Hvor længe fik jeres børn flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

LinLin

4xGreve skriver:

En flaske handler jo om så meget mere end bare en flaske. det handler jo også om tryghed og i vores tilfælde rytme, hygge og nærvær (som han selvfølelig også får på mange måder mange gange i løbet af dagen og aften) og en flaske er vel hvad man gør den til, for mig er det ikke at fastholde ham på baby stadiet men at tilgodese hans behov frem for andres meninger, evt. Også min egen. Lytte til mit barn og når mit barn er klar så tager vi det til den tid men at tag en kamp med et barn for at tag flasken fra dem er jo et tydeligt tegn på at de ikke er klar. Nogle er klar før andre men syntes ikke det handleR om meninger det her, men om børnenes behov og det er vel det vigtigste det er vel det der tæller?? Jeg har ihvertfald ikke fået børn bare for at trumfe min mening igennem og det tvivler jeg på nogle har 

Rytme/hygge og nærvær kan i hvert fald sagtens erstattes! Jeg har haft samme aftenrutine med mine børn siden de var 10 mdr ca - da de blev de der 13 mdr blev mælk bare skiftet ud vand! Så jeg er altså ikke en Ond ond mor der bare uhæmmet og uden omtanke tager ting fra mine børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Hvor længe fik jeres børn flaske? Eller får de stadig? 

Og hvad er jeres mening til natflaske og flaske generelt? 

Mine sagde selv fra da de var 10,9 og 10 mdr..

Det er dog ikke specielt sundt for tænderne at give det i en flaske?!

Hvis det er alm mælk, hvorfor så ikke servere det i et glas?

Anmeld

22. januar 2014

L&V

Anonym skriver:

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Min datter fik flaske til hun selv sagde fra ved 11 måneders alderen, vi havde nok taget den da hun blev et år.. Det er der flere grunde til, for det første så er det ikke et behov da de burde få næringen andre steder, for det andet så indeholder modermælks erstatning en hel del sukker hvilket er rigtig dårligt for tænderne og hvis man får den som nat flaske så sejler der jo sukker rundt der inde efter tandbørstning..

I mine øjne er det en dårlig vane og ikke noget behov der ikke kan dækkes på anden vis

Anmeld

22. januar 2014

Annette A

Jeg synes man skal gøre det som man mærker er bedst for ens barn og ikke fordi en masse har en masse meninger for det har folk i lange baner når det gælder børn.

Mine to drenge er begge stoppet med mælken da de var 11 og 12 mdr men vores pige vil stadig have sin mælk og lige nu og pt er hun 13 mdr. Hun har været meget langsom med at begynde på mad og er generelt lidt langsom. Mine drenge gik også i hendes alder men det gør hun ikke.

Så jeg har valgt at sige at hun er hende og hun gør tingene i sit tempo og det skal nok komme. Min SP sagde til mig at det er jo meget normalt at forældre prøver at fasholde deres måske sidste barn i spædbarnsstadiet, så det ville hun sikkert sige til mig men altså hvad så med børn i andre lande der bliver ammet til de er 7 år?

I DK har vi meget travlt med at børnene skal spise rugbrød mv inden de dårligt har fået tænder hvor man i Sverige anbefaler at vente lidt længere. Der er ingen facit og man skal lære at stole på sig selv og ikke stresse over hvad andre børn kan og gør.

Vi kan bruge retningslinjer og lytte til argumenterne for det ene og det andet og vælge derfra. Om børn tager skade af det ene eller det andet er en evigt foranderlig diskussion og det vigtigste er at ens barn trives og man er opmærksom på hvad det betyder for ens barn at de gør tingene i anden rækkefølge end det som man anviser.

Men ved godt det er svært at navigere i alle de anvisninger man får men prøv at stole på din og dit barns måde at gøre det på.

Anmeld

22. januar 2014

ano14316

4xGreve skriver:

Min datter var 4 år mener jeg og min dreng er to år og får stadig... Sygehuset mener det er derfor at han ikke vil spise alm. Mad og vil ha vi tageR den fra ham men jeg er af den mening at det på ingen måder påvirker ham, han får den til natten til at sove på, og jeg fjerner den ikke før han selv er klar eller ihvertfald mere klar end nu! Hans flaske er vores amning  

Men hvis det på ingen måde påvirker ham, hvorfor så ikke prøve at fjerne den og se om det virker?

Bare min tanke..

Anmeld

22. januar 2014

FamilenStorm

Anonym skriver:

Hos den store, stoppede vi med flaskerne om natten, da hun var omkring de 6 mdr.. Godnat flasken trappede vi stille ud med da hun blev 1 år efter råd fra sp.. Hun drikker dog stadig meget mælk til hendes mad :-)

Den mindste fik først taget flaskerne 1 1/2 uge inden han blev 1 år.. Han fik 2 om natten.. Vi skulle have taget dem før da hans søvn er blevet 100 gange bedre.. Vi gik fra at vågne hver 2. Time minimum til at sove helt igennem mellem 11-13 timer..
Han er næsten 13 mdr og vi køre på den sidste pose mme.. Efter den er det slut.. Det er bare hygge for ham nu..
Han får dog stadig mælk til sin mad i løbet af dagen..

Anmeld

22. januar 2014

Bondo

Min søn får stadig godnat flaske og han elsker den. Han er 15 mdr nu. Jeg stoppede først med at amme for en måned siden og flasken har erstattet godnatamningen. Han er slet ikke klar til at slippe flasken men vi kommer mindre og mindre pulver i. Han tåler ikke mælk så han får profylac. Min holdning er at han får lov at få den til han selv er klar til at slippe den. Han bruger ikke sut, så den er lidt en form for tryghed. Jeg synes man skal gøre hvad man selv finder rigtig i den sammehæng. børn er endnu engang ikke ens.

Anmeld

22. januar 2014

C8

Anonym skriver:

Personligt synes jeg ikke, at børn over 1 års alderen skal have flaske

Anmeld

22. januar 2014

Team Putte

Anonym skriver:

de skal have flasken så længe det giver mening min datter fik en godnat flaske til hun var 17 mdr.. Så valgte hun selv hun ikke ville have den mere

Anmeld

22. januar 2014

Chevro

Anonym skriver:

Min søn er godt halvandet år, og kan nærmest ikke huske en sutteflaske

Så det er længe siden!
Vi har bare købt en drikkedunk, så hvis han var tørstig om natten fik han bare en slurk liggende af den. Og så gik jeg igen (:

Ikke det store hurlumhej.. Har aldrig tænk på at give sådan noget længere tid end hvad jeg følte der var behov for.. Og han har slet ikke haft behov for noget i mange mange måneder..

Nok ca 10 mdr eller sådan. I al den tid han har gået i dp, kan jeg ikke huske han har haft anden rytme end den vi har endnu :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.