At gå meget op i udseende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rødhætte skriver:

Sådan har jeg det slet ikke

Dybest set synes jeg, det er noget besynderligt noget, at vi kvinder af kulturelle traditioner næsten "bør" male os, mens mænd absolut ikke skal. Det er jo ikke et naturfænomen, at det er blevet sådan - det er helt igennem kunstigt og menneskeskabt, og det skyldes udelukkende din vanetænkning, at det i dine øjne er kvinder, der ser "forkerte" ud uden mascara, og at du ikke efterlyser det hos mændene. I nogle kulturer maler mændene sig i ansigtet, og dér ser dét rigtigst ud. 

Og som nævnt er jeg selv hys med at bruge makeup, så jeg er bestemt ikke hellig - men jeg kan godt undre og ærgre mig over, at jeg føler det så vigtigt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det eneste sådan med at gøre noget ud af mig selv er at jeg har noget sådan lidt pænere end hverdagstøj at tage på når jeg er på kursus, og sørger for håret er børstet og sat op i en elastik....

Ellers ikke noget specielt...

har ingen make-up.. eller jo har fået nogle læbestifter af min mor som jeg har brugt en lille smule når jeg var på kursus hvis jeg havde at mine læber bare var helt matte den dag...

har aldrig og kommer heller aldrig til at gå op i mig selv og mit udseende på den måde...

har simpelthen ikke lyst til at smide den smule overskud jeg har ud efter at jeg skal prøve at lege at være en anden end den jeg er ved at sminke mig op og tage tøj på jeg egentlig ikke bryder mig om at være i...

Anmeld

23. januar 2014

Clisolka

Rødhætte skriver:

Min mand er heller ikke vild med make up, men jeg gør det for min egen skyld Jeg ligger altid mærke til om folk har sminke på. Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke har lyst til at se så godt ud som muligt - og her mener jeg ikke dukke sminke, men bare lige en lille smule mascara. Men det er bare min mening 

Ja og omvendt (igen) så forstår jeg ikke hvorfor man skal sminke sig for at føle sig naturligt smuk.... Og ja, det er så bare min mening 

Dit eget citat: "Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke har lyst til at se så godt ud som muligt"... 

Hvorfor skal man sminke sig, hvis man føler man ser så godt ud som muligt uden sminke? 

Anmeld

23. januar 2014

Rødhætte

Babymor1013 skriver:

Ja og omvendt (igen) så forstår jeg ikke hvorfor man skal sminke sig for at føle sig naturligt smuk.... Og ja, det er så bare min mening 

Dit eget citat: "Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke har lyst til at se så godt ud som muligt"... 

Hvorfor skal man sminke sig, hvis man føler man ser så godt ud som muligt uden sminke? 

Så gør det for alle os andre ej vil ikke piske en stemning op.. Vi har bare hvert vores mening..

Anmeld

23. januar 2014

Rødhætte

Dybest set synes jeg, det er noget besynderligt noget, at vi kvinder af kulturelle traditioner næsten "bør" male os, mens mænd absolut ikke skal. Det er jo ikke et naturfænomen, at det er blevet sådan - det er helt igennem kunstigt og menneskeskabt, og det skyldes udelukkende din vanetænkning, at det i dine øjne er kvinder, der ser "forkerte" ud uden mascara, og at du ikke efterlyser det hos mændene. I nogle kulturer maler mændene sig i ansigtet, og dér ser dét rigtigst ud. 

Og som nævnt er jeg selv hys med at bruge makeup, så jeg er bestemt ikke hellig - men jeg kan godt undre og ærgre mig over, at jeg føler det så vigtigt. 

Måske er det en vane, men jeg synes stadig det er pænest med make up. I forhold til mænd har jeg også en vis forventning til at de gør noget ud af sig selv

Anmeld

24. januar 2014

mogms

Bruger intet makeup, jeg har skam prøvet men hader fornemmelsen af alt det der i fjæset, på øjnene ja selv på øjn vipperne.

Så hellere et frisk ansigt, hvor man kan klø sig hvor som helst uden af ødelægge krigsmalingen.

Også synes jeg det, det værste omgang tidsspilde at lægge makeup. Vil hellere være tilfreds med mit udseende som det er, og jeg vinder altså bestemt ingen skønhedskonkurrencer.

Ellers klæder jeg mig pænt på. Men kan sagtens være grim sammen med min mand. Og vi prutter og bøvser også, og nogle gange om kap.

Kan ikke forstå hvorfor alt skal være så perfekt at se på, nyd livet som det er råt og usødet.

Anmeld

24. januar 2014

modesty

Rødhætte skriver:

Må sige det overrasker mig meget at læse hvor få der bruger make up. Jeg skal ikke være dømmende, men forstår bare ikke at man ikke lige bruger 5-10 min på sig selv ved at ligge lidt make up. Synes personligt ikke det klæder ret mange at være uden mascara..  

Jeg kan nemt have en helt dag hjemme uden noget på, men skal jeg ud tager jeg altid lidt make up på

Heheh, jeg har lige tænkt at jeg var vildt overrasket over hvor MANGE der tager make-up på. 

Jeg synes at jeg er pæn, også uden mascara. Ikke for at virke selvglad, men altså. I mine øjne er en make-up-løs kvinde langt smukkere end en overpyntet. Det er rigtigt at nogle kvinder godt kan se lidt "slidte" ud helt uden, men hos de fleste synes jeg at det er fint.

Så det er vel smag og behag.

Anmeld

24. januar 2014

mogms

modesty skriver:

Heheh, jeg har lige tænkt at jeg var vildt overrasket over hvor MANGE der tager make-up på. 

Jeg synes at jeg er pæn, også uden mascara. Ikke for at virke selvglad, men altså. I mine øjne er en make-up-løs kvinde langt smukkere end en overpyntet. Det er rigtigt at nogle kvinder godt kan se lidt "slidte" ud helt uden, men hos de fleste synes jeg at det er fint.

Så det er vel smag og behag.

Ja nemlig.
Og det skønneste jeg ved er en gammel dame med 1000 smile rynker, håber jeg får mange. :-)

Anmeld

24. januar 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Gør i det? Kan i godt tage ud og handle uden make-up?

Hvordan og hvorledes har i det med at være "grimme" overfor jeres partner, og hvordan ser i ud på arbejdet? 

Jeg har da som regel lidt make up på, når jeg er i byen eller på arbejde, men jeg har ikke noget problem med at gå uden for en dør uden make up på. Jeg ved, at jeg ser godt ud både med og uden make up

Anmeld

24. januar 2014

Clisolka

Rødhætte skriver:

Så gør det for alle os andre ej vil ikke piske en stemning op.. Vi har bare hvert vores mening..

Gøre det for alle jer andre??? No way! Ingen skal bestemme om jeg går med makeup - som en anden skriver, kan folk ikke lide det de ser, jamen så må de kigge den anden vej! Basta bum 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.