Hun bad os om at få vores barn til at holde kæft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

M &.I

IT-nørd skriver:

Det er bestemt ikke i orden at sige det på den måde og jeg forsvarer ikke damen. 

Alligevel er jeg sikker på hun sagde det i afmagt da det er meget belastende for alle deltagere på busturen. 

Det er et eller andet sted Jeres problem fordi det er Jer, som tog Jeres 3-årige søn på en, for ham, meget kedelige tur. 

Det er Jeres behov, ikke hans og i min verden hører en 3-årig ikke til på en guider bustur under en ferie. 

det gjort jeg i Spanien da han var 14 mdr men ingen sagde noget da han græder heldigvis smiler folk bare .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

RosSofi

Jeg kan godt se sagen fra den anden side, men må indrømme, at jeg nok bare er blevet mere ligeglad og tænker sådan, "Jeg har fået barn, mens jeg var ung, og inden jeg havde nået at rejse, så det gør jeg, fordi jeg har lyst nu med barn" og så er jeg egentlig ligeglad med hvad andre siger. Men det er jo fint nok, at folk når den slags inden de får børn.

Personligt kunne jeg bare ikke nøjes med charter eller Lalandia

Anmeld

24. januar 2014

Laulund87

Rosa-Sofia skriver:

Vi var faktisk på en anden tur, hvor han græd, der valgte den mere professionelle guide at holde indtil siden, så gik vi ud i de par min "anfaldet" varede og på den måde hørte alle de andre, hvad guiden havde at sige, og det var kun os, der gik glip af det. Det synes jeg var en rigtigt god og fair løsning.

Ja sådan troede jeg også, at man bare helt instinktivt som mor ville vide lige hvad der skulle til, og at ens barn bare ville falde til ro, når det kom hen til en.

Hvis han har gjort det før og I så vidste at det ikke var noget for ham, nok fordi det sjældent er noget en 3 årig finder spændende, så forstår jeg ikke at I prøvede igen.

Det er ikke i orden at hun brugte de ord, men jeg forstår godt hendes irritation.

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

Rosa-Sofia skriver:

Jeg kan godt se sagen fra den anden side, men må indrømme, at jeg nok bare er blevet mere ligeglad og tænker sådan, "Jeg har fået barn, mens jeg var ung, og inden jeg havde nået at rejse, så det gør jeg, fordi jeg har lyst nu med barn" og så er jeg egentlig ligeglad med hvad andre siger. Men det er jo fint nok, at folk når den slags inden de får børn.

Og ja, jeg har egentlig selv været både ung, uvidende og ganske uinteresseret i børn, men jeg er ikke død af at have været på en tur med et irriterende barn.

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

Laulund87 skriver:

Hvis han har gjort det før og I så vidste at det ikke var noget for ham, nok fordi det sjældent er noget en 3 årig finder spændende, så forstår jeg ikke at I prøvede igen.

Det er ikke i orden at hun brugte de ord, men jeg forstår godt hendes irritation.

Nej nej den tur var første gang vi var på udflugt, den anden tur, hvor vi holdt en pause var senere :-) 

Anmeld

24. januar 2014

TNBC

Rosa-Sofia skriver:

Vi var faktisk på en anden tur, hvor han græd, der valgte den mere professionelle guide at holde indtil siden, så gik vi ud i de par min "anfaldet" varede og på den måde hørte alle de andre, hvad guiden havde at sige, og det var kun os, der gik glip af det. Det synes jeg var en rigtigt god og fair løsning.

Ja sådan troede jeg også, at man bare helt instinktivt som mor ville vide lige hvad der skulle til, og at ens barn bare ville falde til ro, når det kom hen til en.

Så I har prøvet det før, og gør det igen..???

Gør I noget der passer til hans alder?

Hvor lang var tur egentlig?

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Jeg må nu indrømme jeg heller ikke ville overveje de guidede ture med børn, ikke kun fordi man kan genere andre mennesker, men fordi mine børn har brug for mere tid til at se, opleve, mærke, lugte osv end der er på guidede ture - ja det har jeg egentlig også selv og fravælger altid guidede ture.

Når jeg er ude og rejse med mine børn får vi set en masse men på deres (og mine) præmisser og generer derfor ikke andre som jo har betalt for deres guide.

At det så ikke er måden at sige det på er en anden historie. Men jeg forstår egentlig den forskammede teenager, og synes egentlig ikke om holdningen: jeg har fået børn og jeg vil stadig ditten datten og det er ikke mit problem hvis det generer andre.... (ikke ts men en anden der har svaret). 

Anmeld

24. januar 2014

Wimmie

Rosa-Sofia skriver:

Vi var på en guidet bustur på vores ferie med vores dreng på 3,5 år. På et tidspunkt fik han ondt i maven og kedede sig også og græd i næsten tyve minutter rigtigt højt. Vi prøvede alt, simpelthen ALT. Vand, mad, snacks, historie, afledning med legetøj, trøst .ALt. Så var det at en dame, ja en ca. 40årig dame, ikke bare en teenager spurgte, om vi ikke kunne få ham til at holde kæft og om vi var ligeglade med at ødelægge turen. Jeg var helt mundlam, og min kæreste forklarede, at vi prøvede, men ingenting virkede. Så fik han svaret "Men det er ikke mit problem", og før jeg fik sagt et ord havde han svaret "Nej men det er mit, så klap i og pas dig selv".

Først var jeg noget chokeret, bryder mig ikke om, at min mand er uforskammet, men bagefter blev jeg i mit hjerte lidt stolt over, at han svarede igen, for er det ikke lidt vildt at regne med, at man sådan bare kan bede et barn om at holde kæft?

Synes faktisk din mand sagde det godt...er man på sådan en ferie, så må man også forvente at der kan være (grædende) børn - sådan er det bare 

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

Yurie skriver:

Så I har prøvet det før, og gør det igen..???

Gør I noget der passer til hans alder?

Hvor lang var tur egentlig?

Læs indlæg ovenover

Anmeld

24. januar 2014

FruK

Rosa-Sofia skriver:

Man kan nu sagtens rejse på andet end charter eller Landia, uden at tage på guidet bustur. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.