Pige, dreng er det ikke ligegyldigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg arbejder sammen med en pige som har en dreng, og som er gravid igen. Denne gang ønsker de sig en pige, fordi så vil deres familie være perfekt! Har så spurt jamen hva så hvis i får en dreng igen, hvortil hun svarede at jammen de ville blive ved med at prøve indtil de fik en pige. Ik at de ik ville elske alle de drenge de ku få overalt på jorden. Deres drøm er bare også at få en pige!

Hvis vi engang sku ha nr 3, tror jeg der var mange der ku syntes det var fedt med en dreng, når nu vi har 2 piger. For os ville det være fuldstændig ligegyldigt om det blev en dreng eller pige. Ps thea plager om at få en lillebror, så hun ville nok blive sur, hvis vi engang fik en pige mere.. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

Lukas&Liam<3

Vi havde også lidt pres på fra kærestens familie, de ønskede også at vores nr 2 var en pige. Min kærestes mormor har fået 3 piger som alle sammen har fået drenge og de synes alle det kunne være hyggeligt med en pige. Hvis jeg selv kunne vælge havde det også været mit valg
Men når jeg ser på det nu, er det praktisk meget smart det bliver en dreng, også tror jeg også de vil få meget mere glæde af hinanden (der bliver 13 måneder imellem)

I starten synes jeg det var ærgeligt, men nu passer det mig helt fint

Anmeld

12. februar 2014

VIPpigen

For mig er kønnet fuldstændig underordnet. Det vigtigste er vel altid at barnet er sundt og rask.

Af praktiske årsager snakker vi om at vi gerne vil have en pige mere, men det er kun fordi vi har tøj, og alt muligt til en pige. Venter vi en dreng, jamen så er han ligeså velkommen, og vi skal have solgt ud af alt det baby-klimbim vi har fra vores datter.

Om man får 2 drenge, 2 piger, eller en af hver er vel lige meget, jeg tror ikke på at barnets køn gør dig lykkeligere 

Anmeld

12. februar 2014

Happiness

Jeg har en dreng i forvejen og venter nu en pige. Folk går meget op i hvor heldige vi er, selv JM og lægen næsvner det er Ihhh og åhhh så dejligt!

Jeg ville være ligeså glad hvis jeg ventede en dreng mere! Det er da bedøvende hvilket køn man får. Man kan jo ligeså vel få en dreng der kun vil gå i lyserødt og lege med dukker Eller en pige der nægter at have noget med med de "traditionelle" lyserøde farver og som hellere vil slås og spille fodbold. 

Så jeg kan ikke se at der skulle være den store forskel. 

Jeg synes da det er hyggeligt at vaske lilla og pink farver lige pt, men er ret sikker på at jeg ville hygge mig ligeså meget med det, hvis farverne var blå og grønne

Hvis folk bliver ved med at køre i "næææ en af hver, hvor er du heldig" så plejer jeg at sige "nææ... Det er lidt besværligt, det ville være nemmere at kunne genbruge det hele..." osv... Bare for at give dem lidt at tygge på.

Anmeld

12. februar 2014

Trekløver(:

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

Jeg tror at der i dag er lidt mere prestige i at få piger Jeg kan godt sætte mig ind i, at man kan ønske et bestemt køn, fordi jeg ved, at når man først ligger med sin lille guldklump på maven, vil man aldrig aldrig bytte den for noget UANSET køn.

Jeg er selv mor til en pige, og jeg ville syntes det var sjovt at få en lillebror en dag Men jeg ville blive lige så lykkelig for en lillesøster

Anmeld

12. februar 2014

et-ønske

Ja det er åbenbart gået hen og blevet en meget vigtig sag - faktisk har folk mere travlt med at spørge til kønnet end til om barnet er sundt og rask efter en scanning! Det er både en pinlig og forkælet holdning!!!

Jeg er oplever at piger har en utrolig høj status?? Hvorfor??
Faktisk har jeg en kollega der ikke ville snakke med mig da jeg havde fået at vide det var to piger?! Et familie medlem har lige fået en efternøler, og han er den lækreste lille lækkerhaps - men mor har ikke lagt skjul på skuffelsen over en dreng, på trods af at de har en af hver i forvejen, og hun blev så rasende da vi fortalte at vi ventede to piger at hun fik røde pletter op af halsen!! Efterfølgende har hun flere gange sagt at de jo sagtens kan tage fejl ved scanninger - lige som om hun håber det.....

Bare mine børn er sunde og raske, så kan de da være med eller uden tap - gule, blå eller grønne!!!

Anmeld

12. februar 2014

LinLin

Jeg har ønsket mig drenge de første to gange... Har ikke kunnet forestille mig selv som pigemor som barn legede jeg med lego og biler,klatrede i træer osv.... Jeg er mere til konstruktion end til leger dukkekrogen...

Men tredje gang var jeg ligeglad... Jeg havde fået mine to drenge og da folk så fik at vide vi skulle have en tredje sagde de fleste noget ala "så må vi da håbe det bliver en pige/håber I så ikke det er en pige?"
Og jeg kunne helt ærligt svare: "nej - jeg er fuldstændigt ligeglad!"

Nu mistede vi jo desværre nummer tre og det viste sig at være en pige... Vi fik mange åååårh - som om det var ekstra slemt da de fik DET at vide,altså kønnet....

Nu er jeg gravid igen og denne gang vil vi bare have en graviditet uden komplikationer og et raskt barn med hjem. Basta!

Anmeld

12. februar 2014

LinLin

Måske håber jeg faktisk alligevel lidt det er en dreng... Jeg tænker: det er dem der har "virket" - dem jeg har fået lov at få med hjem....

Anmeld

12. februar 2014

Levi&LilysMor

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

Der er nogle som går meget op i at de får både dreng og pige , og ja der er sikkert forskel... Nu er jeg en af dem som fik en dreng først og venter nu en pige og jeg synes det er sjovt at shoppe anderledes tøj, men helt ærlig var jeg slet ikke blevet skuffet hvis det var en dreng, drenge børn er også fantastiske 

Anmeld

12. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
et-ønske skriver:

Ja det er åbenbart gået hen og blevet en meget vigtig sag - faktisk har folk mere travlt med at spørge til kønnet end til om barnet er sundt og rask efter en scanning! Det er både en pinlig og forkælet holdning!!!

Jeg er oplever at piger har en utrolig høj status?? Hvorfor??
Faktisk har jeg en kollega der ikke ville snakke med mig da jeg havde fået at vide det var to piger?! Et familie medlem har lige fået en efternøler, og han er den lækreste lille lækkerhaps - men mor har ikke lagt skjul på skuffelsen over en dreng, på trods af at de har en af hver i forvejen, og hun blev så rasende da vi fortalte at vi ventede to piger at hun fik røde pletter op af halsen!! Efterfølgende har hun flere gange sagt at de jo sagtens kan tage fejl ved scanninger - lige som om hun håber det.....

Bare mine børn er sunde og raske, så kan de da være med eller uden tap - gule, blå eller grønne!!!

Hold da op  

Jeg har heldigvis aldrig lagt mærke til at der skulle være statusforskel på pige og drengebørn, men sygt hvis der er nogen der vitterligt har det sådan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.