Danskvand til børn under 1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

TNBC

Maria&Lukas skriver:

En sut? Hvordan?
Det er egentlig ligemeget, for han får det bare ikke.

Du dypper den i drikken og så ind i munden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

Bell'star

Michelle88 skriver:

Jeg drikker kun vand.. Sjældent sodavand hvis jeg er til noget.. Men mener børn generelt ikke kun dem under 1år..

Men nu handler det her jo om et barn på 6 måneder, og altså under 1 år, og ikke et barn på 4, der er fuldt bevidst om hvad sodavand er.

Han er temmelig ligeglad, og bliver lige sur, uanset om det er et fuldt glas med vand, man ikke vil have savlet til, eller om det er et glas med sodavand/kaffe/noget andet han ikke må få en tår af.
Så hvis man engang imellem kan gøre ham glad ved at give ham en tår af mors glas, selvom der er danskvand i, er det vel fint nok.

Jeg lever da fx ikke af grøntsagsmos og frugtgrødt hele dagen, bare fordi min søn ikke må spise (og dermed smage på) andet endnu. Så kan ikke rigtig se problemet i at drikke sodavand/whatever mens et barn der slet ikke er bevidst om hvad der bliver drukket er til stede??

Anmeld

21. februar 2014

Bell'star

B&J skriver:

ja hvis han kan lig boblerne kan tydelig huske vores søn første gang han tog en slurk dog af en sodavand han så helt forkert ud i hovede

Haha, kan lige forestille mig det!

Anmeld

21. februar 2014

Chris86

Bell'star skriver:

Men nu handler det her jo om et barn på 6 måneder, og altså under 1 år, og ikke et barn på 4, der er fuldt bevidst om hvad sodavand er.

Han er temmelig ligeglad, og bliver lige sur, uanset om det er et fuldt glas med vand, man ikke vil have savlet til, eller om det er et glas med sodavand/kaffe/noget andet han ikke må få en tår af.
Så hvis man engang imellem kan gøre ham glad ved at give ham en tår af mors glas, selvom der er danskvand i, er det vel fint nok.

Jeg lever da fx ikke af grøntsagsmos og frugtgrødt hele dagen, bare fordi min søn ikke må spise (og dermed smage på) andet endnu. Så kan ikke rigtig se problemet i at drikke sodavand/whatever mens et barn der slet ikke er bevidst om hvad der bliver drukket er til stede??

Er all in for smagsprøver...
Men nu skriver du 6mdr?
Tænker du ikke at barnet bliver sur, da det også er tørstig?? Sådan er det nemlig her.. Drikker jeg kan vores den mindste godt blive et brokhoved, men kun til hun selv får lidt vand/mælk..

Anmeld

21. februar 2014

Bell'star

Chris86 skriver:

Ja det skisme ik for sjov!
Synes det er rigeligt, at skulle smugspise chokolade, når kæresten er hjemme høhøhø

Haha, ENIG - nu skal jeg både gemme chokoladen for kæresten, og danskvanden for min søn (og leve af gulerodsmos og risgrød fra 7.00 til 19.30 - det bliver et kedeligt halvt år!)

Anmeld

21. februar 2014

Bell'star

Chris86 skriver:

Er all in for smagsprøver...
Men nu skriver du 6mdr?
Tænker du ikke at barnet bliver sur, da det også er tørstig?? Sådan er det nemlig her.. Drikker jeg kan vores den mindste godt blive et brokhoved, men kun til hun selv får lidt vand/mælk..

Ja, når han bliver sur og vil smage når jeg drikker et eller andet, så tilbyder jeg altid en tår vand til ham efterfølgende.
Men hvis det kan gøre han ekstra glad en gang imellem at få lov at smage mors glas (der med garanti er mere spændende, uanset hvad det indeholder) danskvand, inden jeg tilbyder ham en tår almindelig vand, ville det da være alletiders - derfor mit spørgsmål, for giver ham selvfølgelig ikke bare en tår hvad som helst, bare fordi han vil smage..

Anmeld

21. februar 2014

B&J

Bell'star skriver:

Haha, kan lige forestille mig det!

ja børn kan lave de mest sjove ansigter når det er nye ting

Anmeld

21. februar 2014

ano14316

Kan ikke huske fra Hvornår men min søn drikker massere af danskvand fordi det nærmest er det eneste jeg drikker, så det vil han ofte gerne have...

Anmeld

21. februar 2014

Kløver

Yurie skriver:

Nu snakker jeg jo heller ikke kun om søde sager, og til aftensmaden er det jo aftensmad, der spiser man hvad der er.
Jeg er et barn der har spist meget mad(og jeg mener meget) og jeg er ikke overvægtig og det er mine søskende heller ikke. o

Så du tror børn er overvægtige fordi de ser deres forældre propper sig til aftensmad?? De spiser vel ikke mere end der er. Og hvis de spiser lidt slik i løbet af dagen, so what?

Men du må jo gøre hvad du vil, men jeg vil ikke sætte en stop for hvad jeg vil spise/drikke, fordi barnet er kommet op til bordet, eller fordi barnet er hjemme en eftermiddag, hvor jeg får lyst til noget sødt.

Må erklære mig enig her
Vi lever primært sundt men at have et naturligt forhold til alt slags mad giver vel bare mere afslappet forhold og ikke en higen. Vi har ikke weekend slik men de kan godt få en chokoladekonsumenter en tirsdag eftermiddag. Ingen siger jo at man ikke drikker/spiser andet end usundt eller noget foran næsen på barnet fordi man tager et enkelt glas cola en eftermiddag. Eller får en is en varm sommerdag (alt efter alder)

Danskvand er da noget af det mere harmløshed

Anmeld

21. februar 2014

Kløver

ano14316 skriver:

Kan ikke huske fra Hvornår men min søn drikker massere af danskvand fordi det nærmest er det eneste jeg drikker, så det vil han ofte gerne have...

Her har vi brugt naturlig hyldeblomstsaft blandet med danskvand istedet for vand. Smager fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.