/7 ordning. Tag det stille og rolig for jeres barn, da det bliver en kæmpe omvending for jeres barn, at far og mor er flyttet hver for sig. I ved heller ikke hvor langt i vil bo fra hinanden eller hvordan jeres samarbejde vil gå. Ellers syns jeg i skal tage i statsfotrvaltningen og finde den rigtige løsning for jeres barn. Hold ved at jeres barn har brug for en tryg base nu når mor og far er gået fra hinanden  

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

Mariekjellerup90 skriver:

Jeg vil sige nu når i først lige er ved at gå fra hinanden nu, så skal i ikke gå ind i en 7/7 ordning. Tag det stille og rolig for jeres barn, da det bliver en kæmpe omvending for jeres barn, at far og mor er flyttet hver for sig. I ved heller ikke hvor langt i vil bo fra hinanden eller hvordan jeres samarbejde vil gå. Ellers syns jeg i skal tage i statsfotrvaltningen og finde den rigtige løsning for jeres barn. Hold ved at jeres barn har brug for en tryg base nu når mor og far er gået fra hinanden  

Tak for dit svar.
Jeg synes bare at det er så negativt at skulle i statforvaltningen.
Det kan selvfølgelig også være at det er mig der ser negativt på det. Men synes bare aldrig jeg har hørt der kommer noget godt ud af det

Anmeld

24. februar 2014

Mariekjellerup90

Anonym skriver:

Tak for dit svar.
Jeg synes bare at det er så negativt at skulle i statforvaltningen.
Det kan selvfølgelig også være at det er mig der ser negativt på det. Men synes bare aldrig jeg har hørt der kommer noget godt ud af det

Mig og min datter's far, har det rigtig godt sammen, og snakker pænt sammen, det eneste vi har haft svært ved, var hvordan vi skulle køre samvær på. Så vi har været i statsfotrvaltningen to gange, en gang for et år siden, hvor de syns hun var for lille til 7/7 ordning, der var hun 2 år og nu i torsdags hvor de mente at vi skulle prøve 7/7 ordning og se det an om hun kan holde til det. Jeg syns det er total hårdt 7/7 ordningen det er mere med, om vi kommer til at skade hende og sådan. Men nu prøver vi det. Håber i finder en løsning som passer til jeres behov. Vores datter er så rigtig glad for hendes far, og vi gik fra hinanden da hun var et år. 

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

Mariekjellerup90 skriver:

Mig og min datter's far, har det rigtig godt sammen, og snakker pænt sammen, det eneste vi har haft svært ved, var hvordan vi skulle køre samvær på. Så vi har været i statsfotrvaltningen to gange, en gang for et år siden, hvor de syns hun var for lille til 7/7 ordning, der var hun 2 år og nu i torsdags hvor de mente at vi skulle prøve 7/7 ordning og se det an om hun kan holde til det. Jeg syns det er total hårdt 7/7 ordningen det er mere med, om vi kommer til at skade hende og sådan. Men nu prøver vi det. Håber i finder en løsning som passer til jeres behov. Vores datter er så rigtig glad for hendes far, og vi gik fra hinanden da hun var et år. 

Hvor gammel er din datter nu?
Og her er min datter også meget glad for hendes far. Men vi har også begge været omkring hende fra dag 1. Fordi far gik hjemme sammen med mig på barsel.
Havde i ikke en masse bøvl da i valgte at skulle i statforvaltningen ?

Anmeld

24. februar 2014

Zelinasmor

Jeg mener at man som 2-3 årig slet ikke er klar til sådan en ordning. Du skal ikke tænke på din x' behov eller dine egne for den sags skyld. Du skal tænke på dine børn. Der er en grund til at statsforvaltningen kun går med til 7/7 ordninger hvis begge forældre er enige. For det er ikke en optimal løsning så længe børnene er så små. Jeg ville vælge 10/4.

Anmeld

24. februar 2014

Carina:-)

Ville du bryde dig om at bo 2 steder? 

7/7 er ikke for børnene ,men for forældrene.

Og dur slet ikke med så lille et barn.

Du skriver det jo også selv-At når hun har været på weekend vil hun ikke have I går fra hende om søndagen.

Det er fordi hun er utryg over at være et andet sted så længe.

Hun har brug for et sted der er hjemme .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.