Jeg kan forstå at det i visse kulturer er normalt at man giver sine småpiger huller i ørene og i næsen er der sågar også nogle der har i en tidlig alder. Det er fint det er kultur, det har jeg ikke forstand på.
Men her i Danmark er kulturen en anden, så derfor er det ikke normalt blandt danske mødre at give deres spædbørn huller i ørene, og det er jo helt i orden. Hvorfor skulle det ikke være det, da det ikke er noget vi dyrker.
I andre kulturer, har de fleste ting man gør, en eller anden form for betydning, og det kan mange af os danskere ikke forstå.. Nogle kan hvis de kender til kulturen eller til betydningen af at give sit spædbarn huller i ørene.
Jeg kan personligt ikke få mig selv til at gøre det på min evt. Fremtidige datter. For i min verden og i min kultur, er der ingen betydning eller mening i forbindelse med at få huller i ørene når man er nyfødt.! Det er bare ikke sådan man gør i DK. Ligesom at vi heller ikke omskærer vores børn..
Derfor er det klart at mange er imod det. Og nogle stykker der er for... Og det skal der være plads til.
Anmeld