Danskvand til børn under 1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2014

ano14316

Maja84 skriver:

Her er det langt fra en erstatning for vand, men synes det er lækkert en varm sommerdag at nyde et glas med smag, dvs supplement, men finder det vi kan lide. Er ikke selv vild med saft, kun enkelte slags og kan ikke fordrage når det bliver for stærkt. Og de der sjov, Fyn osv kan jeg slet ikke lide, prøvede deres hyldeblomst og tænkte hvor galt kan det gå, galt nok åbenbart.

Men er jo også mange måder at kigge på det på, og nogle drikke snyder, som du siger med naturlig frugtsaft, juice er der mega meget sukker i, fandt jeg ud af så det har vi skåret ned på, lidt men godt og alt med måde, så går det herhjemme

Synes i forvejen mad/drikke universet snart er en jungle

Er så enig i det du skriver..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

FrkGranger

ano14316 skriver:

Jeg ville end ikke servere fun for min værste fjende...bvadr..

Og så er min holdning at sukker er bedre end sødestoffer, uanset om det er stevia eller kunstige... Jeg bryder mig generelt ikke om nogen tilsætningsstoffer...

Jeg tror jeg holder mig til økosaften når det skal være... Jeg er ihvertfald langt mere bange for konserveringsmidler, kunstig aroma, farvestoffer osv. End for sukker... Sukker ved man hvad er og hvad det gør...

Men det er da dejligt for dig at I kan bruge sukker saft men stevia er ikke være end frugt sukker... Tænker bare at stevia er et bedre alternativ end det kunstige sødemidl, hvis man som os, grundet min kærestes diabetes 1, er nød til at bruge noget sukkerfri... 

Anmeld

22. februar 2014

ano14316

FrkGranger skriver:

Men det er da dejligt for dig at I kan bruge sukker saft men stevia er ikke være end frugt sukker... Tænker bare at stevia er et bedre alternativ end det kunstige sødemidl, hvis man som os, grundet min kærestes diabetes 1, er nød til at bruge noget sukkerfri... 

Ja så er det jo en anden sag, men nu snakker vi jo om børn...

Anmeld

22. februar 2014

E.J.mor.

Michelle88 skriver:

Mener når barnet er i den alder at de spiser med ved bordet. Men der er jo et generelt problem med mange overvægtige børn. De kunne nok have glæde af at forældrene ikke sidder og propper i sig imens børnene kigger på..

syns virkelig du er grov i din mund og forfærdelig at hører på.!!!!

Anmeld

22. februar 2014

FrkGranger

ano14316 skriver:

Ja så er det jo en anden sag, men nu snakker vi jo om børn...

Ja men syntes stadigvæk at der er stor forskel på at give børn noget med kunstige sødestoffer eller stevia..

Anmeld

22. februar 2014

Soleil

Jeg drikker meget danskvand OGSÅ foran min søn på snart 2. Vil han smage, så får han lov til det, hvilket han altid har gjort. Så jeg kan ikke se noget problem i at de smager hvad forældrene drikker/spiser

Anmeld

22. februar 2014

ano14316

FrkGranger skriver:

Ja men syntes stadigvæk at der er stor forskel på at give børn noget med kunstige sødestoffer eller stevia..

Ikke nødvendigvis på hvordan kroppen reagere på det...

Når kroppen får sukker går der jo en del processer igang for at binde sukkeret (det ved du jo hvis din kæreste har diabetes), der frigives jo blandt andet insulin..
Det sker når hjernen registrere man har fået noget sødt.. så ved andre søde midler sker det samme, men der er kun blodsukker som insulinen kan binde, så blodsukkeret falder, med sukkertrang og lavere forbrænding til følge..
Det er selvsagt ikke sundt med et blodsukker drop, ligesom det ikke er sundt med en kæmpe stigning... Dog ser jeg det største problem i at mange tror den hellige grav er velbevaret fordi det er light, og derfor har tildens til at drikke væsentlig mere for der er jo ingen kalorier i...

Der er dog en en række bivirkninger ved kunstige sødemidler som ikke er ved Stevia, så det er bedre end de kunstige i den forstand, men stadig ikke noget jeg synes man skal give børn..

Diabetikere har ikke det blodsukkerfald da det jo som bekendt er insulinproduktionen der ikke fungere.. men forestil dig hvis din kæreste tog insulin som om han havde drukke 1/2 l alm Coca cola efter han havde drukket 1/2 liter sukkerfri saftevand...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.