Danskvand til børn under 1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

Muffinmus

Altså, der er faktisk noget med at kulsyre kan ændre på på værdien i blodet hvilket ikke er godt for visse mennesker, men kan simpelthen ikke huske præcist hvorfor. Noget med ilt indholdt og nogle kemoreceptorer osv.

Men, ja, en enkelt mundfuld i ny og næ gør vist ikke den store forskel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

ano14316

Man få saft kun med naturligt frugtsukker, og ingen siger de behøver få flere liter, men som et sundere alternativ til feks juice eller sodavand

Hvor køber du det?
Det ville da være super til når vi engang imellem har saftevand... 

Anmeld

21. februar 2014

Kløver

ano14316 skriver:

Hvor køber du det?

Ja godt spørgsmål, er mest om sommeren vi drikker det, men mener både at ha fundet det i Føtex, Bilka, kiwi og rema uden at være 100
Der stod kun naturligt frugtsukker på, og ikke tilsat sukker eller sødemidler

Anmeld

21. februar 2014

L&V

Michelle88 skriver:

Hvis barnet ikke må få fx. Sodavand, så skal man da ikke sidde og drikke det foran barnet..

Ej come on. Så må man heller ik spise nitrat holdige grønsager før barnet er gammelt nok til at få det eller hva.

Man ku os forklare barnet at det her må jeg fordi jeg er voksen og når du bliver stor nok må du os.

Anmeld

21. februar 2014

Miss BananaHammock

Jeg kan ikke lade hver med at knytte en kommentar, til debatten om at spise/drikke ting barnet ikke skal have...

Jeg er selv opdraget med, at nogle gange drikker mor eller far noget, som barnet ikke skal have. Og det kan være alt fra sodavand til alkohol. Jeg ser absolut ikke noget galt i, at man siger nej til sit barn, og selv drikker en cola. Ihvertfald ikke imens de er små.
Så kan det godt være, at jeg er dobbelt moralsk, men mine børn skal, ligesom jeg selv gjorde, respektere at der er forskel.

Mht til danskvand, så ser jeg heller ingen harm i en smagsprøve! Skal det være fra mors glas, så ha' måske et glas som dit stående med vand? Eller halv vand og halv danskvand, så det bruser en smule.

Anmeld

21. februar 2014

tarkoflen

Jeg mener altså det er ok at man drikker noget barnet ikke må få. Man kan jo godt tage en øl eller et glas vin! Min veninde indførte at hendes datter måtte få en lille mælk, og hun var lykkelig! Altså det var en skolemælk.

Men til ts, jeg tror ikke der sker noget ved det, men jeg tror jeg ville prøve med et glas almindelig vand først, evt i et tilsvarende glas? Men det er måske fordi jeg tænker baby kan få ondt i maven af brusen. Og hvis barnet får smag for brusen så tidligt så vil det måske hurtigere gerne ville have sodavand.

Anmeld

21. februar 2014

FrkGranger

ano14316 skriver:

Hvor køber du det?

Ved fun saft er der en udgave der er sødet med stevia (staves) planten og den må sukkersyge patienter også få så den er ivertfald ikke kunstig sødet

Anmeld

22. februar 2014

ano14316

FrkGranger skriver:

Ved fun saft er der en udgave der er sødet med stevia (staves) planten og den må sukkersyge patienter også få så den er ivertfald ikke kunstig sødet

Jeg ville end ikke servere fun for min værste fjende...bvadr..

Og så er min holdning at sukker er bedre end sødestoffer, uanset om det er stevia eller kunstige... Jeg bryder mig generelt ikke om nogen tilsætningsstoffer...

Jeg tror jeg holder mig til økosaften når det skal være... Jeg er ihvertfald langt mere bange for konserveringsmidler, kunstig aroma, farvestoffer osv. End for sukker... Sukker ved man hvad er og hvad det gør...

Anmeld

22. februar 2014

ano14316

Maja84 skriver:

Ja godt spørgsmål, er mest om sommeren vi drikker det, men mener både at ha fundet det i Føtex, Bilka, kiwi og rema uden at være 100
Der stod kun naturligt frugtsukker på, og ikke tilsat sukker eller sødemidler

Tror egentlig også jeg har set det når nu jeg tænker mig om...

Men så er det someregel også de meget søde frugter, så sukkerindholdet er nok nogenlunde det samme K sidste ende... Om det så hedder fruktose eller sakkarose er ikke så vigtigt..

Men tror nu bare vi fortsætter med DK-vand

Anmeld

22. februar 2014

Kløver

ano14316 skriver:

Tror egentlig også jeg har set det når nu jeg tænker mig om...

Men så er det someregel også de meget søde frugter, så sukkerindholdet er nok nogenlunde det samme K sidste ende... Om det så hedder fruktose eller sakkarose er ikke så vigtigt..

Men tror nu bare vi fortsætter med DK-vand

Her er det langt fra en erstatning for vand, men synes det er lækkert en varm sommerdag at nyde et glas med smag, dvs supplement, men finder det vi kan lide. Er ikke selv vild med saft, kun enkelte slags og kan ikke fordrage når det bliver for stærkt. Og de der sjov, Fyn osv kan jeg slet ikke lide, prøvede deres hyldeblomst og tænkte hvor galt kan det gå, galt nok åbenbart.

Men er jo også mange måder at kigge på det på, og nogle drikke snyder, som du siger med naturlig frugtsaft, juice er der mega meget sukker i, fandt jeg ud af så det har vi skåret ned på, lidt men godt og alt med måde, så går det herhjemme

Synes i forvejen mad/drikke universet snart er en jungle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.