Hvor længe fik jeres børn flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

LinLin

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Hvor længe fik jeres børn flaske? Eller får de stadig? 

Og hvad er jeres mening til natflaske og flaske generelt? 

Det du kalder "sindssygt" er så meget mere min Holding til det end det du har praktiseret det synes jeg faktisk er helt skørt! 3 år... Kan slet ikke forstå hvad et barn skal med en flaske når de er over 15-18 mdr. Synes det er at holde dem fast på babystadiet!

Mine har fået god nat flaske indtil de var 13 mdr - derefter fik de et glas vand inden Sengetid.... Det er gået uden problemer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Zelinasmor

Vores datter sagde selv fra. Hun ville hverken have flaske eller vælling efter de 8,5 måned.  Jeg synes flaske er for "babyer" og ikke børn.

Anmeld

22. januar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

vi kørte kold tyrker med vores pige da hun var halvanden, hun sov forfærdeligt om natten fordi hun var overbevist om at når hun vågnede og ikke ku sove så måtte en flaske jo hjælpe, men det gjorde den bare ikke og så var hun vildt frustreret

efter den kolde tyrker blev hendes nætter meget mere rolige

vi tog turen i sommerhus, da vi så var væk fra de vante rammer og vaner og det gjorde kampen meget lettere og det var nærmest ikke en kamp (modsat de gange vi kort forinden havde prøvet hjemme)

så ift dit indlæg så tror jeg ikke på ekstremer eller kolde fakta omkring børn og mælk. jeg tror på at hvert barn er sit eget og forældrenes vigtigste opgave er at aflæse barnet og træffe den beslutning, der er bedst for det barn.

Vi vurderede altså ikke at vores pige på 1,5 bedst selv vidste om det var trygt for hende med flasken, det vurderede vi for hende

Anmeld

22. januar 2014

Giraffen

ano14316 skriver:

Magnus fik flaske til han var 15 måneder.. Der kunne han fint undværre den, vi stoppede bare uden problemer...

Det eneste jeg tænker i at de får det så længe er at jeg finder det dårligt for tænderne at få mælk efter tandbørstning..
Og børn i den alder kan fint dække deres mælkebehov af kop i dagtimerne... Så jeg finder det unødvendigt, jeg mener man kunne lige så godt bare give vand i en kop eller flaske for den sags skyld...

min mor er børnetandpleje og hun var efter mig efter vores datter blev et år og stadig fik flaske og sagde, at hun så maaange børn med huller i tænderne pga det.

så vi forsøgte ihærdigt uden held og vurderede at vi måtte tage risikoen med til hun var klar (hvilket hun var et par måneder senere )

Anmeld

22. januar 2014

MissTas

Anonym skriver:

Annastacia smed flasken da hun var 9 mrd. hun spiste næsten intet fra den, så vi aftalte bare at prøve at fjerne den og det hørte vi ikke noget for .. hun har dog aldrig fået nat-flaske efter hun har fået tænder. Der har hun fået flasken inden sengetid, fået børstet tænder og så i seng sys det er en dårlig vane, at barnet skal falde i søvn med den og bryder jeg mig slet ikke om når der er kommet tænder, så ikke de bliver børstet inden

Anmeld

22. januar 2014

4xGreve

Anonym skriver:

Min datter var 4 år mener jeg og min dreng er to år og får stadig... Sygehuset mener det er derfor at han ikke vil spise alm. Mad og vil ha vi tageR den fra ham men jeg er af den mening at det på ingen måder påvirker ham, han får den til natten til at sove på, og jeg fjerner den ikke før han selv er klar eller ihvertfald mere klar end nu! Hans flaske er vores amning  

Anmeld

22. januar 2014

4xGreve

LinLin skriver:

Det du kalder "sindssygt" er så meget mere min Holding til det end det du har praktiseret det synes jeg faktisk er helt skørt! 3 år... Kan slet ikke forstå hvad et barn skal med en flaske når de er over 15-18 mdr. Synes det er at holde dem fast på babystadiet!

Mine har fået god nat flaske indtil de var 13 mdr - derefter fik de et glas vand inden Sengetid.... Det er gået uden problemer!

En flaske handler jo om så meget mere end bare en flaske. det handler jo også om tryghed og i vores tilfælde rytme, hygge og nærvær (som han selvfølelig også får på mange måder mange gange i løbet af dagen og aften) og en flaske er vel hvad man gør den til, for mig er det ikke at fastholde ham på baby stadiet men at tilgodese hans behov frem for andres meninger, evt. Også min egen. Lytte til mit barn og når mit barn er klar så tager vi det til den tid men at tag en kamp med et barn for at tag flasken fra dem er jo et tydeligt tegn på at de ikke er klar. Nogle er klar før andre men syntes ikke det handleR om meninger det her, men om børnenes behov og det er vel det vigtigste det er vel det der tæller?? Jeg har ihvertfald ikke fået børn bare for at trumfe min mening igennem og det tvivler jeg på nogle har 

Anmeld

22. januar 2014

Palaja

Yngste mand får stadig natflaske, og flaske midt nat og babs om morgenen, han er 10 mdr og en sulten dreng

Storesøster fik flaske til nat til hun var 14-15 mdr. Herefter fik hun komælk i glas og senere omkring 18 mdr begyndte hun med natmad, oftest rugbrød eller havregryn og det gør hun i øvrigt stadig tit. Hun er 3 og 5 mdr.

Anmeld

22. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Anthon er 10 måneder og får stadig natflaske, jeg synes et eller andet sted han selv skal sige fra..

Jeg synes måske også at der er en grænse for hvornår de bør stoppe, jeg ved bare ikke helt hver den er

Anmeld

22. januar 2014

LinLin

4xGreve skriver:

En flaske handler jo om så meget mere end bare en flaske. det handler jo også om tryghed og i vores tilfælde rytme, hygge og nærvær (som han selvfølelig også får på mange måder mange gange i løbet af dagen og aften) og en flaske er vel hvad man gør den til, for mig er det ikke at fastholde ham på baby stadiet men at tilgodese hans behov frem for andres meninger, evt. Også min egen. Lytte til mit barn og når mit barn er klar så tager vi det til den tid men at tag en kamp med et barn for at tag flasken fra dem er jo et tydeligt tegn på at de ikke er klar. Nogle er klar før andre men syntes ikke det handleR om meninger det her, men om børnenes behov og det er vel det vigtigste det er vel det der tæller?? Jeg har ihvertfald ikke fået børn bare for at trumfe min mening igennem og det tvivler jeg på nogle har 

Er stadig af den mening at flasker er til babyer og det er et barn på 2+ ikke trygheden må kunne gives på anden vis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.