Anonym skriver:
Godaften.
Sagen er den at vi er ved at finde ud af hvordan vores datter skal deles.
Og eksen sagde. 7/7. Og jeg synes bare det er så skide svært, at skulle undvære min datter i en hel uge af gangen. Men hendes far har jo ligeså meget ret til hende som jeg har. Men hold nu k... Jeg synes det er hårdt at tænke på at skulle undvære hende så længe.
Jer der har 7/7 ordning. Hvordan overlever i det? Hvad laver i når det ikke er jeres uge?
Hvordan har jeres børn taget det?
Håber nogen vil svare for jeg har brug for at høre noget positivt omkring det. Men også ulemperne ved det.
Min x og jeg har en 7/7 ordning med vores to børn som nu er 3 og 5 år. Da vi gik fra hinanden var de 2 og 4.
Den store har haft rigtig rigtig svært ved den deling og havde det i lang tid. Men nu har han det fint med det og det har den lille også.
Men hvis jeg kunne så ville jeg lave det om til at de kun skulle være ved deres far hveranden weekend for det er ikke sundt til børn at de ikke har nogen fast base et sted og det kan mærkes på dem.
Desværre er min x meget god til at manipulere og jeg var i et meget svagt sted i mit liv da vi valgte den ordning da jeg jo lige var blevet enlig mor. Jeg ville gøre alt for at ændre den ordning men det kommer ikke til at ske uden at det ender i retten og så hedder det 50/50 da min x far er en rigtig god far.
Og samarbejde er der desværre ikke noget der hedder her. Jeg har prøvet mange gange at få et godt samarbejde men han har åbenbart så stort et had til mig at han ikke kan komme over det. Og så fordi hans nuværende kæreste nægter ham i alt.
Så hvis jeg var dig så ville jeg starte med at lave en ordning som hedder hveranden weekend til faren og måske en enkelt dag uden overnatning i den uge hvor hun ikke skal være på weekend. Eller en 10/4 ordning hvor hun er hjemme hos faren på forlænget weekend hver anden weekend.
Anmeld