Hun bad os om at få vores barn til at holde kæft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

lineog4

Og I skal ikke stoppe med at se... Jeres barn/børn har godt at se en masse,og I har godt af det. Børn er ikke begrænsninger, men måske blot en åbning for at gøre det på en anden måde som måske endda også er bedre for de voksne. Jeg har set Peters kirken en del gange efterhånden, men så noget helt andet da jeg var der med en 1 årig, 4 årig og en 8 årig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Kløver

IT-nørd skriver:

Det er bestemt ikke i orden at sige det på den måde og jeg forsvarer ikke damen. 

Alligevel er jeg sikker på hun sagde det i afmagt da det er meget belastende for alle deltagere på busturen. 

Det er et eller andet sted Jeres problem fordi det er Jer, som tog Jeres 3-årige søn på en, for ham, meget kedelige tur. 

Det er Jeres behov, ikke hans og i min verden hører en 3-årig ikke til på en guider bustur under en ferie. 

Må et sted være enig, jeg er selv en af dem som ikke vil til visse ting så længe børnene er små. Så laver bi noget hvor vi ved at det er sjovt også selvom man ikke kan gardere og undgå problemer, er det mindre belastende i Legoland eller på et hotel for børn, end på en guidet bustur.

Havde ikke sagt som damen og firsvarer hende ikke men forstår hvor frustrerende det må være. Hun har måske glædet sig længe og sparet sammen og får sin tir ødelagt af et skrigene barn som keder sig

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

lineog4 skriver:

Vi havde købt en charter dvs hotel og fly, men tog så afsted på egen hånd blandt andet 3 dage afsted til sahara.

Har rejst en del med rygsæk især i Kina og Tibet, og klaret mig selv. Min mand har rejst for at arbejde i det meste af Europa så vi er nok også lidt hårdhudede. 

Men det er meget nemmere end man regner med og meget meget billigere og befriende ikke at stoppe præcis når en guide mener det, ikke se de souvenier butikker der giver procenter, ikke have tid til at drikke eller bare sidde og nyde.  Jeg har ikke været på en guidet tur siden jeg var 24 (og schyy er lige blevet 40). Hader dem selv for får slet ikke lov at opleve som jeg vil - ja er lidt barnlig og sidste guidede tur endte jeg med at pjække fra de fleste fordi jeg næsten var ved at tude over alt det jeg ikke så

Ha ha ha, nu lyder det som om jeg ikke laver andet end guidede ture, synes faktisk kun det er sket få gange i mit liv. 

Men tror bestemt, at der er noget om det med at turde kaste sig ud i det og være lidt mere hårdhudet. 

Havde ikke troet, du var 40 (det var lige et sidespring)

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

Sandratoft skriver:

Du lyder godtnok ikke som en person jeg havde lyst til at være i bus/fly whatever med. Hvis du sad med et hylende barn, så skulle folk bare finde sig i det og du ville bare være ligeglad med hvordan andre mennesker omkring dig har det? Jeg synes det lyder som en ufattelig egoistisk holdning. 

Jeg kan  godt forstå andre mennesker kan blive irriteret over langvarig barnegråd, i fly og på guidede ture. De mennesker har faktisk betalt for en ydelse, og ikke for at blive stresset af en høj vedvarende lyd. Jeg er godt klar over at det kan være svært at få et grædende ulykkeligt barn til at holde mund, men  den der holdning synes jeg er langt ude! 

Og her vil jeg så lige kommentere, at jeg ikke er enig med I&M. Jeg tænker ikke generelt, at folk bare skal passe sig selv og holde kæft. Vi gjorde alt hvad vi kunne for at dæmpe vores søn ned og tager generelt hensyn til andre mennesker. Er bare af den holdning, at man ikke skal stoppe med at lave voksenting, fordi man har børn. Men går bestemt ikke ind for sådan en "vi vil bare det her og så skider vi på alle andre" mentalitet.

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Rosa-Sofia skriver:

Ha ha ha, nu lyder det som om jeg ikke laver andet end guidede ture, synes faktisk kun det er sket få gange i mit liv. 

Men tror bestemt, at der er noget om det med at turde kaste sig ud i det og være lidt mere hårdhudet. 

Havde ikke troet, du var 40 (det var lige et sidespring)

En gang taget ud på egen hånd med børn og man tager aldrig guidet tur igen... Se deres små ansigter være i fuld fordybelse over hvad mange vil tro er voksen ting er fantastisk. Og ja Legoland er skønt, men colleseum er da super spændende og alle historierne omkring løver og andre sjove ting... 

Jeg tog gerne de fleste steder hen med børnene hvis bare pengene var til det. Men lige nu "nøjes" vi med Italiens turene hvor vi oplever og i år også en tur til Tyrkiet hvor det er 100% pool 

Anmeld

24. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

En gang taget ud på egen hånd med børn og man tager aldrig guidet tur igen... Se deres små ansigter være i fuld fordybelse over hvad mange vil tro er voksen ting er fantastisk. Og ja Legoland er skønt, men colleseum er da super spændende og alle historierne omkring løver og andre sjove ting... 

Jeg tog gerne de fleste steder hen med børnene hvis bare pengene var til det. Men lige nu "nøjes" vi med Italiens turene hvor vi oplever og i år også en tur til Tyrkiet hvor det er 100% pool 

Kommer det ikke meget an på børnenes alder

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Maja84 skriver:

Kommer det ikke meget an på børnenes alder

Måske... Mine har været med fra før de blev 1 år - synes faktisk det er nemmest når de er små for der er de mere en pakke man har med. Nu hvor min datter snart er 11 er hun, det og det vil jeg - og det er ikke altid det mor og far vil  

Dina har rejst med fly afsted fra hun var 9 mnd og ude og se lidt. Drengene har været med i telt fra de var henholdvis 8 mnd og 1 år og med en del "kedelige" voksenting. Da linus var 1 pr tog vi lidt over en uge  til ROM, dog på en campingplads med swimmingpool og ro, men vi var hveranden dag inde og trave byen tynd, med metro og bus og bare han havde sin slynge eller barnevogn var han med på den værste 

Anmeld

24. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

Måske... Mine har været med fra før de blev 1 år - synes faktisk det er nemmest når de er små for der er de mere en pakke man har med. Nu hvor min datter snart er 11 er hun, det og det vil jeg - og det er ikke altid det mor og far vil  

Dina har rejst med fly afsted fra hun var 9 mnd og ude og se lidt. Drengene har været med i telt fra de var henholdvis 8 mnd og 1 år og med en del "kedelige" voksenting. Da linus var 1 pr tog vi lidt over en uge  til ROM, dog på en campingplads med swimmingpool og ro, men vi var hveranden dag inde og trave byen tynd, med metro og bus og bare han havde sin slynge eller barnevogn var han med på den værste 

Tænker mere at alderen 1-4 måske kan være svær, de er nemmere at forklare og vise en masse når de måske er 5-10 år

Vi har selv planer om når børnene bliver større, at tage på en lang ferie til historiske steder i Frankrig. Køre rundt med campingvogn og så slutte turen I disneyland

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Maja84 skriver:

Tænker mere at alderen 1-4 måske kan være svær, de er nemmere at forklare og vise en masse når de måske er 5-10 år

Vi har selv planer om når børnene bliver større, at tage på en lang ferie til historiske steder i Frankrig. Køre rundt med campingvogn og så slutte turen I disneyland

Det er jo klart når de er 1 -3 år er det ikke de store historiske linier de får fat i  Men oplevelsen er stadig stor - peters kirken er bare virkelig stor når man er 3 år (det var Liam da vi var der) og han havde tusind spørgsmål og så små mærkelige ting jeg aldrig ville have opdaget. Colloseum og løvehistorierne var kæmpe store for Liam samme år... Men det er klart han ville forstå mere i dag hvor han er 6 år - tilgengæld tror jeg han vil være mere: jeg vil hellere pool i dag end da han var 3.

Sidste sommer var vi en pilgrimskirke også i Italien og de to drenge kravlede rundt om Marias hus (de siger engle har fløjet Marius hus op fra Nazarath) som rigtige pilgrimme. Historien om englene gled lige ind og Liam på 5 stod inde i huset i 15 minutter og fandt alle detaljer. Ja de vil nok ikke huske det når de er voksne, men de fik oplevelsen lige der.

Jeg ved det ikke - for os har det været nemt og vi hr egentlig aldrig overvejet ikke at gøre det. Men jeg tager også gerne i Legoland (dog ikke Lalandia er ikke min kop the, har været der med to børn og det var meget mere stressende og ikke børnevenligt end ROM)

Anmeld

24. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

Det er jo klart når de er 1 -3 år er det ikke de store historiske linier de får fat i  Men oplevelsen er stadig stor - peters kirken er bare virkelig stor når man er 3 år (det var Liam da vi var der) og han havde tusind spørgsmål og så små mærkelige ting jeg aldrig ville have opdaget. Colloseum og løvehistorierne var kæmpe store for Liam samme år... Men det er klart han ville forstå mere i dag hvor han er 6 år - tilgengæld tror jeg han vil være mere: jeg vil hellere pool i dag end da han var 3.

Sidste sommer var vi en pilgrimskirke også i Italien og de to drenge kravlede rundt om Marias hus (de siger engle har fløjet Marius hus op fra Nazarath) som rigtige pilgrimme. Historien om englene gled lige ind og Liam på 5 stod inde i huset i 15 minutter og fandt alle detaljer. Ja de vil nok ikke huske det når de er voksne, men de fik oplevelsen lige der.

Jeg ved det ikke - for os har det været nemt og vi hr egentlig aldrig overvejet ikke at gøre det. Men jeg tager også gerne i Legoland (dog ikke Lalandia er ikke min kop the, har været der med to børn og det var meget mere stressende og ikke børnevenligt end ROM)

Vi venter nok til de får mere ud af det, da vi ikke har så mange penge, her tager vi også på ture både børnevenligt og hvor de kan opleve og lære, men er jo mest Danmark og dansk historie og kultur osv. Vi tager nok bare aldrig til noget hvor vi ikke kan afbryde hvis vi er til gene, feks som på sådan en bustur både for andres skyld men også for ikke at give mine unger en trels oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.