7/7 ordning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lucas<3 skriver:

Til mig er det 2 år siden mig og min Eks gik fra hinanden. 

Han ville os ha 7:7 så det prøvede vi.. 

Vil sige i starten var det svært for min dreng men efter et stykke tid vænnet han sig til det., 

hør ikk på dem der ikke har den ordning.. 

Vi var i stats amtet og de roste os fordi vi var et a de få par der kunne få det til lg funge..

hvis du har spørgsmål spørg du bare

Hvor gammel var din dreng? Og børn vænner sig til en del derfor behøver det ikke være det bedste valg for barnet. 

Det kan sagtens være det fungerer for Jer, men en 7/7 ordning er ikke noget for alle. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

FruK

NNL skriver:

Jeg svarer lige fra en helt anden vinkel: jeg er selv 7/7 delebarn! Mine forældre gik fra hinanden da jeg var 4 år, og det blev en uge hos hver. Da jeg blev ældre (omkring 10 år), lavede vi ordningen om til 14/14, fordi jeg gerne ville nå at være der lidt inden jeg skulle pakke igen.

Det var fungeret rigtig godt i mit tilfælde! Jeg er den dag i dag (30 år gammel) meget lykkelig og taknemmelig over at have haft en hverdag sammen med min far, at vi er stået op sammen, at jeg havde hjemlige pligter osv, og at jeg ikke bare kom for at holde weekend. Jeg har i dag et dejligt forhold til begge mine forældre. Det kan man selvfølgelig også alligevel, jeg jeg ville ikke have undværet hverdagen med nogen af dem.

De boede i samme by, kunne tale pænt sammen og den dag i dag inviterer jeg dem samme til fødselsdage mm. Men det kræver at man som forældre kan samarbejde og er villig til at "ofre" lidt i form af hvor man vil bo osv.

Håber du kan bruge mit svar til noget. Held og lykke med den bedste løsning for jer alle tre!

Årh mand - hvor er det dejligt at høre fra en som selv har prøvet det!!

Det er nøjagtig sådan det kører her, og jeg håber at vores søn får det som dig en dag.

Selvfølgelig er det ikke optimalt, som hvis vi boede sammen. Det bliver det aldrig når man er skilt.

Min søn er 10 år og siger selv, at det er bedre som det er nu, hvor vi har 7/7, end tidligere hvor vi har haft andre ordninger.

Selvfølgelig er det pissehårdt at undvære ham en hel uge, men hvad betyder det når drengen trives!!?

En ting er at ingen af os voksne ville bryde os om at se ham mindre end vi gør nu. Det ville vi kunne leve med. 

Men jeg ville slet ikke kunne bære at skulle bestemme at han kun skulle have enten sin far eller mor hver anden weekend. Han har lige meget brug for os begge to og for at have en hverdag med os. Og han har to baser hvor han tilsyneladende føler sig lige meget hjemme.

Anmeld

25. februar 2014

kesuh

Godaften.

Sagen er den at vi er ved at finde ud af hvordan vores datter skal deles.

Og eksen sagde. 7/7. Og jeg synes bare det er så skide svært, at skulle undvære min datter i en hel uge af gangen. Men hendes far har jo ligeså meget ret til hende som jeg har. Men hold nu k... Jeg synes det er hårdt at tænke på at skulle undvære hende så længe.

Jer der har 7/7 ordning. Hvordan overlever i det? Hvad laver i når det ikke er jeres uge?
Hvordan har jeres børn taget det?

Håber nogen vil svare for jeg har brug for at høre noget positivt omkring det. Men også ulemperne ved det.

Jeg kan se de fleste er kommet med ulemper og fordele ved og der er snakket om de forskellige ting, man skal tage højde for ved 7/7

Så jeg vil svare på den sidste del :p

Jeg/min eks er så heldig, at vores søn ikke har kendt til næsten andet end 7/7.. Så han har ihvertfald ikke lidt overlast af nogen art 

Hvordan overlever jeg.. Lad mig sige det sådan; efter hver gang jeg har sagt "ses i næste uge til knægten", når jeg har afleveret ham i børnehaven. Han er nu 3 år, så når jeg kommer hjem og træder ind af døren. Ser jeg mig omkring og så er det, som om der kommer sådan en "ugh-følelse" og tanken om at skulle være alene en hel uge frem.

Den vil altid være der om man vil eller ej, men hvad jeg laver i den uge jeg ikke har ham: Jeg indhenter de ting jeg har slækket på i studiet i den foregående uge, andre småting, da jeg investerer en del af min tid i knægten i den uge jeg har ham

Vi kører fredag/fredag, så knægten har tid til at omstille sig hos os over weekenden..

Anmeld

25. februar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hov ja det var nok en ide at skrive. Hun er 2,8 år

Helt ærligt.. Det tror jeg simpelthen ikke på, at din datter vil kunne forstå.. Børn i den alder har brug for en base, og ikke to..

Anmeld

25. februar 2014

morethanperfect

Vi har 7/7 ordning , men hver især ser vi børnene stort set hver dag faktisk .. Vi samarbejder rigtig godt sammen heldigvis, og vi kan mærke børnene har det godt både ved far og mor .. De har heldigvis taget det hele rigtig pænt. Men børn er jo forskellige .. 

Mine børn bor bestemt ikke i en kuffert! De har 2 ting af alt , og har tøj hos både mor og far .. Men nu bor vi også kun 800 meter fra hinanden , og det har vi valgt at gøre netop for ungernes skyld 

Anmeld

25. februar 2014

kesuh

Nåh ja, jeg glemte at tilføje.

Der er 4km afstand i mellem moren og jeg og samarbejdet er kanon godt, vi aflaster hinanden, såfremt det er muligt, ved sygdom og vores eksaminer eller andet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.