må jeg godt binde hans hænder til sengen med tape?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.739 visninger
58 svar
42 synes godt om
27. januar 2014

An&Jo

Årh gud hvor får jeg snart stress..

Min lille dreng bliver 4 år til april, og det sidste års tid har vi døjet med uforklarlige blødninger fra næsen mange gange i løbet af ugen, tit flere gange om dagen også..

Indtil for et par måneder siden kunne han ikke fortælle hvordan det startede, men vi har så fundet årsagen nu..

Til at starte med var det kun når han blev forskrækket, ved hård aktivitet osv at han fik næseblod, og vi fik afvide at det bare var fordi han havde meget svage blodkar i næsen (fuldstændig ligesom mig)

MEN nu er han begyndt at pille i næsen, og i starten blev han virkelig bange når han begyndte at bløde, og skreg og græd.. Men sådan er det bestemt ikke længere.. Har lige sat mig efter at have puttet ham for 2 gang, fordi han stod op og gik ud på wc'et. Han var meget stille og jeg spurgte hvad han lavede, han fortalte han blødte, jeg skynder mig selvfølgelig derned, og der står knægten (møgungen ) stolt og viser hænder, fødder (mærkelig sted, mon han har spist negle fra tæerne imens?? ) og ansigt frem med blod Über alles, der var virkelig meget blod over det hele, og jeg hader det..

Men denne gang var han nu ret stolt og fortalte selvat han havde pillet i næsen..

HVAD gør jeg?? overvejer at få ham brændt i næsen bare for at forskrække ham omkring det hele, for jeg ved selv hvor ondt det gør og hvor ubehageligt det er bagefter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
An&Jo skriver:

Min lille dreng bliver 4 år til april, og det sidste års tid har vi døjet med uforklarlige blødninger fra næsen mange gange i løbet af ugen, tit flere gange om dagen også..

Indtil for et par måneder siden kunne han ikke fortælle hvordan det startede, men vi har så fundet årsagen nu..

Til at starte med var det kun når han blev forskrækket, ved hård aktivitet osv at han fik næseblod, og vi fik afvide at det bare var fordi han havde meget svage blodkar i næsen (fuldstændig ligesom mig)

MEN nu er han begyndt at pille i næsen, og i starten blev han virkelig bange når han begyndte at bløde, og skreg og græd.. Men sådan er det bestemt ikke længere.. Har lige sat mig efter at have puttet ham for 2 gang, fordi han stod op og gik ud på wc'et. Han var meget stille og jeg spurgte hvad han lavede, han fortalte han blødte, jeg skynder mig selvfølgelig derned, og der står knægten (møgungen ) stolt og viser hænder, fødder (mærkelig sted, mon han har spist negle fra tæerne imens?? ) og ansigt frem med blod Über alles, der var virkelig meget blod over det hele, og jeg hader det..

Men denne gang var han nu ret stolt og fortalte selvat han havde pillet i næsen..

HVAD gør jeg?? overvejer at få ham brændt i næsen bare for at forskrække ham omkring det hele, for jeg ved selv hvor ondt det gør og hvor ubehageligt det er bagefter..

Er det seriøst, eller dårlig form for humor? Overvejer at binde hans hænder, eller få ham brændt i næsen? Hvad forventer du at få af svar ? 

Kontakt din læge og få en snak med ham! 

Anmeld

27. januar 2014

An&Jo

2skønnebørn skriver:

Er det seriøst, eller dårlig form for humor? Overvejer at binde hans hænder, eller få ham brændt i næsen? Hvad forventer du at få af svar ? 

ej okay, slap dog af..

Men når man bliver mødt af et syn som det jeg gjorde 4 dage i streg, så bliver man sq desperat, og jeg HAR snakket med lægen som har fortalt mig at han har svage blodkar, måske du skulle læse teksten ordentlig en anden gang.. Men når knægten selv piller i næsen, så er det sq svært at gøre noget ved det!!

Og nej jeg kunne aldrig drømme om at binde ham fast til sengen, men man kan sq godt få lyst til det når det er hver evig eneste aften man skal skifte sengetøj, baske blod af osv..

Anmeld

27. januar 2014

Muffin_girl

2skønnebørn skriver:

Tror du ikke hun har brug for hjælp, siden hun skriver? 

Man er jo nødt til at lave humor, hvis man bedst håndterer det på den måde..  

Bare lige et pip fra mig.. 

Anmeld

27. januar 2014

Elbæk

An&Jo skriver:

Jeg synes du skal kontakte lægen, måske han kender nogle fif til hvordan han stopper med at pille næse, det er jo heller ikke helt sundt for sårerne at blive revet op hele tiden, der kan jo gå bakterier i og danne en ond betændelse. 

Jeg synes i hvert fald ikke at du skal få brændt ham i næsen, bare for forskrækkelsens skyld, det ville være direkte synd for ham.

Håber i finder ud af det. 

Anmeld

27. januar 2014

An&Jo

Aalborg_Pigen skriver:

Tror du ikke hun har brug for hjælp, siden hun skriver? 

Man er jo nødt til at lave humor, hvis man bedst håndterer det på den måde..  

Bare lige et pip fra mig.. 

tak skal du have

Anmeld

27. januar 2014

Muffin_girl

An&Jo skriver:

tak skal du have

Anmeld

27. januar 2014

serinasmor

An&Jo skriver:

ej okay, slap dog af..

Men når man bliver mødt af et syn som det jeg gjorde 4 dage i streg, så bliver man sq desperat, og jeg HAR snakket med lægen som har fortalt mig at han har svage blodkar, måske du skulle læse teksten ordentlig en anden gang.. Men når knægten selv piller i næsen, så er det sq svært at gøre noget ved det!!

Og nej jeg kunne aldrig drømme om at binde ham fast til sengen, men man kan sq godt få lyst til det når det er hver evig eneste aften man skal skifte sengetøj, baske blod af osv..

Nej det må du ikke ... Men hold nu op hvor skal du være glad for at have egen vaskemaskine i den situation ... Og jeg forstår dig godt ... Jeg havde overvejet vanter

Anmeld

27. januar 2014

An&Jo

Elbæk skriver:

Jeg synes du skal kontakte lægen, måske han kender nogle fif til hvordan han stopper med at pille næse, det er jo heller ikke helt sundt for sårerne at blive revet op hele tiden, der kan jo gå bakterier i og danne en ond betændelse. 

Jeg synes i hvert fald ikke at du skal få brændt ham i næsen, bare for forskrækkelsens skyld, det ville være direkte synd for ham.

Håber i finder ud af det. 

kunne aldrig drømme om sådan noget uden en grund, men helt ærligt, så bliver man sådan lidt, hmm hvad kan man gøre når det er stort set hver eneste dag..

Det eneste lægen sagde var at han har svage blodkar, og at de ikke kan gøre noget pt..

og hvordan kan man få ham til at stoppe med at pille næse?? Har prøvet mange forskellige metoder, det samme har børnehaven og intet virker..

Anmeld

27. januar 2014

lineog4

Min dreng har også gjort det, men dog aldrig med så meget blod som du beskriver. Ved egentlig ikke hvorfor han er stoppet - men det er han - så surt råd men TID  Og hjælper det ikke så måske klippe næsen af 

ved du forresten hvorfor gorillaer har så store næsebor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.