Hvem kan lave hul i ørerne på min baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg er ikke fortaler for huller i ørene til babyer, men jeg forstår ikke alle jeres argumenter.
De fleste gik vidst ud på at "barnet selv skal have lov til at bestemme". Lad mig så spørge jer: hvorfor døber I jeres børn? Hvorfor ligger I 1000-vis(overdrivelse fremmer forståelse) af billeder ud på baby.dk af jeres børn?

Et andet argument jeg studsede over: "de fleste af os almindelige forældre synes det er forkert"
Er det så altid flertallet der ved bedst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2014

TNBC

mor:) skriver:

Jeg er ikke fortaler for huller i ørene til babyer, men jeg forstår ikke alle jeres argumenter.
De fleste gik vidst ud på at "barnet selv skal have lov til at bestemme". Lad mig så spørge jer: hvorfor døber I jeres børn? Hvorfor ligger I 1000-vis(overdrivelse fremmer forståelse) af billeder ud på baby.dk af jeres børn?

Et andet argument jeg studsede over: "de fleste af os almindelige forældre synes det er forkert"

Mine børn skal ikke døbes(jo hvis de selv vil senere) sammen med konfirmation, deres beslutning ..

Billeder; For at vist mine smækre lækre unge(Da jeg ikke bor tæt på familie)

Og der er sku forskel på at stikke en øreringe i øret på et lille barn og lægge et billede på ens side...

Jeg synes det er forkert, fordi det er noget du gør mod kroppen, ikke bare noget man siger(dåben) eller et billede.

Anmeld

14. februar 2014

ESV

mor:) skriver:

Jeg er også mega forarget og:
Mit barn er ikke døbt, det tilvalg må hun selv lave hvis hun har lyst
Jeg har ingen billeder af mit barn på facebook

Og jeg syntes det er DYBT uansvarligt at lave huller i sit barn!

Anmeld

14. februar 2014

Newsence

Helt enig med dem der er imod huller til baby. Studsede over at flere skriver at de skal være bevidste om valget og konsekvenserne. Undskyld mig men så bør de ikke få huller i ørerne før de er meget ældre end både 4 og7 år. De kan ikke i den alder overskue konsekvenser som betændelse, allergi og smerte. Er klar fortaler for at ALT sådan noget ikke bør ske før min 10 års alderen og det burde være ved lov.

Anmeld

14. februar 2014

Milas14

Jeg er så en af dem der ik ville ha et problem med det... Og synes bestemt ikke man er dårlige forældre fordi man giver sin datter ring i øret! Så går der godt nok mange dårlige forældre rundt hvor jeg bor! ...

Anmeld

14. februar 2014

Isabella_mor

Jeg kan forstå at det i visse kulturer er normalt at man giver sine småpiger huller i ørene og i næsen er der sågar også nogle der har i en tidlig alder. Det er fint det er kultur, det har jeg ikke forstand på.

Men her i Danmark er kulturen en anden, så derfor er det ikke normalt blandt danske mødre at give deres spædbørn huller i ørene, og det er jo helt i orden. Hvorfor skulle det ikke være det, da det ikke er noget vi dyrker. 

I andre kulturer, har de fleste ting man gør, en eller anden form for betydning, og det kan mange af os danskere ikke forstå.. Nogle kan hvis de kender til kulturen eller til betydningen af at give sit spædbarn huller i ørene. 

Jeg kan personligt ikke få mig selv til at gøre det på min evt. Fremtidige datter. For i min verden og i min kultur, er der ingen betydning eller mening i forbindelse med at få huller i ørene når man er nyfødt.! Det er bare ikke sådan man gør i DK. Ligesom at vi heller ikke omskærer vores børn.. 

Derfor er det klart at mange er imod det. Og nogle stykker der er for... Og det skal der være plads til. 

Anmeld

14. februar 2014

lineog4

Jeg er som sådan ikke imod, jeg forstår det bare ikke.... 

Jeg forstår ikke man frivilligt vil tilføre sit lille pus smerte for at behage en pyntesyge og til trods for kulturer og andet forstår jeg det ikke, men jeg kan rumme det og acceptere det. 

Der er sikkert en masse jeg gør andre ikke forstår men forhåbentlig accepterer de det.

Jeg tror de mange lidt hårde tilkendegivelser handler om man sidder og tænker på sit eget lille pus og på nogen overlagt ville tilføre dem smerte uden en egentlig grund. Ej jeg kan huske de blodprøver mine pus skulle have lavet - jeg kunne have slået de der gjorde det ihjel, og din min store datter som 9 årig fik lov til at få hul i ordene gjorde det fysisk ondt på mig da de blev skudt i.... 

Anmeld

14. februar 2014

charlottekri

Tror ikke du får en dansk guldsmed til at gøre det.
Og jeg synes måske også at det burde være din datters eget valg om hun skal pierces eller ej (for det ER en piercing)

Anmeld

14. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
charlottekri skriver:

Tror ikke du får en dansk guldsmed til at gøre det.
Og jeg synes måske også at det burde være din datters eget valg om hun skal pierces eller ej (for det ER en piercing)

Min søster fik lavet huller i ørene på sin datter inden hun var fyldt 1 år her i DK, af en guldsmed.....

Alle guldsmede laver huller i ørene på børn, når de er skoleparate, hvilket vil sige når de er mellem 5-7 år. Der findes ingen lov om hvor gamle børn skal være for at få huller i ørene, så principielt er det vel blot at ringe rundt og finde en guldsmed som vil gøre det.

Anmeld

14. februar 2014

AnthonsMor

Norit skriver:

Altså, forstå mig ret, nu syntes jeg ikke selv at huller i ørerne er slemt, så længe barnet selv kan spørge: "Mor, må jeg få lavet huller i ørerne?" og dermed selv være stor nok til, at forstå og have en mening om smykker osv. Men når du selv skriver ordet 'baby' går jeg ud fra at der faktisk er tale om et lille barn som indtil videre bare er glad når han eller hun er mæt, får kærlighed osv. Så er det ikke at pynte baby eftersom baby jo er fuldstændig ligeglad mht. huller i ørerne? 

Der er tale om et spædbarn, som i HELT NY baby..

Men jeg tror nu den her tråd er en "and", så der er bare en der sidder og gnider sig i hænderne og brækker sig af grin over at folk bliver så forarget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.