Pige, dreng er det ikke ligegyldigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2014

LBK

Kønnet er da fuldstændig ligegyldigt. Men nogle ønsker jo noget bestemt. 

Personligt har jeg selv to piger. Jeg må da indrømme at når vi skal have (forhåbentlig) nummer tre kunne det da være meget sjovt at få en dreng. Men jeg er da egentlig ligeglad, for tre skønne tøser kunne da være vidunderligt. 

Men at andre "dømmer" for jer er ikke ok. Men hul i det. Det er da gudskelov jeres barn og jeres drømme.

Tillykke med lillefyren 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

Rødhætte

Mom skriver:

Vi har 3 børn - 2 drenge og 1 pige.

Da vi havde fået drengene og skulle have endnu et barn, var der også mange der spurgte om vi ikke ønskede os en lille pige..

Og jeg må ærligt indrømme, at jeg faktisk slet ikke havde forestillet mig, at vi skulle have en pige, nu havde vi jo 2 drenge, og det vidste jeg ligesom hvad var for noget, så tanken om en pige lå mig fjern. Det vigtigste for os, var at gøre vores familie komplet med endnu et barn - køn underordnet.

Også fik vi sørme at vide at vi skulle have en lille pige, og det var både fantastisk og lidt skræmmende... Fantastisk fordi så fik vi lov til at prøve at få en datter, men også skræmmende for vi var jo vant til drenge børn.

Og JA der er skisme forskel på at have pige eller drengebørn - ikke i kærligheden til dem, men den måde de udvikler sig på Men vi fik ikke en 3´er i håbet om en datter, men fordi vores familie skulle gøres komplet.

Jeg ville aldrig have følt mig snydt hvis jeg ikke havde fået en datter, for jeg kan se på mine svigerforældre som kun har sønner, hvor tæt deres forhold er til dem, deres svigerbørn og deres børnebørn. Som min svigermor sagde engang, "drengene fik jeg, pigerne skal nok komme til", og jeg føler mig oprigtigt som en datter af dem .

Så jeg håber at jeg formår at bibeholde så tæt et forhold til ALLE mine børn som mine svigerforældre har til deres. På den måde håber jeg at jeg som forhåbenligt kommende farmor og mormor ikke vil kunne mærke forskel på hvilken slags bedsteforældre titel jeg nu engang får

Super godt skrevet! Har også selv tænkt på det med at være farmor i forhold til mormor, men det er jo op til en selv hvor meget man vil involvere sig - og det vil jeg

Anmeld

12. februar 2014

Rødhætte

Annette A skriver:

Det er ligesom om man helst sal have en af hver køn. Har selv oplevet da vi fik vores anden dreng. Så sagde folk. Tredie gang bliver det nok en pige. Det blev så en pige tredie gang men det som jeg irreterede mig ved var at folk sagde: Er det trods alt ikke dejligt også at få en pige? Jamen hvad skulle jeg svare til det. Selvfølgelig elsker jeg da vores pige, men jeg havde da elsket en dreng ligeså højt, så det er da et rigtigt dumt spørgsmål synes jeg.

Det er absolut underligt så meget kønnet fylder hos folk. Det eneste der fyldte hos os har været at vi gennemførte en sund graviditet og fik et velskabt barn ud af det. Det er da altid sjovt at gætte på kønnet men om de er det ene eller det andet er da lige godt. Et barn er en gave og ikke en rettighed eller en bestillingsvare.

Så forstår godt du undrer dig, det har jeg også gjort mange gange.

Du har fuldstændig ret! Det er som om nogle folk forventer man helst vil have et af hvert køn, men i virkeligheden er det eneste der tæller at barnet er sund og rask

Anmeld

12. februar 2014

Rødhætte

LilleSmølf skriver:

Jeg kan med fuld ærlighed sige at hvis jeg fik 5 andre drenge ud over den jeg har ville jeg være super lykkelig over det fra første sekund af.

Så længe mine børn er sunde og raske er jeg ligeglad med deres køn. Det definerer alligevel ikke hvem de er som menneske.

Tillykke med jeres lille dreng. Er sikker på jeres søn kommer til at elske sin lillebror når han engang er klar til at komme ud (:

Enig Bare børnene er sunde og raske så er alt andet ligemeget. Tror også mine 2 drenge vil få meget ud af hinanden

Anmeld

12. februar 2014

Rødhætte

lineog4 skriver:

For mig er det primære ønske et sundt og raskt barn som får lov at overleve mig, men det er så grundlæggende så jeg "glemmer" at sige det, for selvsagt er det det. 

Men så kan man da godt have lidt overfladiske ønsker om det så er køn, øjenfarve, krøller, mandens næse eller hvad ved jeg. Det er jo givet at man ikke vil bytte nogen af de ønsker for ønsket om det sunde og raske. Jeg har hver gang haft ønsker, og hver gang blevet forundret og fået noget som var præcis det jeg ikke vidste jeg ønskede mig, og glemt hvad det var jeg ønskede mig (dog ikke køn det har jeg glemt). Mine børn er præcis dem jeg ønskede mig - altså bare uden jeg vidste det.

Jeg ser ikke noget forkert i ønsker, men når ønskede tager overhånd så skal man arbejde med det og for mig var måden at arbejde med det at sige det højt, bryde et tabu og det var sindsyg svært for mine omgivelser. De lyttede, de rummede (tror ikke de forstod alle sammen) og hjalp mig. Havde de sagt: det må man ikke sige Line, så tror jeg ikke jeg havde kunne kæmpe mig ud af den efterreaktion jeg fik.

Når det er skrevet så synes jeg man skal holde sin mund som omgivelser når en gladeligt fortæller de venter en af samme køn - skab ikke problemer der ikke er der, men lyt når de er der.

Og til sidst jeg har oplevet "rene" pigeforældre være meget, hvor er det synd agtige netop når det kun var drenge - hvor jeg har aldrig oplevet det den anden vej (kan være andre har). Og har blandt andet oplever da jeg ventede nummer 4 at tog uafhængig af hinanden "rene" pigeforældre kommenterede: ej to drenge det er alligevel også noget af en mundfuld (underforstået hvis jeg havde fået en pige havde det været knapt så hårdt). 

Jeg er mor til piger og drenge, og der er forskel men ikke pga køn men pga deres personligheder, faktisk er min store pige og min lille dreng meget mere ens end mine to drenge på mange punkter 

Jeg synes også det er helt fair at man har et ønske om køn og ligende, men som du også skriver så er det omgivelserne der gør det til et "problem". Det er det der undre mig 

Anmeld

12. februar 2014

Rødhætte

LBK skriver:

Kønnet er da fuldstændig ligegyldigt. Men nogle ønsker jo noget bestemt. 

Personligt har jeg selv to piger. Jeg må da indrømme at når vi skal have (forhåbentlig) nummer tre kunne det da være meget sjovt at få en dreng. Men jeg er da egentlig ligeglad, for tre skønne tøser kunne da være vidunderligt. 

Men at andre "dømmer" for jer er ikke ok. Men hul i det. Det er da gudskelov jeres barn og jeres drømme.

Tillykke med lillefyren 

Tak jeg vil prøve at lukke ørene når de dumme kommentar kommer

Anmeld

12. februar 2014

Team Putte

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

vi har en datter og vi bliver heller ikke kede af hvis nr 2 også bliver en pige synes ikke man behøver en af hver.. Bare man har nogle skønne unger så er kønnet ligegyldigt

Anmeld

2. maj 2014

Lunae

Jeg havde altid forestillet mig en familie med 3 børn. To brødre og en lillesøster som efternøler. Da vi var til scanning med vores første barn og fik af vide at det var en pige, var jeg ret overrasket, men selvfølgelig glad. Ved næste barn var jeg sikker på at jeg skulle have en pige mere, for vi kunne ikke få drenge. Igen tog jeg fejl og fik så en dreng.

Nu har jeg én af hver og føler mig som den heldigste i hele verden - ikke fordi jeg har en dreng og en pige, men simpelthen fordi jeg har de skønneste børn

For mig betyder køn intet og hvis vi mod alle odds skulle beslutte os for en treer, ville jeg ikke have nogle ønsker

Anmeld

2. maj 2014

hannetheis

Må indrømme at min største ønske altid har været at få en pige.
Da vi fik vores ældste var jeg overskuelig over at det blev en dreng.
Til kønscanning med nr 2 fik vi beskeden en dreng der blev jeg skuffet.
Har så lige fundet ud af vi venter nr 3 og håber på en pige men en dreng er også velkommen.

Anmeld

2. maj 2014

tarkoflen

Jeg har altid ønsket mig en af hver sådan har det været siden jeg var ganske lille, og det synes jeg faktisk ikke der er noget galt i! Jeg har altid forestillet mig at jeg skulle have en pige først og en dreng som nr. 2.

Jeg har fået en datter og så må vi se hvem der melder sin ankomst næste gang jeg bliver lykkelig ligegyldig om det er en dreng eller en pige, men jeg synes ikke der er noget forkert i at ønske sig et køn, så længe man ikke tænker at man ikke ville kunne elske et barn med det modsatte køn!

Stort tillykke med jeres lille dreng!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.