Jeg synes man skal gøre det som man mærker er bedst for ens barn og ikke fordi en masse har en masse meninger for det har folk i lange baner når det gælder børn.
Mine to drenge er begge stoppet med mælken da de var 11 og 12 mdr men vores pige vil stadig have sin mælk og lige nu og pt er hun 13 mdr. Hun har været meget langsom med at begynde på mad og er generelt lidt langsom. Mine drenge gik også i hendes alder men det gør hun ikke.
Så jeg har valgt at sige at hun er hende og hun gør tingene i sit tempo og det skal nok komme. Min SP sagde til mig at det er jo meget normalt at forældre prøver at fasholde deres måske sidste barn i spædbarnsstadiet, så det ville hun sikkert sige til mig men altså hvad så med børn i andre lande der bliver ammet til de er 7 år?
I DK har vi meget travlt med at børnene skal spise rugbrød mv inden de dårligt har fået tænder hvor man i Sverige anbefaler at vente lidt længere. Der er ingen facit og man skal lære at stole på sig selv og ikke stresse over hvad andre børn kan og gør.
Vi kan bruge retningslinjer og lytte til argumenterne for det ene og det andet og vælge derfra. Om børn tager skade af det ene eller det andet er en evigt foranderlig diskussion og det vigtigste er at ens barn trives og man er opmærksom på hvad det betyder for ens barn at de gør tingene i anden rækkefølge end det som man anviser.
Men ved godt det er svært at navigere i alle de anvisninger man får men prøv at stole på din og dit barns måde at gøre det på. 
Anmeld