Pige, dreng er det ikke ligegyldigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2014

Rødhætte

Carina:-) skriver:

Køn er fuldstændigt ligegyldigt,bare barnet er sundt og rask.

Synes personligt at det er enormt overfladisk at gå op i om man får det ene eller det andet.

Men kan jo se af diverse tråde at det er noget nogen går meget op i.

Har endda set nogen der helt seriøst mener at hvis man som kvinde ikke oplever at få en pige ,er det forfærdeligt synd for den mor  Fordi man åbenbart som drenge mor går glip af et eller andet som man kun kan have med en pige.

Og at man som kvinde jo kun kan være tæt med et barn af samme køn .. (som både drenge og pige mor vil jeg sige det er ævl 

Sjovt nok er der ingen der har ondt af de mænd der "kun" får piger og derfor ikke oplever at få en søn.

Hvor har du bare ret! Tænker fuldstændig som du gør.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

Rødhætte

Moster Lagkage skriver:

Jeg syntes da det er fantastisk at opleve en af hver køn, og vil da mene at alle skulle have lov at prove, for der er forskel. Men det kan alle ikke, der ved jeg, men derfor kan man godt ønske det for folk, og mange ønsker der nok også selv. Ikke dermed sagt de ikke bliver glade uanset køn.

Ja det kunne måske være sjovt at prøve, men nu hvor jeg skal være drenge mor er det ikke fedt at folk tror jeg er skuffet. En holdning jeg ikke bryder mig om at få trukket ned over hovedet.. Hvis du forstår

Anmeld

12. februar 2014

Rødhætte

Bell'star skriver:

Da mine forældre fik min mindste lillesøster (vi er tre piger) var der flere der ligefrem sagde "ej det var synd, endnu en pige" istedet for tillykke. Og mine forældre var tossede. Tænk at være så snæversynet og iøvrigt virkelig flabet at tillade sig at sige sådan til et par meget stolte og glade nybagte forældre.

- folk er idioter, tror bare man skal ignorere sådanne typer, og have ondt af hvor små hjerner (og hjerter) de åbenbart har, ikke at kunne se at et barn er er barn, og lykkeligheden er lige stor, uanset om det er en dreng eller en pige. -

Tillykke med den skønne lille dreng i maven
(det er iøvrigt også meget nemmere både med hensyn til både tøj og legetøj når de alle tre har samme køn - der sparede man lige mange tusind kroner, ENDNU en gode ved tre små basser)

Kunne lige forstille mig hvirdan folk reageret - det er utroligt. Tak for den søde opbakning

Anmeld

12. februar 2014

Rødhætte

2babygirls skriver:

Jeg har to piger og min mor synes stadig vi skal lave en lillebror, så jeg får modsatte reaktion

Ja den vej kan man selvfølgelig også vende den.. Men man bestemmer jo ikke selv..

Anmeld

12. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg har selv lige fundet ud af at jeg skal have endnu en dreng. Jeg er stadig lige så lykkelig, men jeg har da håbet på en pige og det synes jeg ikke der er noget overfladisk i

Anmeld

12. februar 2014

maria_wlt

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

Meget typisk.

Eller når man har en af hver så er man HELDIG 

Jeg kan da godt se at det er dejligt at have en af hver når jeg nu har fået det, men hvis jeg ikke fik det så tror jeg nok at jeg havde været ligeglad. 

2 drenge er da fantastisk 

Anmeld

12. februar 2014

Rødhætte

mor:) skriver:

Jeg har selv lige fundet ud af at jeg skal have endnu en dreng. Jeg er stadig lige så lykkelig, men jeg har da håbet på en pige og det synes jeg ikke der er noget overfladisk i

Synes bestemt ikke det er overfladisk at du tænker sådan, men synes det er overfladisk at andre tror man er skuffet hvis det nu ikke er tilfældet

Anmeld

12. februar 2014

Rødhætte

maria_wlt skriver:

Meget typisk.

Eller når man har en af hver så er man HELDIG 

Jeg kan da godt se at det er dejligt at have en af hver når jeg nu har fået det, men hvis jeg ikke fik det så tror jeg nok at jeg havde været ligeglad. 

2 drenge er da fantastisk 

Hvor er du sød.. Jeg synes også det kunne have været sjovt med en af hver, men føler mig på ingen måde "uheldig" ved at få 2 af samme køn

Anmeld

12. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Vi har 3 børn - 2 drenge og 1 pige.

Da vi havde fået drengene og skulle have endnu et barn, var der også mange der spurgte om vi ikke ønskede os en lille pige..

Og jeg må ærligt indrømme, at jeg faktisk slet ikke havde forestillet mig, at vi skulle have en pige, nu havde vi jo 2 drenge, og det vidste jeg ligesom hvad var for noget, så tanken om en pige lå mig fjern. Det vigtigste for os, var at gøre vores familie komplet med endnu et barn - køn underordnet.

Også fik vi sørme at vide at vi skulle have en lille pige, og det var både fantastisk og lidt skræmmende... Fantastisk fordi så fik vi lov til at prøve at få en datter, men også skræmmende for vi var jo vant til drenge børn.

Og JA der er skisme forskel på at have pige eller drengebørn - ikke i kærligheden til dem, men den måde de udvikler sig på Men vi fik ikke en 3´er i håbet om en datter, men fordi vores familie skulle gøres komplet.

Jeg ville aldrig have følt mig snydt hvis jeg ikke havde fået en datter, for jeg kan se på mine svigerforældre som kun har sønner, hvor tæt deres forhold er til dem, deres svigerbørn og deres børnebørn. Som min svigermor sagde engang, "drengene fik jeg, pigerne skal nok komme til", og jeg føler mig oprigtigt som en datter af dem .

Så jeg håber at jeg formår at bibeholde så tæt et forhold til ALLE mine børn som mine svigerforældre har til deres. På den måde håber jeg at jeg som forhåbenligt kommende farmor og mormor ikke vil kunne mærke forskel på hvilken slags bedsteforældre titel jeg nu engang får

Anmeld

12. februar 2014

Annette A

Det er ligesom om man helst sal have en af hver køn. Har selv oplevet da vi fik vores anden dreng. Så sagde folk. Tredie gang bliver det nok en pige. Det blev så en pige tredie gang men det som jeg irreterede mig ved var at folk sagde: Er det trods alt ikke dejligt også at få en pige? Jamen hvad skulle jeg svare til det. Selvfølgelig elsker jeg da vores pige, men jeg havde da elsket en dreng ligeså højt, så det er da et rigtigt dumt spørgsmål synes jeg.

Det er absolut underligt så meget kønnet fylder hos folk. Det eneste der fyldte hos os har været at vi gennemførte en sund graviditet og fik et velskabt barn ud af det. Det er da altid sjovt at gætte på kønnet men om de er det ene eller det andet er da lige godt. Et barn er en gave og ikke en rettighed eller en bestillingsvare.

Så forstår godt du undrer dig, det har jeg også gjort mange gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.