Pige, dreng er det ikke ligegyldigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2014

AnthonsMor

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

Ej jeg tror måske du misforstår omgivelserne lidt

Jeg tror da de fleste drømmer om en af hver, men hey, vi bestemmer ikke selv, så det er jo bare sådan det er..

Hvis jeg skal have flere, kunne det da være fedt at få en pige, for så har jeg en af hver, men bliver det endnu en dreng, så får Anthon bare en rigtig god legekammerat!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

LilleSmølf

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

Jeg kan med fuld ærlighed sige at hvis jeg fik 5 andre drenge ud over den jeg har ville jeg være super lykkelig over det fra første sekund af.

Så længe mine børn er sunde og raske er jeg ligeglad med deres køn. Det definerer alligevel ikke hvem de er som menneske.

Tillykke med jeres lille dreng. Er sikker på jeres søn kommer til at elske sin lillebror når han engang er klar til at komme ud (:

Anmeld

12. februar 2014

Skouboe

En meget klog kollega (med 3 drenge) sagde at det betyder ikke at man så ikke får en pige, hun kommer bare senere når de forelsker sig og bliver gift...

Anmeld

12. februar 2014

MorT3Banditter

Jeg venter mig også min nr. 3 dreng og kunne da ikke være mere lykkelig  

Jo jeg kunne da godt have tænkt mig en lille pige bare for at prøve det men jeg kunne ikke forestille mig som en pigemor. Jeg er mere en drengemor som godt kan lide at bygge lego, lege skyde lege osv.
Og så er det super praktisk med hensyn til legetøj og tøj og sådan

Men jeg fik også den der reaktion, ''Ej ærgerligt at det ikke blev en pige denne gang'' og ''så må pigen komme næste gang'' Øøh ja, pigerne skal nok komme med tiden. Det er jeg sikker på

Stort tillykke med at det er en lille prins i venter jeg. Det er så skønt med en drengebande  

Anmeld

12. februar 2014

Clisolka

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Jeg oplevede til gengæld at blive spurgt, om ikke jeg var skuffet, nu vi ventede en dreng og havde en pige i forvejen

Som jeg sagde, så får vi en af hver! Det er da fantastisk at få lov til at få en af hvert køn, og havde nr. 2 været en pige, så havde vi taget det med. Det havde bare været en bonus oveni, fordi jeg havde gemt alt babytøj og babyting

Anmeld

12. februar 2014

lineog4

For mig er det primære ønske et sundt og raskt barn som får lov at overleve mig, men det er så grundlæggende så jeg "glemmer" at sige det, for selvsagt er det det. 

Men så kan man da godt have lidt overfladiske ønsker om det så er køn, øjenfarve, krøller, mandens næse eller hvad ved jeg. Det er jo givet at man ikke vil bytte nogen af de ønsker for ønsket om det sunde og raske. Jeg har hver gang haft ønsker, og hver gang blevet forundret og fået noget som var præcis det jeg ikke vidste jeg ønskede mig, og glemt hvad det var jeg ønskede mig (dog ikke køn det har jeg glemt). Mine børn er præcis dem jeg ønskede mig - altså bare uden jeg vidste det.

Jeg ser ikke noget forkert i ønsker, men når ønskede tager overhånd så skal man arbejde med det og for mig var måden at arbejde med det at sige det højt, bryde et tabu og det var sindsyg svært for mine omgivelser. De lyttede, de rummede (tror ikke de forstod alle sammen) og hjalp mig. Havde de sagt: det må man ikke sige Line, så tror jeg ikke jeg havde kunne kæmpe mig ud af den efterreaktion jeg fik.

Når det er skrevet så synes jeg man skal holde sin mund som omgivelser når en gladeligt fortæller de venter en af samme køn - skab ikke problemer der ikke er der, men lyt når de er der.

Og til sidst jeg har oplevet "rene" pigeforældre være meget, hvor er det synd agtige netop når det kun var drenge - hvor jeg har aldrig oplevet det den anden vej (kan være andre har). Og har blandt andet oplever da jeg ventede nummer 4 at tog uafhængig af hinanden "rene" pigeforældre kommenterede: ej to drenge det er alligevel også noget af en mundfuld (underforstået hvis jeg havde fået en pige havde det været knapt så hårdt). 

Jeg er mor til piger og drenge, og der er forskel men ikke pga køn men pga deres personligheder, faktisk er min store pige og min lille dreng meget mere ens end mine to drenge på mange punkter 

Anmeld

12. februar 2014

SjeBets

jeg kan så heller ikke forstå at hvorfor det ikke er ok at ønske en af hver køn, sådan læser jeg ret så mange debatter herinde .. hvorfor er det så forkert at gerne vil opleve at være mor til en af hver køn ??

Og sjovt nok siger mange drenge mødre ofte ... jamen det gør ikke noget jeg ikke fik en pige fordi jeg er ikke til pynt og sådan noget...

Nu er jeg selv mor til en pige, og hun er bestemt alt anden en pynte pige, hun kører cross, og spiller fodbold. hun er mere dreng end drengene her i huset.

om man har drenge eller piger eller en blanding er vel i realiteten lige meget, men jeg kan ikke forstå at det er så forkert at gerne vil have en af hver... jeg har en moster der har 4 drenge og hun knuselsker alle de her drenge, men hun har altid haft en forkærlighed for os piger fordi hun ikke havde en selv.. men hun var da ikke skuffet over sine børn af den grund, hun blev ikke ved til hun fik en pige af den grund. men hun ville nu stadig gerne have haft en pige. Og det ønske er vel da helt legitimt ..

Jeg elsker at være mor til min utrolig hårdføre, drenge pige, og til min følsomme, eftertænksomme pylret dreng ...

jeg har heller aldrig selv været en pynte pige, men nu har jeg fået en pige mere, og hvis det viser sig hun er til pynt så overlever vi nok også det.

Anmeld

12. februar 2014

Loa

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Jeg kunne godt tænke mig en pige mere, mest fordi jeg tænker/tror/forestiller mig et godt søskendebånd to piger kunne få.
Men ville blive mindst lige så glad hvis jeg fik en dreng.

Synes det er noget mærkeligt noget at ville have det ene køn mere end det andet.. Altså, i en sådan grad at man ligefrem bliver godt og grundigt skuffet hvis man får det "forkerte" køn...

Anmeld

12. februar 2014

Papillon

Personligt ønsker jeg mig at opleve at være mor for begge køn, men det er ikke ensbetydende med, at jeg bliver ulykkelig, hvis det ikke ender sådan.

Jeg har heller ikke nogen forventning om, at andre skal have det som mig. Så jeg synes ikke, der er noget mærkeligt i at være ligeglad med kønnet, men heller ikke at have ønsker til kønnet.

Til gengæld synes jeg, det er mærkeligt, at andre folk skal have en holdning til, hvad man burde ønske sig at køn, antal børn eller aldersforskel - det er ens egen sag. De er altid velkomne til at spørge forældrene, hvordan de har det med det, men der er da ingen grund til at pålægge forældrene nogle værdier, de ikke selv har givet udtryk for.

Hm, det blev lidt rodet, håber det giver mening alligevel

Anmeld

12. februar 2014

2babygirls

Rødhætte skriver:

Ja den vej kan man selvfølgelig også vende den.. Men man bestemmer jo ikke selv..

Nej heldigvis men ønskede mig to piger og det fik jeg, men havde elsket en lille dreng lige så højt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.