lærer I jeres børn at have pli?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, vores børn lærer, at have pli. At de engang imellem lige skal huskes på, at sige tak, hvis de modtager noget. De er bare børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

..

Har været til første skole/hjem samtale. Smilla er en god ven, har overskud til at hjælpe dem der har brug for det, hviler i sig selv og er dygtig til både tal og bogstaver. Hun er dygtig til at arbejde selvstændigt og har sjældent brug for hjælp til opgaver, hun går bare i gang og er koncentreret og omhyggelig. De havde kun gode ting at sige. Er en meget rørt og stolt mor :-) her er det både vores søn og datter der har en super god opførsel :-)

Anmeld

7. februar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Yurie skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden..

Hvad er du overasket over at børn ind til 2års alderen kan? Sige tak for mad, dække bord, sidde stille ved bordet gå pænt?

Og hvorfor tror du at det er piger??

Jeg undrer mig bare, derfor spørg jeg.

Self må du undre dig. 

Jeg er forbløffet alt det i nævner at en 6 til og helt ned til 2 årig kan. 

Fordi jeg altid har fået opfattelse af andre at der så flere del år før børn måske vil kunne alle de ting.  

og grund til jeg spørger. Det fordi igen har jeg fået at vide af andre at piger er nemmere end drenge. 

Anmeld

7. februar 2014

L&V

Macrolf skriver:

Har været til første skole/hjem samtale. Smilla er en god ven, har overskud til at hjælpe dem der har brug for det, hviler i sig selv og er dygtig til både tal og bogstaver. Hun er dygtig til at arbejde selvstændigt og har sjældent brug for hjælp til opgaver, hun går bare i gang og er koncentreret og omhyggelig. De havde kun gode ting at sige. Er en meget rørt og stolt mor :-) her er det både vores søn og datter der har en super god opførsel :-)

Og alt det kommer ud af at de siger tak for mad, sidder ved bordet og siger ha en go dag.. wow.. det må jeg nok sige

Anmeld

7. februar 2014

isabellasmor

Macrolf skriver:

Hej.

Inspireret af den anden tråd om bordskik bliver jeg lidt nysgerrig :-)

Jeg har to børn på hhv 4 & 6 og de siger tak for mad, venter med at begynde at spise til der er sagt værsgo. Ja og så holder de selvfølgelig bordskik :-)

Når vi er nogen steder tager de ikke noget der står på bordet uden at have fået lov, ja det gør de faktisk heller ikke herhjemme med mindre jeg har sagt bare spis :-)Her tænker jeg snacks eller lign.

Når vi er i et supermarkede og de gerne vil have børnebolle, så skal de selv gå hen og bede pænt om den og sige pænt tak. De er begge så begyndt at ønske bageren eller andre i fx butikker en god dag/ god weekend når vi går, det er ikke noget jeg har sagt, de har bare hørt mig sige det.

Mine børn får enormt meget positiv opmærksomhed fordi de kan opføre sig ordentligt og det er jo selvforstærkende så de synes det er fedt at alle smiler til dem og synes de er søde :-)

Hvad gør I?

Min datter på 2 siger jeg vil ha' ........ Hun siger tak for mad, fordi det har hun hørt vi andre gør, IKKE fordi vi beder hende om det. Hun skal spise pænt.. Men hun skal ikke sige "god dag" "ellers tak" osv. Hun er et BARN, og jeg ser det ikke som dårlig opdragelse at man som barn ikke snakker korrekt voksen sprog, som jeg mener det er. 

Anmeld

7. februar 2014

lineog4

Kommende mor skriver:

Self må du undre dig. 

Fordi jeg altid har fået opfattelse af andre at der så flere del år før børn måske vil kunne alle de ting.  

og grund til jeg spørger. Det fordi igen har jeg fået at vide af andre at piger er nemmere end drenge. 

Tror nu også alt det er på de gode dage  Mine små kan i hvert fald ikke alle dage 365 dage om året sidde stille ved bordet, dække bord, sige tak og bed om... Der er dage hvor fokus må være et andet, hvor de er trætte, hvor de er kede af det, hvor de faldt i søvn på sofaen, hvor hvor hvor hvor hvor....

Og må sige her hjemme har jeg ikke oplevet det var svære med drenge - synes de alle 3 er "nemme" og alligevel vidt forskellige....

Anmeld

7. februar 2014

..

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Og alt det kommer ud af at de siger tak for mad, sidder ved bordet og siger ha en go dag.. wow.. det må jeg nok sige

Du er ret sjov

Anmeld

7. februar 2014

L&V

Macrolf skriver:

Du er ret sjov

Yeps

Anmeld

7. februar 2014

TNBC

Kommende mor skriver:

Self må du undre dig. 

Jamen hvilke ting at du overrasker over de kan??

Anmeld

7. februar 2014

Blikfang.com

Ja man prøver hvad man kan. Jeg synes det er vigtigt også fordi ens børn jo også viser lidt om hvem mor og far er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.