Hun bad os om at få vores barn til at holde kæft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

Laulund87

Rosa-Sofia skriver:

Nej nej den tur var første gang vi var på udflugt, den anden tur, hvor vi holdt en pause var senere :-) 

Okay Jeg synes dog stadig at det ikke er helt hensigtsmæssigt at tage så lille et barn med på en tur hvor man betaler for at få en masse fortalt, som ikke er noget for børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

RosSofi

lineog4 skriver:

Jeg må nu indrømme jeg heller ikke ville overveje de guidede ture med børn, ikke kun fordi man kan genere andre mennesker, men fordi mine børn har brug for mere tid til at se, opleve, mærke, lugte osv end der er på guidede ture - ja det har jeg egentlig også selv og fravælger altid guidede ture.

Når jeg er ude og rejse med mine børn får vi set en masse men på deres (og mine) præmisser og generer derfor ikke andre som jo har betalt for deres guide.

At det så ikke er måden at sige det på er en anden historie. Men jeg forstår egentlig den forskammede teenager, og synes egentlig ikke om holdningen: jeg har fået børn og jeg vil stadig ditten datten og det er ikke mit problem hvis det generer andre.... (ikke ts men en anden der har svaret). 

Vil godt lige understrege for at ryde ud i misforståelser, vi har været på den slags (guidede ture) to gange, og nej planlægger ikke at gøre det igen lige nu. Som oftest laver vi da ting, der passer til en 3-årigs interesser og aktivitets niveau.

Vil også lige understrege, at vi gjorde alt, hvad vi kunne for at få ham til at tie stille, så det er ikke sådan, at vi helt generelt bare er ligeglade med andres oplevelser.

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

FruK skriver:

Man kan nu sagtens rejse på andet end charter eller Landia, uden at tage på guidet bustur. 

Ih kom gerne med inspiration. Vi har været på storbyferier uden vrøvl for resten, men kunne da godt tænke mig at høre om endnu flere ideer :-)

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Vil godt lige understrege for at ryde ud i misforståelser, vi har været på den slags (guidede ture) to gange, og nej planlægger ikke at gøre det igen lige nu. Som oftest laver vi da ting, der passer til en 3-årigs interesser og aktivitets niveau.

Vil også lige understrege, at vi gjorde alt, hvad vi kunne for at få ham til at tie stille, så det er ikke sådan, at vi helt generelt bare er ligeglade med andres oplevelser.

Ved godt det ikke var dig der skrev I var ligeglade 

Men vil råde til at tage de samme ture uden guide, billigere og i barnets tempo. Og man kan sagtens se en masse med en lille. Vi har både været i ROM, rejst rundt i Tunesien og sovet i Sahara, set utallige gamle sten i Italien, for ikke at tale om kirker ;-) og børn kan sagtens, men det er bare "nemmere" at gøre det på egen hånd  man kan give op og også bruge 2 timer på en sten hvis barnet finder interesse... Synes det er fantastisk med ferier der ikke kun er pool og is.

Anmeld

24. januar 2014

Carina:-)

Det er frygteligt stressende at høre på barnegråd.

Men hvad skulle det hjælpe at skabe mere stress ved at være sådan.

Jeg havde gjort som din mand, (måske jeg ikke havde sagt det så pænt... Men jeg er også en hidsig gås og når I nu gjorde alt hvad I kunne)

Anmeld

24. januar 2014

Victoriasmor88

Selvfølgelig er det ikke sjovt for jer.. Men som andre også skriver, så ville jeg ikke tage mit barn med på en guided bustur - synes ikke det er ok overfor andre gæster. 

Jeg er 25 og har en datter på 2,5 - det har været mit eget valg at få hende, det betyder ikke at jeg vælger at isolere mig i hjemmet, eller udelukkende tager i Lalandia. 

Jeg kører enten selv, eller vælger ture hvor børn er mere end velkomne.. 

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

lineog4 skriver:

Ved godt det ikke var dig der skrev I var ligeglade 

Men vil råde til at tage de samme ture uden guide, billigere og i barnets tempo. Og man kan sagtens se en masse med en lille. Vi har både været i ROM, rejst rundt i Tunesien og sovet i Sahara, set utallige gamle sten i Italien, for ikke at tale om kirker ;-) og børn kan sagtens, men det er bare "nemmere" at gøre det på egen hånd  man kan give op og også bruge 2 timer på en sten hvis barnet finder interesse... Synes det er fantastisk med ferier der ikke kun er pool og is.

Synes det er helt vildt cool at høre om. Vil bestemt overveje at rejse mere på egen hånd. Nu skriver du Tunesien, den ene guidede tur var netop en tur til Afrika (Marokko) og der var det faktisk mere af bekymring for at fare vild osv at vi valgte guide. 

Var i helt alene i Tunesien? 

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg er rigtigt glad for at høre forskellige meninger (det er selvfølgelig derfor, jeg vælger at tage emnet til debat) Synes det er meget inspirerende at høre jeres forslag til at tackle lignende situationer, men især også jeres måde at rejse på.

Jeg er bestemt ikke ligeglad med andre mennesker, min måde at håndtere ting på nu, bunder nok i at være gået i den anden grøft, efterat være opdraget som alt for høflig og sætte alle andre før en selv. Derfor er jeg stadig meget opmærksom på at huske at leve livet (også sit eget) efter børnene er kommet til. Og tak fordi i giver gode råd til ture, der også er spændende for voksne.

En skrev om, vi aldrig lavede noget, der passede til 3-4 års alderen, det blev jeg dog lidt ked af. Som sagt, det her er en tråd jeg har bragt op. Har aldrig følt at vi er typerne, der bare blæser på vores søn og behandler ham som vedhæng, tvært imod, vi har brugt mange ferier på zoo, skovture, strandture, male, lave perleplader, fodre geder, kælke og se tegnefilm. 

Anmeld

24. januar 2014

Sandratoft

I&M skriver:

hvis mit barn græder i bus eller i fly eller hvor, kommer folk ikke ved.. jeg er altid ligeglad med folk for de skulle bare passe dem selv!! så hvis det var mig uden min mand har jeg sagt hold selv kæft og pas dig selv!! ingen skal fortælle mig hvad jeg skal med mit barn! bryder mig ikke om folk skal sige noget !!

Du lyder godtnok ikke som en person jeg havde lyst til at være i bus/fly whatever med. Hvis du sad med et hylende barn, så skulle folk bare finde sig i det og du ville bare være ligeglad med hvordan andre mennesker omkring dig har det? Jeg synes det lyder som en ufattelig egoistisk holdning. 

Jeg kan  godt forstå andre mennesker kan blive irriteret over langvarig barnegråd, i fly og på guidede ture. De mennesker har faktisk betalt for en ydelse, og ikke for at blive stresset af en høj vedvarende lyd. Jeg er godt klar over at det kan være svært at få et grædende ulykkeligt barn til at holde mund, men  den der holdning synes jeg er langt ude! 

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Rosa-Sofia skriver:

Synes det er helt vildt cool at høre om. Vil bestemt overveje at rejse mere på egen hånd. Nu skriver du Tunesien, den ene guidede tur var netop en tur til Afrika (Marokko) og der var det faktisk mere af bekymring for at fare vild osv at vi valgte guide. 

Var i helt alene i Tunesien? 

Vi havde købt en charter dvs hotel og fly, men tog så afsted på egen hånd blandt andet 3 dage afsted til sahara.

Har rejst en del med rygsæk især i Kina og Tibet, og klaret mig selv. Min mand har rejst for at arbejde i det meste af Europa så vi er nok også lidt hårdhudede. 

Men det er meget nemmere end man regner med og meget meget billigere og befriende ikke at stoppe præcis når en guide mener det, ikke se de souvenier butikker der giver procenter, ikke have tid til at drikke eller bare sidde og nyde.  Jeg har ikke været på en guidet tur siden jeg var 24 (og schyy er lige blevet 40). Hader dem selv for får slet ikke lov at opleve som jeg vil - ja er lidt barnlig og sidste guidede tur endte jeg med at pjække fra de fleste fordi jeg næsten var ved at tude over alt det jeg ikke så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.