7/7 ordning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

MorT3Banditter

Anonym skriver:

Jamen det er jo at nægte barnets far samvær?
Eller hvad?
Jeg ved at selvom jeg synes det er rigtig svært for mig at undvære vores datter. Så er det jo også rigtig svært for min eks. Vores datter er ikke total morsyg og heller ikke total farsyg.

Og selvom jeg synes det er svært at undvære vores datter så ønsker jeg ikke at vi skal igennem stats amtet. Jeg ønsker vi skal kunne samarbejde uden alt muligt bøvl.

Nej du nægter ham ikke i samvær men du tænker på dit barns primisser. 

Men i kan jo prøve jer frem med en ordning. Det bliver hårdt uanset hvad i vælger fordi i nu skal til at dele noget i troede i skulle have sammen.

Mine børn var heller ikke hverken mor- eller farsyge men alle børn har brug for en fast base. Især når de er så små.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

modesty

Godaften.

Sagen er den at vi er ved at finde ud af hvordan vores datter skal deles.

Og eksen sagde. 7/7. Og jeg synes bare det er så skide svært, at skulle undvære min datter i en hel uge af gangen. Men hendes far har jo ligeså meget ret til hende som jeg har. Men hold nu k... Jeg synes det er hårdt at tænke på at skulle undvære hende så længe.

Jer der har 7/7 ordning. Hvordan overlever i det? Hvad laver i når det ikke er jeres uge?
Hvordan har jeres børn taget det?

Håber nogen vil svare for jeg har brug for at høre noget positivt omkring det. Men også ulemperne ved det.

Mange mødre er rigtig gode til at bilde sig selv ind at de tænker på barnets tarv når de i virkeligheden tænker på deres eget. Som en mor sagde til mig engang da jeg spurgte om hun og hendes eks havde 7/7 ordning: "Nej, det ville jeg da slet ikke kunne klare!" Det gik så op for hende at hun havde talt over sig og begyndte på den sædvanlige smøre med barnets tarv. Hvilket det også godt kan være i nogle tilfælde, helt klart, men...

Jeg siger IKKE at dette er sandt i dit tilfælde, men blot at det er meget, meget vigtigt at være opmærksom på forskellen.

Man har i lang tid sagt at det er bedst for barnet at have en base, men nyere forskning (øv, jeg kan desværre ikke finde links til artiklerne - det kom frem for et års tid siden så vidt jeg husker) viser at det absolut vigtigste er at forældrene har det godt sammen. Prioritér at bo tæt på hinanden. Prioritér at bevare et forhold så godt så I også kan ses med barnet i "den andens" uger. 

Men selvfølgelig skal man også kigge på barnet og se om det trives med en 7/7 ordning. Jeres pige er stadig lille, og det kan godt være at hun ikke er klar nu, men måske bliver det om et par år. 

Men som sagt - jeg vil til hver en tid vægte et godt og venskabeligt samarbejde med eks'en, da det vil betyde alverden for jeres datter.

Anmeld

24. februar 2014

TNBC

modesty skriver:

Mange mødre er rigtig gode til at bilde sig selv ind at de tænker på barnets tarv når de i virkeligheden tænker på deres eget.

Jeg siger IKKE at dette er sandt i dit tilfælde, men blot at det er meget, meget vigtigt at være opmærksom på forskellen.

Man har i lang tid sagt at det er bedst for barnet at have en base, men nyere forskning (øv, jeg kan desværre ikke finde links til artiklerne - det kom frem for et års tid siden så vidt jeg husker) viser at det absolut vigtigste er at forældrene har det godt sammen. Som en anden også nævner, hvis der er mulighed for at den forælder der ikke har barnet, kan tilbringe en eftermiddag og spise middag med i det andet hjem, vil det klart være en fordel, både for forældre og barn.

Men selvfølgelig skal man også kigge på barnet og se om det trives med en 7/7 ordning. Jeres pige er stadig lille, og det kan godt være at hun ikke er klar nu, men måske bliver det om et par år. 

Men som sagt - jeg vil til hver en tid vægte et godt og venskabeligt samarbejde med eks'en, da det vil betyde alverden for jeres datter.

Jeg kom til at tænke på programmet; fri mig fra kernefamilien, mener jeg det hed. Der var to børn der faktisk havde tre hjem. De var en uge hos deres mor, søndag/mandag kom de til far og fredag tog de med faren ud til hans kæreste og hendes to børn.de var dog noget ældre, men de havde jo en 7/7 ordning. Og børnene var glæde for den ordning. Så en 7/7 behøver ikke være dårlig, men jeg tror også det er hvordan forældre gør det, og tænker på barnet.
Jeg ville ikke have en 7/7 med sådan en lille pige, men når hun er ældre og begynder ibørnehave/skole, så kan man godt prøve, og så stadigvæk ses alle tre.

Anmeld

24. februar 2014

et-ønske

Jeg er ret enig i at et så lille barn ikke kan finde ud af en 7/7 ordning. Derudover skal der et rigtig godt samarbejde til at have sådan en ordning - i er ikke engang flyttet fra hinanden endnu, ikke for at male fanden på væggen - men der kan forandres en del, når det hele bliver en realitet!!
Det første år jeg var skilt, gik datteren og jeg tit hjem til hendes far og spiste - og han kom hos os, vi kørte sammen på indkøbsture til Tyskland, skulle jeg arbejde over eller ud en aften, så tog han hende - og på den måde så hende mere end bare 12/2 som vi havde.

Ja det er ikke sjovt at undvære sit barn, men det er ganske enkelt konsekvensen af at blive skilt. Det er ikke negativt at komme i statsforvaltningen - jeg synes faktisk at I skal gøre det!! Få styr på jul/nytår, påske, sommerferie osv. Det er så rart at have noget på skrift.

Derudover så skal man huske at det er børnenes ret til begge forældre og IKKE forældrenes ret til børnene!!

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Mange mødre er rigtig gode til at bilde sig selv ind at de tænker på barnets tarv når de i virkeligheden tænker på deres eget. Som en mor sagde til mig engang da jeg spurgte om hun og hendes eks havde 7/7 ordning: "Nej, det ville jeg da slet ikke kunne klare!" Det gik så op for hende at hun havde talt over sig og begyndte på den sædvanlige smøre med barnets tarv. Hvilket det også godt kan være i nogle tilfælde, helt klart, men...

Man har i lang tid sagt at det er bedst for barnet at have en base, men nyere forskning (øv, jeg kan desværre ikke finde links til artiklerne - det kom frem for et års tid siden så vidt jeg husker) viser at det absolut vigtigste er at forældrene har det godt sammen. Prioritér at bo tæt på hinanden. Prioritér at bevare et forhold så godt så I også kan ses med barnet i "den andens" uger. 

Så du siger at du ikke kan se at det ville gøre noget med en 7/7 ordning?
Jeg tænker jo også på min datter for hun har jo også godt af at være ved hende far.
Og det er jo også derfor jeg spurgte ind til det. Og så for at høre hvordan man som forældre kommer igennem den uge man ikke ser barnet. Jeg ved intet omkring det at være dele barn derfor spørger jeg til råds herinde.

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg kom til at tænke på programmet; fri mig fra kernefamilien, mener jeg det hed. Der var to børn der faktisk havde tre hjem. De var en uge hos deres mor, søndag/mandag kom de til far og fredag tog de med faren ud til hans kæreste og hendes to børn.de var dog noget ældre, men de havde jo en 7/7 ordning. Og børnene var glæde for den ordning. Så en 7/7 behøver ikke være dårlig, men jeg tror også det er hvordan forældre gør det, og tænker på barnet.
Jeg ville ikke have en 7/7 med sådan en lille pige, men når hun er ældre og begynder ibørnehave/skole, så kan man godt prøve, og så stadigvæk ses alle tre.

Det er også for datter jeg tænker at vi skulle have en7/7 ordning. For at hun er så meget sammen med hendes far som muligt.
Det var blot for at høre hvordan man klare sig igennem den uge man ikke er sammen med hende.

Troede bare jeg var helt forkert på den fordi der ersåmange der har skrevet at det ville være bedst med en 10/4 ordning.

Jeg vil jo min datter lider mindst last.
Og så kommer vi andre i anden række. Jeg tror på vi godt ville kunne samarbejde.
Men selvom jeg tænker på min datter så synes jeg jo det er hårdt at skulle undvære hende i en uge.

Jeg regnede jo med det skulle være en7/7 ordning. Havde bare brug for råd omkring hvordan jeg selv kunne takle det.

Jeg ved intet omkring det at være dele børn derfor spurgte jeg til råds herinde.

Anmeld

24. februar 2014

Mariekjellerup90

Anonym skriver:

Så du siger at du ikke kan se at det ville gøre noget med en 7/7 ordning?
Jeg tænker jo også på min datter for hun har jo også godt af at være ved hende far.
Og det er jo også derfor jeg spurgte ind til det. Og så for at høre hvordan man som forældre kommer igennem den uge man ikke ser barnet. Jeg ved intet omkring det at være dele barn derfor spørger jeg til råds herinde.

Jeg tror det er nemmest at vurdere hvilken ordning der er bedst for jeres barn når i er flyttet fra hinanden, også syns jeg i evt skal tage i statsfotrvaltningen og få dem til at hjælpe jer med at tilrette lægge en god ordning. 

Anmeld

24. februar 2014

Mariekjellerup90

I ved jo ikke hvordan jeres samarbejde vil være fremover. Det kræver et rigtig godt samarbejde med en 7/7 ordning for at det er sundt for et barn . 

Anmeld

24. februar 2014

MorDk

Det jeg har hørt fra dem som har levet en 7/7 ordning det er at barnet ikke har følt sig hjemme nogen steder. (bor i en kuffert) Men børn vænner sig til det men jeg tror ikke på at 7/7 er den optimale løsning heller. En 7/7 ordning er til for forældrene og ikke barnet (min mening) 

Et barn har brug for en base. Så længe barnet ikke er gammelt nok til at forstå og give udtryk for reelle ønsker/behov så mener jeg man bør lave en ordning, hvor barnet har en base og har samvær med den anden forældre (efter aftale) 

Har personligt ikke selv prøvet det men én ting er sikkert. Jeg ville ikke gå med til 7/7 

Anmeld

24. februar 2014

ano14316

Det er helt rigtigt.

Åh synes det er så svært. For jeg ved at min eks er ligeså træt af at miste "tiden" med vores datter som jeg vil.

Og ikke mindst er jeg jo også så bange for hvordan vores datter vil tage det hele.

Og jeg er bare bange for at hvis jeg siger at jeg ikke vil gå med til en7/7 ordning at det så smadre vores samarbejde fuldstændig.
For jeg ønsker virkelig at vi skal kunne samarbejde uden alt muligt bøvl.

hvis I vil have en 7/7 ordning så synes jeg det er noget helt andet i skal gøre... så er det JER der flytter ind og ud, og jeres datter der bliver boende der hvor hun er vant til at være, hendes hjem og trygge base...

Jeg har i øvrigt selv været dele barn i 7/7 ordning, og Lise så snart j ege kunne give udtryk for at det var alt for forvirrende gjorde jeg det og det blev ændret, men det var efter 4-5 år i det andet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.