Danskvand til børn under 1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

TNBC

Michelle88 skriver:

Nå nå. Så må du jo drikke det når han er lagt  i seng.

Så hun må kun drikke vand og mælk når han er vågen?? Jeg drikker hvad jeg vil(ikke alkohol) også når der er børn til stede.

Det er jo naturligt at børn gerne vil smage hvad de voksne spiser/drikker, og så længe det ikke er alkohol, tror jeg lige det går.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

Michelle88

Yurie skriver:

Så hun må kun drikke vand og mælk når han er vågen?? Jeg drikker hvad jeg vil(ikke alkohol) også når der er børn til stede.

Det er jo naturligt at børn gerne vil smage hvad de voksne spiser/drikker, og så længe det ikke er alkohol, tror jeg lige det går.

Hvis barnet ikke må få fx. Sodavand, så skal man da ikke sidde og drikke det foran barnet..

Anmeld

21. februar 2014

TNBC

Bell'star skriver:

Ja, det er jo lige det, sandsynligheden er nok ikke så stor

Dyp sutten, så kommer der ikke boblerne med. Så er det ikke sådan e stort chok. og så bliver han nok ikke nær så sur. Ellers så ha et glas vand stående og så dyp sutten en gang imellem. de har jo samme "farve"

Anmeld

21. februar 2014

Elbæk

Vores dreng smagte cola da han var under et år, fordi han var meget betaget af hvad alle fik skulle han i hvert fald smage! små smagsprøver skader aldrig. Og så længe de ikke får det direkte at drikke når de er så små, så synes jeg det er fint  

Anmeld

21. februar 2014

TNBC

Michelle88 skriver:

Hvis barnet ikke må få fx. Sodavand, så skal man da ikke sidde og drikke det foran barnet..

Hvis jeg har lyst til et glas cola midt på eftermiddagen, skal jeg så ikke have lov til det, bare fordi der er et barn?? Men vente måske flere timer. Det sker bare ikke, og det er åndsvagt. jeg gider ikke gå rundt og smugdrikke. Så kan man have noget andet til bare, eller lader det smage en dyppet sut.

Må jeg så heller ikke spise slik, kage eller andet når barnet er oppe, fordi så vil det også have det? Eller alm.mad?? Der er jo ting børn under 1år ikke må få, så det skal jeg vente med at lave til aftensmad til barnet må få det?

Prøver bare lige at se hvordan reglerne er

Anmeld

21. februar 2014

Bell'star

Michelle88 skriver:

Ej men Come on, barnet er 6måneder gammelt, så han har nok ikke så meget forstand på om det er vand, sodavand eller noget andet man drikker.
Så du drikker/drak fx aldrig en kop kaffe/the foran dit barn, fordi det ikke må smage på det?

Anmeld

21. februar 2014

Bell'star

Yurie skriver:

Dyp sutten, så kommer der ikke boblerne med. Så er det ikke sådan e stort chok. og så bliver han nok ikke nær så sur. Ellers så ha et glas vand stående og så dyp sutten en gang imellem. de har jo samme "farve"

God ide, det må jeg prøve..

Anmeld

21. februar 2014

Michelle88

Yurie skriver:

Hvis jeg har lyst til et glas cola midt på eftermiddagen, skal jeg så ikke have lov til det, bare fordi der er et barn?? Men vente måske flere timer. Det sker bare ikke, og det er åndsvagt. jeg gider ikke gå rundt og smugdrikke. Så kan man have noget andet til bare, eller lader det smage en dyppet sut.

Må jeg så heller ikke spise slik, kage eller andet når barnet er oppe, fordi så vil det også have det? Eller alm.mad?? Der er jo ting børn under 1år ikke må få, så det skal jeg vente med at lave til aftensmad til barnet må få det?

Prøver bare lige at se hvordan reglerne er

Synes at når barnet er tilstede, så er der kun fair at man drikker og spiser ting som man synes de gerne må smage. Så har folk jo forskellige holdinger til hvad børn må få..

Anmeld

21. februar 2014

Michelle88

Bell'star skriver:

Ej men Come on, barnet er 6måneder gammelt, så han har nok ikke så meget forstand på om det er vand, sodavand eller noget andet man drikker.
Så du drikker/drak fx aldrig en kop kaffe/the foran dit barn, fordi det ikke må smage på det?

Jeg drikker kun vand.. Sjældent sodavand hvis jeg er til noget.. Men mener børn generelt ikke kun dem under 1år..

Anmeld

21. februar 2014

TNBC

Michelle88 skriver:

Synes at når barnet er tilstede, så er der kun fair at man drikker og spiser ting som man synes de gerne må smage. Så har folk jo forskellige holdinger til hvad børn må få..

Så du hverken drikker eller spiser noget når dit barn er der, som det ikke må få??? Det bliver sku nogle meget kedelige dage i det år. Ikke meget I kan få til aftensmad, hvis barnet sidder ved bordet.

Og INGEN børn er død af at smage noget, som de måske ikke burde få når de er så små..

Hvorfor skal vi ikke må spise/drikke det vi har lyst til fordi de har børn? Og børnene kender jo ikke forskel på det, de synes bare det er spænnende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.