Godaften.
Sagen er den at vi er ved at finde ud af hvordan vores datter skal deles.
Og eksen sagde. 7/7. Og jeg synes bare det er så skide svært, at skulle undvære min datter i en hel uge af gangen. Men hendes far har jo ligeså meget ret til hende som jeg har. Men hold nu k... Jeg synes det er hårdt at tænke på at skulle undvære hende så længe.
Jer der har 7/7 ordning. Hvordan overlever i det? Hvad laver i når det ikke er jeres uge?
Hvordan har jeres børn taget det?
Håber nogen vil svare for jeg har brug for at høre noget positivt omkring det. Men også ulemperne ved det.
Mange mødre er rigtig gode til at bilde sig selv ind at de tænker på barnets tarv når de i virkeligheden tænker på deres eget. Som en mor sagde til mig engang da jeg spurgte om hun og hendes eks havde 7/7 ordning: "Nej, det ville jeg da slet ikke kunne klare!" Det gik så op for hende at hun havde talt over sig og begyndte på den sædvanlige smøre med barnets tarv. Hvilket det også godt kan være i nogle tilfælde, helt klart, men...
Jeg siger IKKE at dette er sandt i dit tilfælde, men blot at det er meget, meget vigtigt at være opmærksom på forskellen.
Man har i lang tid sagt at det er bedst for barnet at have en base, men nyere forskning (øv, jeg kan desværre ikke finde links til artiklerne - det kom frem for et års tid siden så vidt jeg husker) viser at det absolut vigtigste er at forældrene har det godt sammen. Prioritér at bo tæt på hinanden. Prioritér at bevare et forhold så godt så I også kan ses med barnet i "den andens" uger.
Men selvfølgelig skal man også kigge på barnet og se om det trives med en 7/7 ordning. Jeres pige er stadig lille, og det kan godt være at hun ikke er klar nu, men måske bliver det om et par år.
Men som sagt - jeg vil til hver en tid vægte et godt og venskabeligt samarbejde med eks'en, da det vil betyde alverden for jeres datter.
Anmeld