Ville i have det ok med....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Ville i have det helt okay med, at jeres kæreste/mand tog på tur en hel dag, hvor langt størstedelen af tiden er jeres kæreste/mand ikke tilgængelig på telefonen?
I skal tænke jer selv som højgravide og kan gå i fødsel når som helst.
Dette kommer til at foregå 8 dage før planlagt kejsersnit. Der vil gå (minimum) 1.5 time før han kan være på sygehuset (hvis han er til at få fat i, på telefonen).
I må meget gerne uddybe jeres svar og tanker.

Har stemt ja.

Ville bestemt syntes min kæreste skulle tage afsted, selvom jeg var højgravid. Men ville kræve at han havde sin telefon tændt.

Det er da det mindste han kan gøre, men kan slet ikke se hvorfor han ikke skulle afsted. Det er de færreste der føder på 1,5 time

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

lineog4

Jeg har svaret ja primært fordi det ikke adskiller sig meget fra hvad kan ske på min mands arbejde - han har også dage hvor han er steder hvor mobilen ikke er tilgængelig og han har ofte en time til halvandens transport.

Plus jeg vist også selv er lidt, okay så går det nok. Tog feks. Både i bon bon land alene med ungerne og i zoo da jeg var 2 og 4 dage over termin 

Men når det er sagt tror jeg ikke han ville vælge at gøre det.

Anmeld

12. februar 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

var det mig og hvis min kæreste vil tage af sted, så ville jeg da lade ham... hvis fødslen går i gang, så sker det sjældent som på amerikanske film... Ellers må han finde en personsøger eller et andet divice der modtager signal hvis der skulle ske noget mens han var væk.

Jeg skal have kejsersnit, så hvis jeg går i fødsel, så skal jeg ringe til fødegangen hvor de så gør en operationsstue klar til jeg kommer. Så det vil gå stærkt i mit tilfælde.

Anmeld

12. februar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Har stemt ja.

Ville bestemt syntes min kæreste skulle tage afsted, selvom jeg var højgravid. Men ville kræve at han havde sin telefon tændt.

Det er da det mindste han kan gøre, men kan slet ikke se hvorfor han ikke skulle afsted. Det er de færreste der føder på 1,5 time

Se svar længere nede

Anmeld

12. februar 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg skal have kejsersnit, så hvis jeg går i fødsel, så skal jeg ringe til fødegangen hvor de så gør en operationsstue klar til jeg kommer. Så det vil gå stærkt i mit tilfælde.

Ja okay. Fair nok.

Anmeld

12. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Om nogle måneder igen?? Med baby???

Vi ser forskelligt på ting, hvad der er vigtigt for os(Jeg siger ikke at en fødsel ikke er vigtigt), men der må jo være en grund til at han synes det er ok at tage afsted 8dage før termin. men du kan jo også føde før han tager af sted, eller efter.

men skal han være helt alene? Og der er slet ingen forbindelse til noget derude?

Snak med ham om hvorfor han vil af sted lige der. og at du faktisk gerne vil ham til at være der.

Det er en hygge-familie-oplevelse som vi skal med vores drenge her om nogle måneder. Han har prøvet/været der mange gange før.

Jeg fik snakket med ham om det, og han kunne godt selv se at det ikke var/er lige så nødvendigt/vigtigt som at være med til hans første barns fødsel.

Anmeld

12. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Har du spurgt ham, om han har tænkt over at muligheden for fødsel er der? Og hvad han tænker om evt at gå glip af den? 

Jeg fik snakket med ham i går aftes, og han kunne godt selv se, at det ikke var/er lige så vigtigt som hans første barns fødsel

Anmeld

12. februar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Ville i have det helt okay med, at jeres kæreste/mand tog på tur en hel dag, hvor langt størstedelen af tiden er jeres kæreste/mand ikke tilgængelig på telefonen?
Dette kommer til at foregå 8 dage før planlagt kejsersnit. Der vil gå (minimum) 1.5 time før han kan være på sygehuset (hvis han er til at få fat i, på telefonen).

Nej.. Ikke når det er så tæt på.. En ting er at han skal afsted, fred være med det, MEN knuden synes jeg er, at du måske i virkeligheden ikke kan få fat på ham.. Hvis nu du går i fødsel og han ikke er til at få fat i, så oplever han det jo ikke!

Jeg ville blive meget ked af det - men i sidste ende er det jo et eller andet sted hans valg

Anmeld

12. februar 2014

Happiness

Tja,... Jeg ville lade ham tage afsted. Chancerne for en fødsel er jo ikke så voldsom stor, når man får foretaget kejsersnit før termin. 

Jeg er 38+2 idag, og min mand er ikke lænket til hjemmet. Han må også gerne tage ud med vennerne, hvis han vil det. Og det var han også ved den første. Der gik han i byen samme weekend som jeg havde termin Vi havde bare en aftale om at han ikke skulle være pløre fuld. Så han stadig ville kunne være støtte under fødslen.

Men det sker så sjællen at min mand er ude med vennerne, så ville ikke holde ham hjemme, med mindre jeg begyndte at have veer  

Kan I ikke aftale at han alligevel vi lvære i telefonisk kontakt, eller at han kan kontakte dig hver 2.-3. time eller sådan noget?

Anmeld

12. februar 2014

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Jeg har svaret ja.. Hvis det på dagen er at du kan mærke det føles anderledes i maven altså at du måske er ved at gå i fødsel så bliver han vel nok hjemme ? Du skriver ellers at han det meste af tiden ikke er på telefonen, men kan du ikke lave en aftale med ham om at hans telefon er på høj og at du kun ringer hvis der sker noget ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.