Kommende mor skriver:
SERØST DE DAMER??
Kan jeres børn det i skrev?
Og fra 6 år og helt ned til 2 år?
Når i skriver hvad jeres børn kan. Er det så jeres piger børn kun?
Eller er det både piger og drenge?
Og i må ikk tro jeg ser det som skidt. Tværtimod jeg er forbløffet.
Jeg er førstegangs gravid (15+2) det er derfor jeg er nyskerig og forbløffet. For oplevet noget helt andet fra et forældre par ( bekendte)
Skal ikke kunne svare for andre, men mine børn kan det meste med hjælp - dvs. De husker det sørme ikke selv uden voksenstøtte.
Min store datter bliver snart 11 og kender alle høflighedsfraser og husker dem selv. Men hun skal da stadig mange gange huskes på selv at bære sin tallerken ud. Hu kan sagtens dække bord, lave mad osv men ikke noget hun gør tit spontant. Hun giver gerne en hånd når vi skal ud af døren, og vil i det hele taget meget gerne gå til hånde.
De små (som ikke er så små mere) kan sige tak for mad som en remse der nok egentlig bare betyder: jeg er færdig. Når vi skal gå fra institution skal de da ofte huskes på man siger pænt farvel (og den lille siger så "pænt farvel"
). De kan blive siddende ved bordet til børn er færdige, de kan sige pænt goddag (hvis de ikke bliver for generte), de kan dække bord hvis vi beder dem om det osv. Men alt med måde, og de skal med 100 % mindes om det og hjælpes - de er jo børn der for det meste er i legemode
Tilgengæld skal de ikke huskes på at være gode ved andre mennesker (de kan godt en gang imellem være ret strenge mod hinanden men aldrig mod andre), de skal ikke huskes på at man omsorgsfuld, god ven, lytter når andre taler osv.
Og jeg har forresten to små drenge - og de er både skønne drenge med krudt i (især den mindste), men de vælter hverken supermarkedet eller hjemmet. Den store dreng sidder pænt på stolen i skolen ( med mindre han lever sig ind i en historie) og rækker hånden op, men har da endeligt efter næsten et år slappet så meget af så han har oplevet at skulle ud i frikvarter fordi der var for meget spræl i ham 
Mine drenge lever ikke op til fordommende om dreng/pige (og synes heller ikke deres venner gør), de er omsorgsfulde, kærlige, rolige, legende, venlige, velopdragne (siger andre) og ikke mindst i balance og stråler af det og har derfor overskuddet til at tænke på andre.
og den eneste der spiller fodbold her hjemme er min datter, den der slås mest med sværd er min datter (og hun er forresten så velopdragen så jeg næsten synes det er for meget)