Hvem kan lave hul i ørerne på min baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.345 visninger
70 svar
183 synes godt om
13. februar 2014

pemo

Hej

Er der nogen som kan anbefale et sted eller en piercer i Københavnsområdet?

Der er meget snak om emnet, men meget få ved at en nyfødt baby ikke føler smerten i øreflippen som det gør bare måneder senere. Derfor er det normalt i mange lande at gøre det på nyfødte. I Brasilien er det ovenikøbet sygeplejerskerne på fødegangen, som klarer den uden problemer.

Der isættes en meget lille baby øre-ring, som der ikke er risiko for at baby river ud eller lignende.

Er der nogen som kender nogen???

Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

lineog4

Tror ikke man må i dk før de er 4 

Anmeld

13. februar 2014

lineog4

lineog4 skriver:

Og det var vist bare noget jeg troede 

Anmeld

13. februar 2014

TNBC

pemo skriver:

Hej

Der er meget snak om emnet, men meget få ved at en nyfødt baby ikke føler smerten i øreflippen som det gør bare måneder senere. Derfor er det normalt i mange lande at gøre det på nyfødte. I Brasilien er det ovenikøbet sygeplejerskerne på fødegangen, som klarer den uden problemer.

Der isættes en meget lille baby øre-ring, som der ikke er risiko for at baby river ud eller lignende.

Tak!

Jeg er enig med lineog4, der er da nogen der ikke vil gøre det på fireårige.

Det kan godt være at der er normalt i andre lande, men det er ikke her. og der er mange der ikke vil gøre det på små børn.

Anmeld

13. februar 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Og det var vist bare noget jeg troede 

må de gerne få det før de er 4? Jeg troede også der var grænse på. det kan være der bare er nogen der ikke vil gøre det på så små børn.

Anmeld

13. februar 2014

Dorthe1986

pemo skriver:

Hej

Tak!

Det er meget muligt at en baby ikke føler smerte i øreflippen, men jeg tænker bare, hvorfor ikke vente til barnet selv giver udtryk for om det overhovedet ønsker huller i ørerne?

Anmeld

13. februar 2014

lineog4

Yurie skriver:

må de gerne få det før de er 4? Jeg troede også der var grænse på. det kan være der bare er nogen der ikke vil gøre det på så små børn.

Googlede og kunne ikke finde reglen nogen steder. Men kan bare huske jeg gik til babyvømning med en for ja 10 år siden og de havde fået det lavet i Spanien fordi de ikke kunne få det lavet i DK, men kan jo være der bare ikke var nogen der ville lave det og ikke en lov

Anmeld

13. februar 2014

stjernehimmel

vores guldsmed NÆGTER at lave før 6 år, medmindre at barnet er 110% med på den og er tæt på 6 år 

Anmeld

13. februar 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Googlede og kunne ikke finde reglen nogen steder. Men kan bare huske jeg gik til babyvømning med en for ja 10 år siden og de havde fået det lavet i Spanien fordi de ikke kunne få det lavet i DK, men kan jo være der bare ikke var nogen der ville lave det og ikke en lov

Jeg har da også hørt om en der havde sin datter, men personen ville ikke gøre det fordi hun var så lille. (ikke baby) men lille.
Jeg kan slet ikke forstå at man gør det før barnet selv spørg. hvad nu hvis barnet slet ikke vil have øreringe, men har det fordi forældrene har bestemt, at det skal barnet bare.

Anmeld

13. februar 2014

Sisse Vinther

lineog4 skriver:

Det mener jeg godt man må. Fik selv mine som helt helt lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.