7/7 ordning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.610 visninger
55 svar
66 synes godt om
23. februar 2014

Anonym trådstarter

Godaften.

Sagen er den at vi er ved at finde ud af hvordan vores datter skal deles.

Og eksen sagde. 7/7. Og jeg synes bare det er så skide svært, at skulle undvære min datter i en hel uge af gangen. Men hendes far har jo ligeså meget ret til hende som jeg har. Men hold nu k... Jeg synes det er hårdt at tænke på at skulle undvære hende så længe.

Jer der har 7/7 ordning. Hvordan overlever i det? Hvad laver i når det ikke er jeres uge?
Hvordan har jeres børn taget det?

Håber nogen vil svare for jeg har brug for at høre noget positivt omkring det. Men også ulemperne ved det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Hvor gammel er jeres datter ?

Anmeld

23. februar 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Hvor gammel er jeres datter ?

Hov ja det var nok en ide at skrive. Hun er 2,8 år

Anmeld

23. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Godaften.

Og eksen sagde. 7/7. Og jeg synes bare det er så skide svært, at skulle undvære min datter i en hel uge af gangen. Men hendes far har jo ligeså meget ret til hende som jeg har. Men hold nu k... Jeg synes det er hårdt at tænke på at skulle undvære hende så længe.

Jer der har 7/7 ordning. Hvordan overlever i det? Hvad laver i når det ikke er jeres uge?

Håber nogen vil svare for jeg har brug for at høre noget positivt omkring det. Men også ulemperne ved det.

I skal se og tænke på barnet.
Selvfølgelig vil I gerne have barnet lige meget, men det er ikke alle børn der kan klare en 7/7, nogen børn har brug for en base og være hos den anden forælder i weekend..

Hvor langt bor I fra hinanden? Hvordan er I samarbejde? Kan I være i samme rum uden at skændes?

For så kan I ses igennem ugen, selvom datteren er hos den ene.

Men I skal se på hvad jeres datter kan håndtere og så gøre det ud fra det. For hvis hun ikke kan håndtere en 7/7, er det nok ikke lige det I skal. Men måske hver anden weekend og en dag i en ugen.

Hvor gammel er hun?

Anmeld

23. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

I skal se og tænke på barnet.
Selvfølgelig vil I gerne have barnet lige meget, men det er ikke alle børn der kan klare en 7/7, nogen børn har brug for en base og være hos den anden forælder i weekend..

Hvor langt bor I fra hinanden? Hvordan er I samarbejde? Kan I være i samme rum uden at skændes?

For så kan I ses igennem ugen, selvom datteren er hos den ene.

Men I skal se på hvad jeres datter kan håndtere og så gøre det ud fra det. For hvis hun ikke kan håndtere en 7/7, er det nok ikke lige det I skal. Men måske hver anden weekend og en dag i en ugen.

Hvor gammel er hun?

Vi er endnu ikke flyttet fra hinanden da hendes far skal finde en lejlighed først.
Og jeg aner mildest talt ikke hvordan hun vil håndtere en 7/7 ordning.
Hun er 2.8. År.
Og vi kan sagtens lade være med at skændes og samarbejde.
Men er bare bange for at siger at hun ikke skal deles 7/7 for så vil han blive sur. Og jeg synes jo også kun det er fair for ham at vi deler. Men selvfølgelig skal det jo være på hendes præmisser ikke vores. For hun kommer i første række.

Hun er blevet passet med jævne mellemrum fra fredag til søndag hos min mor, uden problemer. Altså vi har haft lidt problemer søndag aften når hun skulle puttes fordi hun ikke vil have vi går fra hende. Men det er også det eneste.

Men som sagt ved jeg ikke hvordan hun vil tage det.

Anmeld

23. februar 2014

MorT3Banditter

Anonym skriver:

Godaften.

Min x og jeg har en 7/7 ordning med vores to børn som nu er 3 og 5 år. Da vi gik fra hinanden var de 2 og 4.

Den store har haft rigtig rigtig svært ved den deling og havde det i lang tid. Men nu har han det fint med det og det har den lille også.

Men hvis jeg kunne så ville jeg lave det om til at de kun skulle være ved deres far hveranden weekend for det er ikke sundt til børn at de ikke har nogen fast base et sted og det kan mærkes på dem.

Desværre er min x meget god til at manipulere og jeg var i et meget svagt sted i mit liv da vi valgte den ordning da jeg jo lige var blevet enlig mor. Jeg ville gøre alt for at ændre den ordning men det kommer ikke til at ske uden at det ender i retten og så hedder det 50/50 da min x far er en rigtig god far.

Og samarbejde er der desværre ikke noget der hedder her. Jeg har prøvet mange gange at få et godt samarbejde men han har åbenbart så stort et had til mig at han ikke kan komme over det. Og så fordi hans nuværende kæreste nægter ham i alt.

Så hvis jeg var dig så ville jeg starte med at lave en ordning som hedder hveranden weekend til faren og måske en enkelt dag uden overnatning i den uge hvor hun ikke skal være på weekend. Eller en 10/4 ordning hvor hun er hjemme hos faren på forlænget weekend hver anden weekend. 

Anmeld

23. februar 2014

Anonym trådstarter

MorT2Snart3 skriver:

Min x og jeg har en 7/7 ordning med vores to børn som nu er 3 og 5 år. Da vi gik fra hinanden var de 2 og 4.

Den store har haft rigtig rigtig svært ved den deling og havde det i lang tid. Men nu har han det fint med det og det har den lille også.

Men hvis jeg kunne så ville jeg lave det om til at de kun skulle være ved deres far hveranden weekend for det er ikke sundt til børn at de ikke har nogen fast base et sted og det kan mærkes på dem.

Desværre er min x meget god til at manipulere og jeg var i et meget svagt sted i mit liv da vi valgte den ordning da jeg jo lige var blevet enlig mor. Jeg ville gøre alt for at ændre den ordning men det kommer ikke til at ske uden at det ender i retten og så hedder det 50/50 da min x far er en rigtig god far.

Og samarbejde er der desværre ikke noget der hedder her. Jeg har prøvet mange gange at få et godt samarbejde men han har åbenbart så stort et had til mig at han ikke kan komme over det. Og så fordi hans nuværende kæreste nægter ham i alt.

Så hvis jeg var dig så ville jeg starte med at lave en ordning som hedder hveranden weekend til faren og måske en enkelt dag uden overnatning i den uge hvor hun ikke skal være på weekend. Eller en 10/4 ordning hvor hun er hjemme hos faren på forlænget weekend hver anden weekend. 

Jamen det er jo at nægte barnets far samvær?
Eller hvad?
Jeg ved at selvom jeg synes det er rigtig svært for mig at undvære vores datter. Så er det jo også rigtig svært for min eks. Vores datter er ikke total morsyg og heller ikke total farsyg.

Og selvom jeg synes det er svært at undvære vores datter så ønsker jeg ikke at vi skal igennem stats amtet. Jeg ønsker vi skal kunne samarbejde uden alt muligt bøvl.

Anmeld

23. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hov ja det var nok en ide at skrive. Hun er 2,8 år

Wow...hun er alt for lille til at leve i en kuffert. Jeg ville ikke gå med til en 7/7 ordning. 

Anmeld

23. februar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Wow...hun er alt for lille til at leve i en kuffert. Jeg ville ikke gå med til en 7/7 ordning. 

Okay
Hvad ville du så?

Jeg kender nogen der har en søn på 3 år og de har 7/7 ordning og Det går fint. Så vidt jeg ved.

Anmeld

23. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Okay
Hvad ville du så?

Jeg kender nogen der har en søn på 3 år og de har 7/7 ordning og Det går fint. Så vidt jeg ved.

Uanset så har børn med sådan en ordning ikke en fast base og det betyder meget. 

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre. Måske 10-4. Aner det ikke, men 7/7 er for mig som at bo i en kuffert. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.