Pige, dreng er det ikke ligegyldigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2014

Victoria2013

Tror slet ikke jeg håbede på det ene eller det andet til vores MD scanning i sin tid. Jo, jeg håbede på et sundt og rask barn, og det har jeg fået... det er så en pige, men ville have været ligeså glad for at få en dreng

Har i øvrigt altid sagt at jeg gerne ville have 2 børn og gerne én af hver, men på nuværende tidspunkt er jeg endnu ikke sikker på om min datter får søskende eller forbliver enebarn... ikke fordi vi ikke kan få flere børn, for det kan vi sikkert godt. Men vi er stadig begge usikre på om vi vil have flere børn eller ej. Sådan havde det nok også været hvis det havde været en dreng dog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2014

Bertris

Nu står jeg og venter nr 2, vi får kønnet at vide om to ugers tid, vi har en pige i forvejen og er fuldstændig ligeglad med om det er pige eller dreng!
Kæresten håber på en dreng, men vi bliver glade uanset hvad, og der er da fordele ved at de har samme køn, så kan baby arve alt fra den store, men det meste kan alligevel bruges igen fra en pige til en dreng eller omvendt.
Tror bare det er den der idé med mor, far, søn og datter som virker ideal for nogen folk.

Anmeld

3. maj 2014

os2

Selvfølgelig er det lige gyldigt med kønnet - bare det er en sund og rask baby !

men ... Jeg tror forskellen kan mærkes når de bliver ældre ... En pige kan man shoppe med, frisør besøg og makeup ting sammen med ... Det gør jeg med min store pige. 

Sønnen er mere til fodbold, crosser m.m ( som jeg også deltager i, nok ikke helt så meget som manden) 

og ja pigerne kommer af sig selv.. Men man bliver nok ikke helt så tæt på en svigerdatter som med sin egen datter .

Jeg har en af hver og venter nr 3 - og vil sige der er stor forskel på drenge og piger .. Men elsker dem selvfølgelig lige højt 

Anmeld

3. maj 2014

Mortil223

Jeg er total ude af kategori jeg har en søn og da jeg blev gravid igen, håbede jeg på endnu en dreng, hvilket jeg venter nu  

men var da blevet glad for en pige, jeg vil bare gerne prøve at være højgravid  

Anmeld

3. maj 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Tænker at det er helt lige meget hvad man for, det er da ens dejlige børn alligevel. Jeg har født 2 piger, men den ældste er transkønnet, så nu har jeg båðe en dreng og pige.

Anmeld

3. maj 2014

Anitta Kristiansen

Jeg har en dreng og venter en pige. Alle sagde det bliver en pige, men et sted ønskede jeg en dreng, da jeg mødte min kæreste sagde han vi godt kunne nøjes med drengebørn, de var lettest efter hans mening. Da jeg ventede min dreng tænkte jeg at jeg helst ville pige, men da det vidste sig at være dreng blev jeg glad. For mig betyder det intet, synes derimod at det er lidt underligt at få kjoler og lyserøde ting til pigen i maven nu hvor jeg har vendet mig til at der er biler og tog her hjemme.
Mange har gået op i at jeg nu venter en pige, men for mig er det bare vigtigst at barnet er sundt og raskt og så kan kønnet være ligegyldigt. Manden er også glad for en pige, så er det bare ikke de samme ting han snakker om mere, som biler osv, men at han skal have stød hegn så ingen mænd kommer i nærheden af hende.
Vi skal sætte pris på det vi får givet og nyde det, så nyd du bare endnu en dreng. Og tillykke med det.

Anmeld

3. maj 2014

Mama85

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

Tillykke med lillebror  Og jo, det er jo fuldstændig ligegyldigt om det er en dreng eller en pige, bare det er sundt og raskt  Jeg har begge køn og er selvfølgelig glad for dette, men jeg var ikke blevet mindre glad hvis jeg kun havde et af kønnene  Man elsker jo ungen uanset hvad  Men jeg kender dog ét tilfælde hvor moderen er decideret skuffet over at hun fik en dreng, fremfor en pige  

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

Jeg synes ikke der er noget forkert i at have en drøm om en baby og der i den drøm er et køn på barnet ligesom der måske er krøller, brune øjne, store fødder....

Men jeg synes det er forkert at omgivelser laver formodninger om at alle har samme drøm om kernefamilien: mor, far, søn, datter.

Da jeg var gravid med nummer 2 ønskede jeg mig endnu en pige så var ikke efter bogen. Og de efterfølgende to graviditeter ønskede jeg mig hver gang en pige for at få den pige livet stjal fra mig. Og havde faktisk utrolig svært ved at knytte mig til Liam blandt andet fordi han var en dreng (eller også var det en forsvarsmekanisme).
Men det skrevet er jeg nu der hvor jeg synes man er heldig når man får lov at være drengemor for mit forhold til mine to drenge er noget helt særligt. Elsker også at være pigemor men der er forholdet her hjemme mere udfordrende

Men vil ikke lyve fik jeg overtalt manden til endnu en (og det gør jeg ikke) så ville jeg igen drømme om en pige....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.