lineog4 skriver:
For mig er det primære ønske et sundt og raskt barn som får lov at overleve mig, men det er så grundlæggende så jeg "glemmer" at sige det, for selvsagt er det det.
Men så kan man da godt have lidt overfladiske ønsker om det så er køn, øjenfarve, krøller, mandens næse eller hvad ved jeg. Det er jo givet at man ikke vil bytte nogen af de ønsker for ønsket om det sunde og raske. Jeg har hver gang haft ønsker, og hver gang blevet forundret og fået noget som var præcis det jeg ikke vidste jeg ønskede mig, og glemt hvad det var jeg ønskede mig (dog ikke køn det har jeg glemt). Mine børn er præcis dem jeg ønskede mig - altså bare uden jeg vidste det.
Jeg ser ikke noget forkert i ønsker, men når ønskede tager overhånd så skal man arbejde med det og for mig var måden at arbejde med det at sige det højt, bryde et tabu og det var sindsyg svært for mine omgivelser. De lyttede, de rummede (tror ikke de forstod alle sammen) og hjalp mig. Havde de sagt: det må man ikke sige Line, så tror jeg ikke jeg havde kunne kæmpe mig ud af den efterreaktion jeg fik.
Når det er skrevet så synes jeg man skal holde sin mund som omgivelser når en gladeligt fortæller de venter en af samme køn - skab ikke problemer der ikke er der, men lyt når de er der.
Og til sidst jeg har oplevet "rene" pigeforældre være meget, hvor er det synd agtige netop når det kun var drenge - hvor jeg har aldrig oplevet det den anden vej (kan være andre har). Og har blandt andet oplever da jeg ventede nummer 4 at tog uafhængig af hinanden "rene" pigeforældre kommenterede: ej to drenge det er alligevel også noget af en mundfuld (underforstået hvis jeg havde fået en pige havde det været knapt så hårdt).
Jeg er mor til piger og drenge, og der er forskel men ikke pga køn men pga deres personligheder, faktisk er min store pige og min lille dreng meget mere ens end mine to drenge på mange punkter
Jeg synes også det er helt fair at man har et ønske om køn og ligende, men som du også skriver så er det omgivelserne der gør det til et "problem". Det er det der undre mig