lærer I jeres børn at have pli?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2014

Laulund87

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Og alt det kommer ud af at de siger tak for mad, sidder ved bordet og siger ha en go dag.. wow.. det må jeg nok sige

Vi kan vel alle godt lide at prale af vores børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Yurie skriver:

Jamen hvilke ting at du overrasker over de kan??

Jamen at fx 2 årig siger tak for mad og farvel og be om og går pænt når man ud og handle ind osv og at fra 6 årig og ned at de også kan tages med og handle og være høflig og hjælper andre børn og tar fra bordet og dække bor osv osv. 

hvis det er så læs hele tråden så finder ud af at alle de ting der blev nævnt fra de mødre herinde at deres børn kan det. Det er ALLE de ting jeg er overrasket over. Er det så svært at forstå?

Anmeld

7. februar 2014

TNBC

Kommende mor skriver:

Jamen at fx 2 årig siger tak for mad og farvel og be om og går pænt når man ud og handle ind osv og at fra 6 årig og ned at de også kan tages med og handle og være høflig og hjælper andre børn og tar fra bordet og dække bor osv osv. 

hvis det er så læs hele tråden så finder ud af at alle de ting der blev nævnt fra de mødre herinde at deres børn kan det. Det er ALLE de ting jeg er overrasket over. Er det så svært at forstå?

Nej overhovedet ikke. Og det kunne jo være der var nogle bestemte ting du var overrasket over, og ikke ting som at sige tak og farvel, hvilket jeg ikke ser somm svære ting for en 2årig.

Og det er der faktisk mange børn der kan. Selv ned til 2års alderen. Det er jo op til forældrene, for børnene lære fra dem og folk omkring dem. Det er ikke så overraskende for mig i hvert fald.
Fordi du kender et forældrepar hvis børn ikke kan, betyder det jo ikke at det er et mirakel at børn kan det.

At dække bord er ikke svært for et lille barn, sige tak, gå pænt, tage sin tallerken ud(gør de i vs) selv tage tøj på er der også mange 2-3årige der lærer hurtigt.

Børn kan meget hvis man lader dem

Anmeld

7. februar 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her bruger vi alm opdragelse af ungerne... Vi er nogle af dem, hvor vi ikke tvinger vores børn til bordet..

men vi hjælper hinanden i det daglige.. 

Vi siger tak for mad alle sammen... Tak for gaver og tak for hjælp, hvis man modtager hjælp til noget... Vi siger Hej og farvel..

Jeg synes mine børn er enorme kærlige og hjælpsomme.. De er eftertragtede legekammerater... Og alt det er de, selvom vi ikke tvinger dem til at blive siddende eller til at skulle spise op, selvom der er dessert lige efter maden osv...

Jeg er selv som person hjælpsom ved mine omgivelser, giver ud af det jeg kan tilbyde.. Mad, hjælp, tøj osv... Jeg smiler altid til mine medmennesker på min vej og er en meget imødekommende person...

men jeg siger os fra, hvis folk pisser på mig... Og det lærer jeg altså os mine børn.. For ellers kan de blive trampet på.. Jeg lærer dem, at sige fra og sige sin mening uden at være grov, vel at mærke...

Anmeld

7. februar 2014

modesty

Macrolf skriver:

Har været til første skole/hjem samtale. Smilla er en god ven, har overskud til at hjælpe dem der har brug for det, hviler i sig selv og er dygtig til både tal og bogstaver. Hun er dygtig til at arbejde selvstændigt og har sjældent brug for hjælp til opgaver, hun går bare i gang og er koncentreret og omhyggelig. De havde kun gode ting at sige. Er en meget rørt og stolt mor :-) her er det både vores søn og datter der har en super god opførsel :-)

Og det er jo selvfølgelig fordi hun skal spørge om lov før hun må tage en snack fra en skål der står på bordet.

Anmeld

7. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Her siger han også tak for mad inden han render nogen steder...

Både pga det er høfligt at gøre men også for at indikere at nu er han helt færdig med at spise og drikke... Så det er både for hans og vores skyld

Ellers lærer han at man ikke råber, ikke slår eller skubber...

Prøver at lære ham at passe på hinanden, men den er svær synes jeg for har ikke speciel meget tillid til mine medmennesker når jeg færdes ude på gaderne så det er svært at vise ham tolerance og åbenhed når man selv skælver indvendigt bare der er mere end 5 mennesker i en omkreds af 20 meter...

Så det er en kamp for både kæreste og mig at prøve at lære vores søn at have det bedre socialt med andre end vi selv har...

Får utrolig meget ros fra forskellige steder om hvor sød han er og sådan specielt dem der kender vores baggrund...

Anmeld

7. februar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Macrolf skriver:

Har været til første skole/hjem samtale. Smilla er en god ven, har overskud til at hjælpe dem der har brug for det, hviler i sig selv og er dygtig til både tal og bogstaver. Hun er dygtig til at arbejde selvstændigt og har sjældent brug for hjælp til opgaver, hun går bare i gang og er koncentreret og omhyggelig. De havde kun gode ting at sige. Er en meget rørt og stolt mor :-) her er det både vores søn og datter der har en super god opførsel :-)

Dejligt. Men børn, der ikke hviler i sig selv i skolesammenhæng, har svært ved koncentration og grundighed og ikke kan finde ud af tal og bogstaver, kan også være super velopdragne og have gode manerer. 

Anmeld

8. februar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Yurie skriver:

Nej overhovedet ikke. Og det kunne jo være der var nogle bestemte ting du var overrasket over, og ikke ting som at sige tak og farvel, hvilket jeg ikke ser somm svære ting for en 2årig.

Og det er der faktisk mange børn der kan. Selv ned til 2års alderen. Det er jo op til forældrene, for børnene lære fra dem og folk omkring dem. Det er ikke så overraskende for mig i hvert fald.
Fordi du kender et forældrepar hvis børn ikke kan, betyder det jo ikke at det er et mirakel at børn kan det.

At dække bord er ikke svært for et lille barn, sige tak, gå pænt, tage sin tallerken ud(gør de i vs) selv tage tøj på er der også mange 2-3årige der lærer hurtigt.

Børn kan meget hvis man lader dem

Hehe okay

Men mener og siger at det er alle de ting der blev nævnt at børne kan fra 6 og helt ned til 2 årig. Overrasker mig pga det ikk det jeg ser. 

Men jeg var overrasket på en god måde. Det jo ikk skidt. Jeg synes det er godt og er overrasket på en gode måde at de kan

Men ja har fået den opfattelse af det andet par at lære alle de ting der bliver nævnt herinde  som børn kan fra 6 og helt ned til 2 årig. Er en by i rusland 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.