Pige, dreng er det ikke ligegyldigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.943 visninger
57 svar
91 synes godt om
11. februar 2014

Rødhætte

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

Moster Lagkage

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Vi har i dag været til md scanning og fået at vide vi venter os endnu en lille dreng Det er vi rigtig glade for, men undre mig lidt over andres reaktion på det. Det er som om folk tror vi er skuffet over at vi ikke kommer til at opleve at have en pige. Er det bare mig eller synes nogle folk det er "synd" hvis man ikke får en pige?

Jeg har personligt aldrig givet udtryk for at jeg drømte om en pige.. Jeg viste jeg ville blive glad ligegyldigt køn.

Jeg syntes da det er fantastisk at opleve en af hver køn, og vil da mene at alle skulle have lov at prove, for der er forskel. Men det kan alle ikke, der ved jeg, men derfor kan man godt ønske det for folk, og mange ønsker der nok også selv. Ikke dermed sagt de ikke bliver glade uanset køn.

Anmeld

11. februar 2014

Nadia&Daniel

Moster Lagkage skriver:

Jeg syntes da det er fantastisk at opleve en af hver køn, og vil da mene at alle skulle have lov at prove, for der er forskel. Men det kan alle ikke, der ved jeg, men derfor kan man godt ønske det for folk, og mange ønsker der nok også selv. Ikke dermed sagt de ikke bliver glade uanset køn.

Anmeld

11. februar 2014

Kløver

Tja nogle går meget op i det, vi har en af hver så mødte næste stor opstand da vi ville have nr 3, for vi har jo en af hver, kopi men er nu ikke pga køn vi ønsker en mere

Nogle folk har tossede ideer

Anmeld

11. februar 2014

Carina:-)

Køn er fuldstændigt ligegyldigt,bare barnet er sundt og rask.

Synes personligt at det er enormt overfladisk at gå op i om man får det ene eller det andet.

Men kan jo se af diverse tråde at det er noget nogen går meget op i.

Har endda set nogen der helt seriøst mener at hvis man som kvinde ikke oplever at få en pige ,er det forfærdeligt synd for den mor  Fordi man åbenbart som drenge mor går glip af et eller andet som man kun kan have med en pige.

Og at man som kvinde jo kun kan være tæt med et barn af samme køn .. (som både drenge og pige mor vil jeg sige det er ævl 

Sjovt nok er der ingen der har ondt af de mænd der "kun" får piger og derfor ikke oplever at få en søn.

Anmeld

12. februar 2014

SjeBets

der er intet galt i at få et køn, men jeg er da selv glad for at have oplevet at få begge køn, og elsker at være mor til både dreng og pige. Og når folk siger noget er det ikke fordi et køn er bedre end et andet en nok mere at det kunne da være fedt at have en af hver...

jeg har en af hver, og min mand har to drenge, og jeg blev så gravid, og han udtrykte da selv at han godt kunne tænke sig en pige, men han ville da ikke blive skuffet over en dreng mere.

Anmeld

12. februar 2014

Bell'star

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Da mine forældre fik min mindste lillesøster (vi er tre piger) var der flere der ligefrem sagde "ej det var synd, endnu en pige" istedet for tillykke. Og mine forældre var tossede. Tænk at være så snæversynet og iøvrigt virkelig flabet at tillade sig at sige sådan til et par meget stolte og glade nybagte forældre.

- folk er idioter, tror bare man skal ignorere sådanne typer, og have ondt af hvor små hjerner (og hjerter) de åbenbart har, ikke at kunne se at et barn er er barn, og lykkeligheden er lige stor, uanset om det er en dreng eller en pige. -

Tillykke med den skønne lille dreng i maven
(det er iøvrigt også meget nemmere både med hensyn til både tøj og legetøj når de alle tre har samme køn - der sparede man lige mange tusind kroner, ENDNU en gode ved tre små basser)

Anmeld

12. februar 2014

2babygirls

Rødhætte skriver:

Hej Piger

Jeg har to piger og min mor synes stadig vi skal lave en lillebror, så jeg får modsatte reaktion

Anmeld

12. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kunne da godt tænke mig også at være pige-mor, bare fordi det kunne være sjovt at prøve begge dele. MEN det er ikke noget der fylder og det er absolut ikke noget jeg ville blive ked af hvis ikke skete.! Slet ikke. Der er også noget skønt ved to(eller flere) af samme køn synes jeg desuden tror jeg ikke det er givet at der er forskel på at få piger vs drenge. Det er ret meget de samme problemstillinger man står med jo. (Bare læs lidt herinde) Det er nok mest garderoben der bliver anderledes tænker jeg  

Anmeld

12. februar 2014

B&J

tror vi er meget forskellige og tror når folk de bliver gravide for de den tanke ej tænk hvis det er en pige eller dreng også begynder de at ønske sig et bestemt køn også hvis det ikke er det køn bliver de nok lidt skuffet..

jeg er 100% lige glad med kønnet for ikke engang at vide hvad kønnet er for det skal være overraskelsen til babyen kommer ud og denne gang fik vi jo daniel og kunne ikke forstille mig et liv uden ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.