Akut økonomi problem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2014

Maria-s

Anonym skriver:

Vi er ikke interesseret i at stifte gæld af den str pt. Er klar over fordelene , men igen vi får det meste lavet gratis eller til langt under "halv pris", eller min mand laver det.... 

Tjek, det var også bare en tanke  Det kunne være 1) det var nemmere at overbevise banken til at låne pengene, fordi de kunne se det fornuftige i at købe en ny bil, fremfor endnu en brugt som i igen risikere holder <1 år, for jo der er gamle biler der bare køre og så er der dem der ikke gør, det er sgu ikke til at vide mår man køber 2) hvis i kører rigtig mange km var der jo hurtig tjent rigtig mange penge hjem i det daglige brændstofforbrug, da en ny bil i dag tit kører over dobbelt så langt på literen  

men jo forstår godt det trælse i at skulle ud og stifte gæld for en bil 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

Maria-s

Tjek, det var også bare en tanke  Det kunne være 1) det var nemmere at overbevise banken til at låne pengene, fordi de kunne se det fornuftige i at købe en ny bil, fremfor endnu en brugt som i igen risikere holder <1 år, for jo der er gamle biler der bare køre og så er der dem der ikke gør, det er sgu ikke til at vide mår man køber 2) hvis i kører rigtig mange km var der jo hurtig tjent rigtig mange penge hjem i det daglige brændstofforbrug, da en ny bil i dag tit kører over dobbelt så langt på literen  

men jo forstår godt det trælse i at skulle ud og stifte gæld for en bil 

Lavede lige et lille regnestykke før som rettelse, men det ville den åbenbart ikke opdatere mit indlæg med?? Nå men bare for perspektiv:

gammel bil koster 8.000 kr og kører 10 km på literen.

ny bil koster 60.000 kr og kører 20 km på literen

gns pris på benzin pr liter i 2013 ved Statoil i 2013 var hele 12,91 kr. Her regner vi med gns pris 12,50 kr

15.000 km om året svare til 75 km om dagen 200 dage om året eller ca 41 km om dagen året rundt.

gammel bil: 1.500 liter x 12,5 = 18.750 kr

ny bil: 750 liter x 12,50 = 9.375

besparelse pr år = 9.375 kr

20.000 km om året svare til 100 km om dagen/ 200 dage om året eller lige knap 55 km/ 365 dage

gammel bil: 2.000 liter x 12,50 = 25.000 kr

ny bil: 1.000 liter x 12,50 = 12.500 kr

besparelse pr år 12.500 kr BARE I BRÆNDSTOF!

men igen, det kommer selvfølgelig an på hvor meget i køre om året. Jeg er også godt klar over at man på ny bil så vil tegne forsikring der koster mere, men til gengæld er der som regel mange penge så at spare på grøn ejerafgift

Men det vil i teorien så ikke tage mere end 5 år før "pengene er tjent ind" måske endda mindre, da den gamle bil sikkert er blevet skiftet en gang måske endda to gange. Så under 5 år er vel meget realistisk. 

Anmeld

22. februar 2014

LMX

Som i indlægget herover. Mit råd. Køb en NY økonomisk bil med en serviceaftale. 

Mange steder kan den fås vildt billigt i afdrag INCL kasko. 

Desuden har du en garanti og en bil der VIRKER... 

Et billån er vildt lavt forrentet. Under 4%...

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Lavede lige et lille regnestykke før som rettelse, men det ville den åbenbart ikke opdatere mit indlæg med?? Nå men bare for perspektiv:

gammel bil koster 8.000 kr og kører 10 km på literen.

ny bil koster 60.000 kr og kører 20 km på literen

gns pris på benzin pr liter i 2013 ved Statoil i 2013 var hele 12,91 kr. Her regner vi med gns pris 12,50 kr

15.000 km om året svare til 75 km om dagen 200 dage om året eller ca 41 km om dagen året rundt.

gammel bil: 1.500 liter x 12,5 = 18.750 kr

ny bil: 750 liter x 12,50 = 9.375

besparelse pr år = 9.375 kr

20.000 km om året svare til 100 km om dagen/ 200 dage om året eller lige knap 55 km/ 365 dage

gammel bil: 2.000 liter x 12,50 = 25.000 kr

ny bil: 1.000 liter x 12,50 = 12.500 kr

besparelse pr år 12.500 kr BARE I BRÆNDSTOF!

men igen, det kommer selvfølgelig an på hvor meget i køre om året. Jeg er også godt klar over at man på ny bil så vil tegne forsikring der koster mere, men til gengæld er der som regel mange penge så at spare på grøn ejerafgift

Men det vil i teorien så ikke tage mere end 5 år før "pengene er tjent ind" måske endda mindre, da den gamle bil sikkert er blevet skiftet en gang måske endda to gange. Så under 5 år er vel meget realistisk. 

Den bil vi havde før kørte 16 på literen når man kørte ordentligt. 

Der bliver ikke købt ny bil, jeg synes simpelthen det er for åndssvagt at stifte så meget gæld for sådan en ting. Gamle biler KAN være ligeså gode, vi var så bare uheldige. Men igen, det var altså kun et par tusind vi gav for den. Jeg har hørt om mange som efter 3-5 år fortryder deres bilvalg, men de har stadig gæld i den, så ærgerligt! Og helt ærlig, de nye biler jeg har set til den lave pris og lave afdrag, er mini biler som ikke kan rumme 3 børn og barnevogn. Det gider jeg simpelthen ikke stifte gæld for. 

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Som i indlægget herover. Mit råd. Køb en NY økonomisk bil med en serviceaftale. 

Mange steder kan den fås vildt billigt i afdrag INCL kasko. 

Desuden har du en garanti og en bil der VIRKER... 

Et billån er vildt lavt forrentet. Under 4%...

Se mit svar til anden 

Anmeld

22. februar 2014

LMX

Anonym skriver:

Se mit svar til anden 

Ingen kommentarer........

Anmeld

22. februar 2014

Maria-s

Anonym skriver:

Den bil vi havde før kørte 16 på literen når man kørte ordentligt. 

Der bliver ikke købt ny bil, jeg synes simpelthen det er for åndssvagt at stifte så meget gæld for sådan en ting. Gamle biler KAN være ligeså gode, vi var så bare uheldige. Men igen, det var altså kun et par tusind vi gav for den. Jeg har hørt om mange som efter 3-5 år fortryder deres bilvalg, men de har stadig gæld i den, så ærgerligt! Og helt ærlig, de nye biler jeg har set til den lave pris og lave afdrag, er mini biler som ikke kan rumme 3 børn og barnevogn. Det gider jeg simpelthen ikke stifte gæld for. 

Bare helt ok... Jeg skal da heller ikke blande mig i dit valg, kom bare med en vinkel på sagen havde misset der skulle være plads til 3 børn. Det kan jeg godt se er en udfording i en mini bil btroede det handlede om 1. 

Har selv en C1'er og til et barn er den bare fantastisk. Men nok om det.

held og lykke med at finde en løsning

Anmeld

22. februar 2014

LMX

Maria-s skriver:

Bare helt ok... Jeg skal da heller ikke blande mig i dit valg, kom bare med en vinkel på sagen havde misset der skulle være plads til 3 børn. Det kan jeg godt se er en udfording i en mini bil btroede det handlede om 1. 

Jeg er enig med dig... Og nu behøver man jo ikke vælge den mindste bil på markedet. Der er mange fornuftige st. cars fra ny til ikke mange penge. 

Meeen det virker ikke rigtig som om TS egentlig vil lytte til de råd der bliver givet så vil bare ønske hende held og lykke. 

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Jeg er enig med dig... Og nu behøver man jo ikke vælge den mindste bil på markedet. Der er mange fornuftige st. cars fra ny til ikke mange penge. 

Meeen det virker ikke rigtig som om TS egentlig vil lytte til de råd der bliver givet så vil bare ønske hende held og lykke. 

Nu bad jeg jo ikke om råd til at købe/ikke købe ny bil. Min holdning til at købe nye biler bare fordi..........

det er helt fint at råde, men det er et råd, at jeg skriver og også FORKLARER hvorfor jeg ikke er interesseret i en ny bil, så synes jeg det er dårlig stil at skrive som du gør. Men dig om det  

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Det skal være plads til 3 børn og barnevogn .. Uanset hvad fik vi aldrig lov til at låne så mange penge 2 under udd hvoraf den ene har en del gæld fra ungdommen og står i rki . Jeg har så ikke noget gæld, men det er jo sagen ligegyldig når vi er gift. 

De penge jeg ville låne var højest 10000 kr. Men har muligvis fundet en anden løsning, så håber at kunne slippe for at låne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.