må jeg godt binde hans hænder til sengen med tape?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

B&J

An&Jo skriver:

må vel forsøge lægen igen imorgen når jeg alligevel selv skal derop.. men sidst sagde han at han bare havde svage blodkar og at de ikke kan gøre noget ved det lige pt.

hvis de bliver bøller omkring 4 års alderen, ja så må de MEGET gerne springe den fase over..

nej så er det ikke nemt det havde min søster også i mange år hun kunne næsten ikke pudse næse uden at få næseblod. men håber snart det går i sig selv igen..

jaaaa meget gerne da

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

An&Jo

Giraffen skriver:

hvad med et par strømpebukser med hul til hovedet?

jeg ved jo ikke hvor god han er til at få det af?

årh det er også en svær alder for de er motorisk fremme, men ikke langt nok fremme kognitivt, til at man rigtig kan få dem til at forstå hvor frustrerende det er for dig at vaske sengetøj konstant

Hvad hvis han bliver belønnet for ikke at gøre det, har I prøvet det?

Eller hvad med rolleleg? har han en bamse/putteting/(sut?) som han stadig bruger og er glad for? herhjemme er datteren godt nok kun 2 år, men rollelege som "ej nu er bamse godt nok træt, du må hellere putte ham" eller "dukken blir ked af det når du kaster med hendes legesager" osv.?

Eller måske købe et virkelig virkelig sejt sengetøj (fx lige det han allerbedst kan li af legetøj) og så snake meget med ham om, at det altså er et meget specielt sengetøj, der går i stykker hvis der kommer blod på, så man skal passe godt på det

Ved ikke hvor meget I har prøvet, men her var lige lidt jeg tænkte på

og held og lykke med det

hmm, han har sine puder.. Han har siden han var omkring et år været helt fortabt til sine puder, det er de små baby/junior puder der følger med dyner i de der sæt, og det er hans krammebamser/sutteklud.. Måske jeg skal forklare ham på en måde at de ikke kan "tåle" det..

men ja, det er en rigtig dum alder..

Anmeld

27. januar 2014

An&Jo

B&J skriver:

nej så er det ikke nemt det havde min søster også i mange år hun kunne næsten ikke pudse næse uden at få næseblod. men håber snart det går i sig selv igen..

jaaaa meget gerne da

tak det håber jeg også..

Ja herhjemme er vi nærmest teenagere lige nu.. Han smækker med dørene og råber grimme ting præcis som var han 14 og hadede sin mor over alt i verden.. Min mormor blev meget overrasket over hans temperament da vi var dernede..

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

An&Jo skriver:

vanter er afprøvet, han piller dem bare af..

Fandt lige dem her, der er nogle forslag. http://www.dr.dk/Nyheder/Levnu/Boern/Artikler/2013 /0311103254.htm

Anmeld

27. januar 2014

B&J

An&Jo skriver:

tak det håber jeg også..

Ja herhjemme er vi nærmest teenagere lige nu.. Han smækker med dørene og råber grimme ting præcis som var han 14 og hadede sin mor over alt i verden.. Min mormor blev meget overrasket over hans temperament da vi var dernede..

jamen her i morgen væltede han rundt mens jeg hjalp ham med overtøjet og opgav til sidst for hold da op altså.

og senere slog han ud efter hans far og råbte og skreg fordi han skulle have nattøj på

jamen det er også skrækkeligt alle de væmmelige ting vi gør mod ham her hjemme...

Anmeld

27. januar 2014

An&Jo

B&J skriver:

jamen her i morgen væltede han rundt mens jeg hjalp ham med overtøjet og opgav til sidst for hold da op altså.

og senere slog han ud efter hans far og råbte og skreg fordi han skulle have nattøj på

jamen det er også skrækkeligt alle de væmmelige ting vi gør mod ham her hjemme...

årh ja, jeg måtte bede Johannes 4 gange om at tage støvler og jakke på, og han gjorde det stadig ikke.. Det hele endte med en skod morgen fordi han blev hysterisk over at han skulle tage tøj på, og vi i forvejen var forsinket.. så går det hele bare galt

Anmeld

27. januar 2014

helle85

An&Jo skriver:

ja det er vel et forsøg værd.. kan vel bestikke ham med en stor lastbil til samlingen..

bestikkelsen behøver jo ikke at være noget stort, det kan jo også bare være en lille ting.

her har vi mange problemer med at datteren bliver hysterisk (hun må gerne være sur) over små ting så vi har lavet en tavle hvor hun få en glad smile og en sur og nå hun har klart det en uge så få hun en lille gave, sidst klarede hun næsten en uge og der fik hun et visklæder og en blyant (som hun blev glad for), her er det bare det med en overraskelse der motivere dem

og hun bliver rigtig stolt nå vi snakker om morgen om hun skal have en glad eller en sur, og hun så få en glad, nå hun få en sur så snakker vi om hvorfor og hvordan hun evt kunne have gjort i stedet

Anmeld

27. januar 2014

Clisolka

An&Jo skriver:

Årh gud hvor får jeg snart stress..

Min lille dreng bliver 4 år til april, og det sidste års tid har vi døjet med uforklarlige blødninger fra næsen mange gange i løbet af ugen, tit flere gange om dagen også..

Indtil for et par måneder siden kunne han ikke fortælle hvordan det startede, men vi har så fundet årsagen nu..

Til at starte med var det kun når han blev forskrækket, ved hård aktivitet osv at han fik næseblod, og vi fik afvide at det bare var fordi han havde meget svage blodkar i næsen (fuldstændig ligesom mig)

MEN nu er han begyndt at pille i næsen, og i starten blev han virkelig bange når han begyndte at bløde, og skreg og græd.. Men sådan er det bestemt ikke længere.. Har lige sat mig efter at have puttet ham for 2 gang, fordi han stod op og gik ud på wc'et. Han var meget stille og jeg spurgte hvad han lavede, han fortalte han blødte, jeg skynder mig selvfølgelig derned, og der står knægten (møgungen ) stolt og viser hænder, fødder (mærkelig sted, mon han har spist negle fra tæerne imens?? ) og ansigt frem med blod Über alles, der var virkelig meget blod over det hele, og jeg hader det..

Men denne gang var han nu ret stolt og fortalte selvat han havde pillet i næsen..

HVAD gør jeg?? overvejer at få ham brændt i næsen bare for at forskrække ham omkring det hele, for jeg ved selv hvor ondt det gør og hvor ubehageligt det er bagefter..

Neeeeej du må ikke binde ham fast 

Jeg har desværre ingen løsninger til dig, da jeg ikke har været udsat for det (endnu) 

Anmeld

27. januar 2014

Muhmi

Tigerbalsam på fingerspidserne Så kunne han måske stoppe...

Eller måske bare noget der stinker?

Anmeld

27. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Muhmi skriver:

Tigerbalsam på fingerspidserne Så kunne han måske stoppe...

Eller måske bare noget der stinker?

Murrrjhhhhh hvor er du ond  Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.