Hun bad os om at få vores barn til at holde kæft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

Sandratoft

Rosa-Sofia skriver:

Og her vil jeg så lige kommentere, at jeg ikke er enig med I&M. Jeg tænker ikke generelt, at folk bare skal passe sig selv og holde kæft. Vi gjorde alt hvad vi kunne for at dæmpe vores søn ned og tager generelt hensyn til andre mennesker. Er bare af den holdning, at man ikke skal stoppe med at lave voksenting, fordi man har børn. Men går bestemt ikke ind for sådan en "vi vil bare det her og så skider vi på alle andre" mentalitet.

Det var bestemt heller ikke møntet på dig, du virker som en der faktisk har lyst til at tage hensyn og kan godt forstå du har lyst til voksenting, men ting der indebærer ro og koncentration må du nok skære væk de næste par år, ligesom mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

lineog4

Maja84 skriver:

Vi venter nok til de får mere ud af det, da vi ikke har så mange penge, her tager vi også på ture både børnevenligt og hvor de kan opleve og lære, men er jo mest Danmark og dansk historie og kultur osv. Vi tager nok bare aldrig til noget hvor vi ikke kan afbryde hvis vi er til gene, feks som på sådan en bustur både for andres skyld men også for ikke at give mine unger en trels oplevelse

Danmark er da fantastisk at rejse i (bare ikke altid vejret). Og der er en masse at opleve i Danmark for små og store. Det behøver jo ikke være eksotisk (selvom det ofte er det der trækker). At se jellingestenen, Kronborg, Roskilde domkirke, hammershus, middelaldercenteret, zoo, bunkerne på vestkysten osv osv osv osv er da mindst lige så spændende som ROM.

Jeg tog heller ikke på busture eller andet - vores ferier er altid på egen hånd (minus transport hvis vi skal med fly, da vi jo ikke lige selv kan flyve ) for så kan man stoppe op, give op, bruge mere tid osv. 

Anmeld

24. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

Danmark er da fantastisk at rejse i (bare ikke altid vejret). Og der er en masse at opleve i Danmark for små og store. Det behøver jo ikke være eksotisk (selvom det ofte er det der trækker). At se jellingestenen, Kronborg, Roskilde domkirke, hammershus, middelaldercenteret, zoo, bunkerne på vestkysten osv osv osv osv er da mindst lige så spændende som ROM.

Jeg tog heller ikke på busture eller andet - vores ferier er altid på egen hånd (minus transport hvis vi skal med fly, da vi jo ikke lige selv kan flyve ) for så kan man stoppe op, give op, bruge mere tid osv. 

Er helt enig, var i sommers ved østkysten i Jylland, og var lækker børnevenligt strand, lige noget for ungerne, gik bla tyre og så nogle byer og landområder og var fantastisk afsluttede med en tur i Ålborg zoo, her i foråret skal vi til Vigsø og har bla snakket om nordsø akvariet, Løkken bolcheri, natur ture rundt i jammerbugten, og den der vandrede sandklit

Har også snakket om hvad vi fremad vil opleve og er da bla eksperimentarirt i Sønderborg, middelaldercenteret, mange steder bland vestkysten, bla bunkers osv osv elsker Danmark. Så kommer udlandet når de bliver større har da ønske om i fremtiden at opleve ROM og Venedig, den historiske tur i Frankrig, flere steder i tydkland og Østrig England, Irland og Scotland og langt ude i fremtiden, en tur på tværs af USA

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Maja84 skriver:

Er helt enig, var i sommers ved østkysten i Jylland, og var lækker børnevenligt strand, lige noget for ungerne, gik bla tyre og så nogle byer og landområder og var fantastisk afsluttede med en tur i Ålborg zoo, her i foråret skal vi til Vigsø og har bla snakket om nordsø akvariet, Løkken bolcheri, natur ture rundt i jammerbugten, og den der vandrede sandklit

Har også snakket om hvad vi fremad vil opleve og er da bla eksperimentarirt i Sønderborg, middelaldercenteret, mange steder bland vestkysten, bla bunkers osv osv elsker Danmark. Så kommer udlandet når de bliver større har da ønske om i fremtiden at opleve ROM og Venedig, den historiske tur i Frankrig, flere steder i tydkland og Østrig England, Irland og Scotland og langt ude i fremtiden, en tur på tværs af USA

Vi lyder så berejste, men Italien er jo for os det samme som DK fordi vi skal besøge familie. Så når vi alligevel er kørt der ned kan vi jo lige så godt tage teltturen der nede og så får ungerne talt lidt italiensk også og jeg får lidt varme (burde bo i et varmt land).... 

Vi er dig nu gået i gang med store opsparingsprojekt så vi får råd til endnu en tur hvert år så vi også ser noget andet og det kan være alt fra Legoland til London eller måske endda en varm vinterferien (Drømme drømme). 

Det vigtigste ved ferie for mig er tiden sammen, det afstressede og ja så er jeg en oplevelsesnarkoman og skal helst se noget kultur hele tiden (arbejder med det så jeg bedre kan nyde bare roen - dør langsomt i et sommerhus fx). Så er det også at telefoner, computere osv er væk og vi er 110% i nuet

Anmeld

24. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

Vi lyder så berejste, men Italien er jo for os det samme som DK fordi vi skal besøge familie. Så når vi alligevel er kørt der ned kan vi jo lige så godt tage teltturen der nede og så får ungerne talt lidt italiensk også og jeg får lidt varme (burde bo i et varmt land).... 

Vi er dig nu gået i gang med store opsparingsprojekt så vi får råd til endnu en tur hvert år så vi også ser noget andet og det kan være alt fra Legoland til London eller måske endda en varm vinterferien (Drømme drømme). 

Det vigtigste ved ferie for mig er tiden sammen, det afstressede og ja så er jeg en oplevelsesnarkoman og skal helst se noget kultur hele tiden (arbejder med det så jeg bedre kan nyde bare roen - dør langsomt i et sommerhus fx). Så er det også at telefoner, computere osv er væk og vi er 110% i nuet

Enig

Elsker dog sommerhus, me. For mig er sommer hus e. Blanding af hygge ro og nærhed, og rige oplevelser hvor vi bla ser Danmark og lærer nyt både om natur og historie osv flere ting ka. Vi sagtens gøre i børne højde bare noget så simpelt som at købe friske fisk ved kutteren og ungerne får liv at røre og hjælpe er helt fantastisk

Anmeld

25. januar 2014

M &.I

Rosa-Sofia skriver:

Og her vil jeg så lige kommentere, at jeg ikke er enig med I&M. Jeg tænker ikke generelt, at folk bare skal passe sig selv og holde kæft. Vi gjorde alt hvad vi kunne for at dæmpe vores søn ned og tager generelt hensyn til andre mennesker. Er bare af den holdning, at man ikke skal stoppe med at lave voksenting, fordi man har børn. Men går bestemt ikke ind for sådan en "vi vil bare det her og så skider vi på alle andre" mentalitet.

Hov Hov!!!!   du skal ikke tro jeg ikke selv prøver at berolige min søn!!  jeg kæmper også selv når vi er i fly i bussen et eller andet sted!!!  men folk skal ikke komme og sige hold kæft!!  de kan Squ se at forældre kæmper !!!!!

Anmeld

25. januar 2014

M &.I

Sandratoft skriver:

Du lyder godtnok ikke som en person jeg havde lyst til at være i bus/fly whatever med. Hvis du sad med et hylende barn, så skulle folk bare finde sig i det og du ville bare være ligeglad med hvordan andre mennesker omkring dig har det? Jeg synes det lyder som en ufattelig egoistisk holdning. 

Jeg kan  godt forstå andre mennesker kan blive irriteret over langvarig barnegråd, i fly og på guidede ture. De mennesker har faktisk betalt for en ydelse, og ikke for at blive stresset af en høj vedvarende lyd. Jeg er godt klar over at det kan være svært at få et grædende ulykkeligt barn til at holde mund, men  den der holdning synes jeg er langt ude! 

Hov Hov!!!! du skal ikke tro jeg ikke selv prøver at berolige min søn!! jeg kæmper også selv når vi er i fly i bussen et eller andet sted!!! men folk skal ikke komme og sige hold kæft!! de kan Squ se at forældre kæmper !!!!!

Anmeld

25. januar 2014

RosSofi

I&M skriver:

Hov Hov!!!! du skal ikke tro jeg ikke selv prøver at berolige min søn!! jeg kæmper også selv når vi er i fly i bussen et eller andet sted!!! men folk skal ikke komme og sige hold kæft!! de kan Squ se at forældre kæmper !!!!!

Okay, så har jeg forstået det, min mand blev jo netop gal, fordi vi helt tydeligt gjorde alt hvad vi kunne og damen alligevel bare bad os om at få barnet til at holde kæft. Jeg troede du tænkte, at du bare lod dine børn skrige så højt og så meget de ville og bare tænkte omverden skulle holde kæft. For det synes jeg ville være meget uhøfligt.

Anmeld

25. januar 2014

serinasmor

Rosa-Sofia skriver:

Jeg kan godt se sagen fra den anden side, men må indrømme, at jeg nok bare er blevet mere ligeglad og tænker sådan, "Jeg har fået barn, mens jeg var ung, og inden jeg havde nået at rejse, så det gør jeg, fordi jeg har lyst nu med barn" og så er jeg egentlig ligeglad med hvad andre siger. Men det er jo fint nok, at folk når den slags inden de får børn.

Personligt kunne jeg bare ikke nøjes med charter eller Lalandia

Det er jo helt fint at du ikke vil nøjes med charter og lalandia - det vil jeg da heller ikke selv ... Men jeg kunne ikke drømme om at tage Serina med på en guided bustur før måske tidligst i år hvor hun er blevet 4 ... Det er også først nu hun forstår museer osv ... Og når jeg tænker efter tror jeg guidede busture er allerbedst fra skolealderen- så er der en chance for at det er lettere at sidde stille...kulturferie med børn må stadig foregå på børnenes præmiser

Anmeld

25. januar 2014

Nadia&Daniel

Til alle: jeg tror TS har forstået, at I ikke synes det er/var helt vildt smart at tage på guide bustur, men hey - sket er sket (TS har lært det på den hårdere måde, både på turen og måske også ved Jeres besvarelse - men okay, både TS og os andre skal tåle at få svare som ikke er overens med andres)

Til TS: jeg havde reageret på samme måde som Jer, for HVEM ønsker at ens barn græder og er ked?? IKKE mig - og heller IKKE Jer

Kan huske vores første (og eneste) rejse med Laura, da hun var lille baby - der var to baby'er om bord - Laura var ked og den anden baby sov HELE turen, havde sådan en knude i maven, for jeg følte at ALLE kiggede på os og bebrejde os som forældre, at Laura var ked - det var en laaaaaaaaaaaaaaaang tur på sølle 2½ time (heldigvis græd hun ikke hele 2½ time - men tæt på)

Til alle: GOD WEEKEND

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.