Har brug for et råd og jeres ærlige mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

esioul

grinny skriver:

Haha, du siger da noget  

Det er bare mig der føler at jeg er en dum dum elev, men som mange har skrevet er det altså meget normalt at en elev går på barsel

Jeg har det på samme måde i mine praktikker. Men man må bare acceptere at man ikke selv er herre over det.

Tag en dag af gangen og få det bedste ud af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

bøllen

grinny skriver:

Jeg har virkelig brug for andres øjne på den her sag. I skal nok lige have i baghovedet hvorfor vi tænker som vi gør og hvad der er sket.

Snakken herhjemme går rigtig meget på hvornår vi ønsker at den næste skal komme. Det er rigtig svært at komme hjem uden et barn og for 10 måneder siden blev vi klar med det samme vi så de to streger, i 9 måneder blev vi mere og mere klar - og nu - er vi mere klar end nogensinde.

Mange har sagt at vi skal gøre det når vi er psykisk klar til det igen og ikke tænke på vores omverden, men.. Jeg skulle ha' startet som elev d. 1/9 2013, men pga. graviditet og barsel spurgte de mig om jeg ville rykke min kontrakt så jeg i stedet skulle starte d. 1/9 2014- 

Det sagde jeg ja til for så kunne jeg nyde graviditet, barsel og baby uden at tænke på min elevplads. 

De ringede så for en uge siden og sagde at hvis budgettet var til det kunne de starte mig 1, måske 2, måneder før, så det er så enten 1/7 eller 1/8.

Jeg brænder meget for den elevplads og jeg glæder mig til at få et fast arbejde og komme ud af systemet, men drømmen om børn er blevet så meget større nu at jeg synes det er svært at vente, men samtidig vil jeg heller ikke byde min arbejdsplads endnu en gang at jeg bliver gravid, men kan jeg virkelig vente to år med at få den næste?

Hvem skal jeg tænke på? Os og vores drøm, eller arbejdspladsen? 

Jeg synes det er så svært og jeg ved ikke hvad vi skal gøre 

Hvorfor skulle min verden dog også lige vælte!! 

Pu ha der er mange tanker og følelser i spillet, kan godt forstå det er super svært at træffe så vigtig en beslutning i jeres livs største sorg. Jeg ville nok ( uden at have stået i din situation ) takket ja til elevpladsen - hvis du er klar. Og ellers tage 1 ting ad gangen. Ingen ved hvad morgen dagen bringer . Og hvornår I er klar til få et barn mere. Når I er klar ville jeg gøre hvad mit hjerte fortæller . Også selv om det betyder en graviditet midt i din elevtid . Tror de fleste mennesker har fuld forståelse for jeres situation Også din arbejdsgiver 

Anmeld

27. januar 2014

grinny

bøllen skriver:

Pu ha der er mange tanker og følelser i spillet, kan godt forstå det er super svært at træffe så vigtig en beslutning i jeres livs største sorg. Jeg ville nok ( uden at have stået i din situation ) takket ja til elevpladsen - hvis du er klar. Og ellers tage 1 ting ad gangen. Ingen ved hvad morgen dagen bringer . Og hvornår I er klar til få et barn mere. Når I er klar ville jeg gøre hvad mit hjerte fortæller . Også selv om det betyder en graviditet midt i din elevtid . Tror de fleste mennesker har fuld forståelse for jeres situation Også din arbejdsgiver 

Det er rigtig mange tanker og bekymringer. Burde nok slet ikke tænke over det nu, men kan heller ikke lade være med at tænke på fremtiden.

Jeg vil jo helst gøre alle glade, inkl. mig selv, men må bare acceptere at ikke alle kan blive tilfredse og håbe på at min chef + kollegaer vil være glade på vores vegne hvis og når jeg fortæller om en ny graviditet.

Mon ikke de kan forstå at det er en svær situation at stå i

Anmeld

27. januar 2014

grinny

esioul skriver:

Jeg har det på samme måde i mine praktikker. Men man må bare acceptere at man ikke selv er herre over det.

Tag en dag af gangen og få det bedste ud af det.

Nej det er ikke alt vi selv kan bestemme, det kommer når det kommer  

Og når jeg først er gravid er jeg nok ligeglad med alle andres meninger 

Anmeld

27. januar 2014

Lykke:)

Følg dit hjerte søde!

Der er så mange der bliver gravide både som elev eller i praktik og i det hele taget under uddannelse (inklusiv mig selv!). Jeg er sikker på din chef har forståelse for jeres situation.

Anmeld

27. januar 2014

Carina:-)

Helt ærligt svaret som arbejdsgiver.

Så skal du altså ikke tænke på hvordan det er for dem.

Det er aldrig belejligt,men sådan er livet jo.

Jeg har flere ansatte der har været på barsel,og det er sgu da bare lykken når de kommer og viser en lille ny frem 

Når I er klar,så er det ,det I gør .Bum!

Det eneste jeg synes du skal gøre er at være ærlig når du bliver gravid og fortæl om jeres fortid.

For taler af erfaring,du /I får det svært når du bliver gravid og angst og sorg vil blusse op igen.Og du vil muligvis få brug for enten nedsat tid eller en hel sygemelding for at komme igennem.

Så være ærlig ,så kan din arbejdsgiver kun sige tillykke når det sker 

Anmeld

27. januar 2014

grinny

Lykke:) skriver:

Følg dit hjerte søde!

Der er så mange der bliver gravide både som elev eller i praktik og i det hele taget under uddannelse (inklusiv mig selv!). Jeg er sikker på din chef har forståelse for jeres situation.

Jeg tror også det ender med at vi følger vores hjerter og gør det når vi er klar 

Vi gør det jo ikke for at være onde mod dem

Anmeld

27. januar 2014

grinny

Carina:-) skriver:

Helt ærligt svaret som arbejdsgiver.

Så skal du altså ikke tænke på hvordan det er for dem.

Det er aldrig belejligt,men sådan er livet jo.

Jeg har flere ansatte der har været på barsel,og det er sgu da bare lykken når de kommer og viser en lille ny frem 

Når I er klar,så er det ,det I gør .Bum!

Det eneste jeg synes du skal gøre er at være ærlig når du bliver gravid og fortæl om jeres fortid.

For taler af erfaring,du /I får det svært når du bliver gravid og angst og sorg vil blusse op igen.Og du vil muligvis få brug for enten nedsat tid eller en hel sygemelding for at komme igennem.

Så være ærlig ,så kan din arbejdsgiver kun sige tillykke når det sker 

Jeg har rigtig god kontakt med arbejdspladsen så de ved godt hvad der er sket og har allerede været over og snakke med dem 

Det er måske også derfor det er så svært for mig, nemlig fordi at jeg bare har et rigtig godt forhold til dem allerede så vil jo ikke gøre noget der kan skade dem, men når de kender vores historie ved de nok også at man ikke bare kan vente så lang tid på en nr. 2

Anmeld

27. januar 2014

Lykke:)

grinny skriver:

Jeg tror også det ender med at vi følger vores hjerter og gør det når vi er klar 

Vi gør det jo ikke for at være onde mod dem

Det skal i også
Nej, og det er jeg sikker på, at de godt forstår

Anmeld

27. januar 2014

B&J

jeg havde 100% valgt en elevplads for at komme videre, det er nemlig det jeg har valgt lige nu og har kæmpet for at komme ud af kommunen og nu har jeg chancen og det er ikke sikkert jeg får den igen og ja jeg ønsker mig virkelig en bror/søster til daniel for han bliver 4 snart og mit hjerte brænder for et barn men det andet brænder mere for det er min fremtid og når jeg har været elev så kan jeg så meget mere og håber da på job også kan jeg jo få ønske barnet bag efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.