Danskvand til børn under 1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Må erklære mig enig her
Vi lever primært sundt men at have et naturligt forhold til alt slags mad giver vel bare mere afslappet forhold og ikke en higen. Vi har ikke weekend slik men de kan godt få en chokoladekonsumenter en tirsdag eftermiddag. Ingen siger jo at man ikke drikker/spiser andet end usundt eller noget foran næsen på barnet fordi man tager et enkelt glas cola en eftermiddag. Eller får en is en varm sommerdag (alt efter alder)

Danskvand er da noget af det mere harmløshed

Ja helt enig.

Jeg kan ikke se hvorfor at man skal stoppe hvad man finder naturligt, fordi der er børn i huset. det er vel ens liv og ens eget hjem, så skal man vel have lov til at gøre som man plejer.

Hvad gør man så når man er på besøg, og der står noget på bordet eller de drikker f.eks sodavand, skal man så be dem gå et andet sted hen og drikke det, fordi ens barn er der?

Jeg vil hellere lade mine børn smage på ting, end at de lige pludselig får smidt det i hovedet til fest eller noget, for det kan virkelig give bagslag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

Kløver

Yurie skriver:

Ja helt enig.

Jeg kan ikke se hvorfor at man skal stoppe hvad man finder naturligt, fordi der er børn i huset. det er vel ens liv og ens eget hjem, så skal man vel have lov til at gøre som man plejer.

Hvad gør man så når man er på besøg, og der står noget på bordet eller de drikker f.eks sodavand, skal man så be dem gå et andet sted hen og drikke det, fordi ens barn er der?

Jeg vil hellere lade mine børn smage på ting, end at de lige pludselig får smidt det i hovedet til fest eller noget, for det kan virkelig give bagslag.

Enig, og hvad så med fødselsdage eller dage hvor der feks drikkes vin eller øl, eller måske varm the eller kaffe. Feks holdte vi fødselsdag for sønnen, stort set alle voksne tog kaffe, særligt til ungerne fik de i dagens anledning kakao og det ville de hellere have, de kan godt spørge efter det et par dage i streg hvor de kan få lidt og så ebber det ud. Vi har trods "mangel" på forbud i nogles øjne ingen problemer og tror at de børn som er overvægtige, kan det lige så vel hænge sammen med råvarerne og den mad der laves, som det kan være usunde sager

Anmeld

21. februar 2014

Kløver

Yurie skriver:

Ja helt enig.

Vi bruger alt med måde princippet
Den ene dag fik de en chokoladekonsumenter den næste en tallerken fyldt med bær lækkerier og melon, og den var de mere vild efter end chokoladekiksen

Anmeld

21. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Enig, og hvad så med fødselsdage eller dage hvor der feks drikkes vin eller øl, eller måske varm the eller kaffe. Feks holdte vi fødselsdag for sønnen, stort set alle voksne tog kaffe, særligt til ungerne fik de i dagens anledning kakao og det ville de hellere have, de kan godt spørge efter det et par dage i streg hvor de kan få lidt og så ebber det ud. Vi har trods "mangel" på forbud i nogles øjne ingen problemer og tror at de børn som er overvægtige, kan det lige så vel hænge sammen med råvarerne og den mad der laves, som det kan være usunde sager

Nemlig...

Man kan jo ikke holde ting, som børn ikke bør få, væk fra dem, så skal man jo være hjemme hele tiden og det er jo ikke sundt for nogen..

Ingen børn er død af at smage noget, så længe man ikke propper dem, så går det nok..

og mange børn kan bedre li det sunde end det usunde.

Anmeld

21. februar 2014

Kløver

Yurie skriver:

Nemlig...

Man kan jo ikke holde ting, som børn ikke bør få, væk fra dem, så skal man jo være hjemme hele tiden og det er jo ikke sundt for nogen..

Ingen børn er død af at smage noget, så længe man ikke propper dem, så går det nok..

og mange børn kan bedre li det sunde end det usunde.

Igen enig
Børn lærer jo også i børnehavenvs/dagpleje, skole osv at der er forskel, bla pga allergi og lignende

Anmeld

21. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Igen enig
Børn lærer jo også i børnehavenvs/dagpleje, skole osv at der er forskel, bla pga allergi og lignende

Præcis.

Og heller at de prøver det hjemmefra først, så man selv kan styre det.

Anmeld

21. februar 2014

Kløver

Yurie skriver:

Præcis.

Og heller at de prøver det hjemmefra først, så man selv kan styre det.

Ja, tror også mange ting bliver svære ellers, men tager også tingene roligt, og især med flere småbørn giver det en anden effekt. Du kan ikke holde øje med alt de spiser til fødselsdag når der er 2 og S art 3, så det godt at have fornuftigt forhold, og det samme med Bedster, at de ved de godt må få uden at de skal proppes, selv farfar har lært det efterhånden

Anmeld

21. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Ja, tror også mange ting bliver svære ellers, men tager også tingene roligt, og især med flere småbørn giver det en anden effekt. Du kan ikke holde øje med alt de spiser til fødselsdag når der er 2 og S art 3, så det godt at have fornuftigt forhold, og det samme med Bedster, at de ved de godt må få uden at de skal proppes, selv farfar har lært det efterhånden

Ja nemlig.

Jeg kender to piger der ikke smagte slik og sodavand eller så tv, før de var 5år, og det resulterede at den ene blev nærmest helt besat af det, og ville have noget hele tiden og se tv, og den anden kunne styre det.

Så jeg vil hellere give dem et afslappet forhold til det, stille og roligt fra de er små og hjemmefra.

Anmeld

21. februar 2014

ano14316

Maja84 skriver:

Her har vi brugt naturlig hyldeblomstsaft blandet med danskvand istedet for vand. Smager fantastisk

Ja, men der er sukker.. ??

Det er jo super med noget Magnus elsker som der ikke er sukker i.. Hihi.

Men ja saft på danskvand smager dejligt

Anmeld

21. februar 2014

Kløver

ano14316 skriver:

Ja, men der er sukker.. ??

Det er jo super med noget Magnus elsker som der ikke er sukker i.. Hihi.

Men ja saft på danskvand smager dejligt

Man få saft kun med naturligt frugtsukker, og ingen siger de behøver få flere liter, men som et sundere alternativ til feks juice eller sodavand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.