Akut økonomi problem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jaaaa... den er ikke nem hvis i bor så langt ude fra alt

Det gør vi skam heller ikke, men vi bor langt fra min skole, og ingen bus kører derud til tiden , og den bus der kører tættest på, kommer så jeg ville komme en halv time ca for sent hver dag (den første bus der kører om morgenen) . Hvilket ville give fravær hver dag 1 time

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

charlottekri

Anonym skriver:

Jamen lånet skal stå i mit navn.. Men ja det kunne være man skulle hører banken... Men hvad er det lige der gør banken " bedre" ? Så vidt jeg ved er resterne da næsten lige så høje der

Jeg tvivler på at renten hedder 25-35% i banken og så er de måske ikke helt så strikse som andre udlånere er. Det kommer selvfølgelig an på jeres enkelte situation og jeres historik i banken, hvorvidt de er til at snakke med. Men synes at hvis man har et fornuftigt forslag til en aftale, så er man langt ad vejen

Anmeld

20. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Det var ikke er akut problem hvis vi havde mulighed for at gå cykle løbe eller tag det offentlige. Desværre. 

Og nej, regningen er betalt kontant af et familiemedlem som selvfølgelig nu mangler de penge. 

Hvis du ingen gæld har vil banken så ikke hjælpe dig...

Lige pt, er renten på kassekredit i Nordea i hver fald lavere end på forbrugslån, og det plejer at være meget nemmere at få en kassekredit end et lån...

Anmeld

20. februar 2014

Karina84

Anonym skriver:

Jamen lånet skal stå i mit navn.. Men ja det kunne være man skulle hører banken... Men hvad er det lige der gør banken " bedre" ? Så vidt jeg ved er resterne da næsten lige så høje der

Du skal også huske at kigge på årsomkostningerne... På kviklån er det ofte rigtig høje ift. et banklån.

Det kan også være at renterne ikke er meget højere ift. bankens, men til gengæld er de fleksible og til at handle med. De kan have ekstra gode renter hvis du er studerende. 

Jeg ville til hver en tid gå i banken først, med mindre du kan finde noget rentefrit.

Anmeld

20. februar 2014

B&J

Anonym skriver:

Det gør vi skam heller ikke, men vi bor langt fra min skole, og ingen bus kører derud til tiden , og den bus der kører tættest på, kommer så jeg ville komme en halv time ca for sent hver dag (den første bus der kører om morgenen) . Hvilket ville give fravær hver dag 1 time

jamen kan du så ikke tage en bus før i et stykke tid ja det er måske en 1 -½ time du er der men det er jo ikke noget at gøre ved kan du ikke evt få kørelejlighed og betale lidt benzin penge?

Anmeld

20. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Nu var det ikke en bil der var værd at kaskoforsikre i forhold til dens købsspris! Igen, nu havde vi ikke lige forudset at den ville gå i brænd! vores næste bil bliver heller ikke kaskoforsikret da de biler vi køber altid koster under 10000 kr. 

Nu er det ikke for at sidde og være bagklog vel...

Men vil bare fortælle til en anden gang, at man for et ret lille beløb kan udvide sin ansvars forsikring med et tillæg der hedder brand og tyveri... Det har vi haft på vores gamle biler siden vi fik en stjålet..

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jamen kan du så ikke tage en bus før i et stykke tid ja det er måske en 1 -½ time du er der men det er jo ikke noget at gøre ved kan du ikke evt få kørelejlighed og betale lidt benzin penge?

Jeg skriver jo netop at dette er den første bus der kører, og desuden ville jeg hvis det var muligt, heller ikke kunne tage så tidligt afsted, for skal også have afleveret mit barn, og det kan jeg jo ikke gøre før de åbner

Anmeld

20. februar 2014

twinny

Anonym skriver:

Hmm synes det er lidt svært at gennemskue, umiddelbart er det jo kun et lån der strækker sig 30 dage, og som højst kan hedde 4000kr... På vivus der? 

På vivus kan du låne 4000 uden renter hvis det er første gang du låner. Hvis du finder ud af du skal forlænge dit i mere end 30 dage hat du mulighed for 7-14 eller 30 dage, men så ska du betale et beløb alt efter hvor længe. 

Det er vivus.dk....jeg har lån der og de var hurtig til at udbetale. Hvis du har nordea går der max en time og anden bank vidst et par dage. 

Og god kundeservice,  lavede en fejl ved indbetaling som de rettede for mig. 

Og som sagt er det gratis første gang. 

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Nu er det ikke for at sidde og være bagklog vel...

Men vil bare fortælle til en anden gang, at man for et ret lille beløb kan udvide sin ansvars forsikring med et tillæg der hedder brand og tyveri... Det har vi haft på vores gamle biler siden vi fik en stjålet..

Som i hærværk brand? For dette skete mens vi kørte, muligvis pga en benzin slange eller sådan noget. Så der er Intet der dækker.. Og bilen har altså blot kostet 5000 og så blevet repareret af et familiemedlem som er mekaniker. En kasko ville være totalt tåbeligt på så billig en bil i forhold til hvad selve kasko forsikringen koster at have.... Det er skide surt ja.... Og vi kunne godt ha brugt noget dækning, men vi kunne på ingen måder forudse dette blot 2 uger efter køb

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

twinny skriver:

På vivus kan du låne 4000 uden renter hvis det er første gang du låner. Hvis du finder ud af du skal forlænge dit i mere end 30 dage hat du mulighed for 7-14 eller 30 dage, men så ska du betale et beløb alt efter hvor længe. 

Det er vivus.dk....jeg har lån der og de var hurtig til at udbetale. Hvis du har nordea går der max en time og anden bank vidst et par dage. 

Og god kundeservice,  lavede en fejl ved indbetaling som de rettede for mig. 

Og som sagt er det gratis første gang. 

Hmm, men ville nu godt låne omkring 8000 så vi kunne finde en bil der var i lidt bedre stand...  Ellers lyder det super 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.