Hvem kan lave hul i ørerne på min baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2014

Anitta J

Min datter har ville have huller i ørene siden hun var 4, og samtlige steder vi har været gør det ikke før de er min 8 år. Et enkelt sted ville gøre det til sommer når hun er startet i skole. Det er noget med at øreflippen faktisk ikke er helt færdig udviklet før de er omkring 9-10 år. Så får de huller i ørene inden da, kan de risikere at de begynder at hænge og hullerne bliver meget store.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

Krussedulle

Trækker lige i land

Anmeld

13. februar 2014

baby012

Amen altså :O

det ligesom dem der mener at de ikke mærker en omskæring når de er små "FORKERT!!!!!" 

News for YOU! Vi er varmblodede, vi er født sådan, vi kan mærke smerte i maven på vores mor! Så selvfølgedig ka. De mærke snerte i øreflippen!!  HVorfor i alverden ! Påføre det man påstår er sit kæreste man har , unødig smerte!!!! 

Argh!! Nogen "forældre" altså !! 

Sorry surt opstød!! Men er direkte forarget !!! FØJ!! 

Anmeld

13. februar 2014

TNBC

stjernehimmel skriver:

Helt enig...

Jeg nævnte det aldrig for hende selv, hun plagede i flere år og sagde hvis hun ville måtte hun når hun blev 6 år... det havde hun bestemt ikke glemt ;-)

så på hendes 6 års fødselsdag, måtte vi en tur op og få huller...

Det er også sådan det bør være. det skal være noget de virkelig vll

Anmeld

13. februar 2014

1990h

Jj1709 skriver:

Så er jeg heldigvis ikke den eneste! 

Fatter slet ikke hvad der sker oveni hovedet på folk, der kan få sig til sådan noget! 

Det er en baby forhelvede, ikke et barn på 6-7 år !!! 

nej kan kun give dig ret..

Anmeld

13. februar 2014

Tvebakken

Okay, jeg kan så faktisk ikke lade være med at blive lidt forarget over alle jer, der bliver mega forargede over et ønske om hul i ørerne til et spædbarn, og sågar sammenligner det med omskæring?
Ej, hvor er vi lige?!
Omskæring kan da på ingen måde sammenlignes med noget, der trods alt er relativt uskyldigt, som et hul i øret.

Og nej, jeg er på ingen måde fortaler for, at babyer skal have hul i ørerne - mine fik det først, da de var 7 og 9, og selv der havde jeg det lidt mærkeligt med det.

Men når det så er sagt, så synes jeg godt nok det andet er noget af en overreaktion, og mener det er fuldstændig usammenligneligt med et indgreb som omskæring.

Anmeld

13. februar 2014

MariaKyedDK

pemo skriver:

Hej

Er der nogen som kan anbefale et sted eller en piercer i Københavnsområdet?

Der er meget snak om emnet, men meget få ved at en nyfødt baby ikke føler smerten i øreflippen som det gør bare måneder senere. Derfor er det normalt i mange lande at gøre det på nyfødte. I Brasilien er det ovenikøbet sygeplejerskerne på fødegangen, som klarer den uden problemer.

Der isættes en meget lille baby øre-ring, som der ikke er risiko for at baby river ud eller lignende.

Er der nogen som kender nogen???

Tak!

Hej  

Jeg kender ikke nogen som gør det, men vil bare lige sige at jeg har været oppe og lavet huller i ørene i dag. og der stod på deres skilt at man må minimum være 7 år. 

Anmeld

13. februar 2014

Muffinmus

Men et hul i øret er jo IKKE uskyldigt i alm forældres øjne..størstedelen af os synes det er direkte overgreb....at en lille procentdel, ofte etniske forældre, vælger at gøre ,gør det sørme ikke mere rigtigt.

I øvrigt er det simpelthen misforstået og en myte at små børn ikke føler smerte ved piercing... Det gør det endda i højere grad fordi deres Smertedæmpningscenter ikke er lige så udviklet som voksnes og deres sympatiske nervesystem reagerer anderledes.

så faktisk føler babyer smerten mere og babyen får en stund hvor den vil føle sig enormt bange og udtryk. Naturligvis forsvinder denne følelse igen, men hvorfor overhoebedet lave huller i sit barns krop ???

er man en god forælder når man huller sit barns krop når man har muligheden for at kysse og kramme dem i stedet??

En mulighed for selv at molesterer ders krop når de bliver gamle nok ti selv at være ansvarlige for deres valg.. Det er DERES krop du laver huller i...vil du lave huller, så brug din egen krop som mål, ikke et lille barn der ikke har bedt om det.

Beklager det sure opstød, men med indlæg som dette, må du vide du står for skud. At du har størstedelen i mod dig.

jeg synes det er på grænsen til omsorgssvigt at hulle sit barns krop unødvendigt....og jeg synes det er ærgerligt der er forældre der værdsætter traditioner og et smart udseende mere end den hengivenhed de bør føle over de perfekte små øreflipper de er født med pg den beakyttertrang der BÆR være for at ens barn aldrig skal opleve bevidst smerte når man passer på dem.

Anmeld

13. februar 2014

Tvebakken

Men et hul i øret er jo IKKE uskyldigt i alm forældres øjne..størstedelen af os synes det er direkte overgreb....at en lille procentdel, ofte etniske forældre, vælger at gøre ,gør det sørme ikke mere rigtigt.

I øvrigt er det simpelthen misforstået og en myte at små børn ikke føler smerte ved piercing... Det gør det endda i højere grad fordi deres Smertedæmpningscenter ikke er lige så udviklet som voksnes og deres sympatiske nervesystem reagerer anderledes.

så faktisk føler babyer smerten mere og babyen får en stund hvor den vil føle sig enormt bange og udtryk. Naturligvis forsvinder denne følelse igen, men hvorfor overhoebedet lave huller i sit barns krop ???

er man en god forælder når man huller sit barns krop når man har muligheden for at kysse og kramme dem i stedet??

En mulighed for selv at molesterer ders krop når de bliver gamle nok ti selv at være ansvarlige for deres valg.. Det er DERES krop du laver huller i...vil du lave huller, så brug din egen krop som mål, ikke et lille barn der ikke har bedt om det.

Beklager det sure opstød, men med indlæg som dette, må du vide du står for skud. At du har størstedelen i mod dig.

jeg synes det er på grænsen til omsorgssvigt at hulle sit barns krop unødvendigt....og jeg synes det er ærgerligt der er forældre der værdsætter traditioner og et smart udseende mere end den hengivenhed de bør føle over de perfekte små øreflipper de er født med pg den beakyttertrang der BÆR være for at ens barn aldrig skal opleve bevidst smerte når man passer på dem.

Jeg ved ikke, om det her var et indlæg til mig, men da det var mig, der brugte ordet relativt uskyldigt, så tænker jeg, det godt kan være.

Jeg er langt fra for huller i ørerne til babyer, som jeg også skrev tidligere, men jeg mener simpelthen (stadig ikke), at det på nogen måde kan sammenlignes med omskæring, som der var flere, der endte med at gøre.

Ved omskæring fjerner man noget uigenkaldeligt, som får varige effekter (måske men) på barnet.
Når man laver huller i ørerne, så ja, man skaber unødig smerte (og jeg kan heller ikke se formålet med det), men det er i min verden nu engang ikke samme alvorlige indgreb som omskæring - og det var det, jeg opponerede imod.

Anmeld

13. februar 2014

Anonymo

Altså, forstå mig ret, nu syntes jeg ikke selv at huller i ørerne er slemt, så længe barnet selv kan spørge: "Mor, må jeg få lavet huller i ørerne?" og dermed selv være stor nok til, at forstå og have en mening om smykker osv. Men når du selv skriver ordet 'baby' går jeg ud fra at der faktisk er tale om et lille barn som indtil videre bare er glad når han eller hun er mæt, får kærlighed osv. Så er det ikke at pynte baby eftersom baby jo er fuldstændig ligeglad mht. huller i ørerne? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.