Hvor længe fik jeres børn flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

Stumpen

Anonym skriver:

Okay, så er det jo også passende når hun selv siger fra. Jeg synes bare det er skrækkeligt når folk tvinger mælken fra deres børn 

Mælk smager nu også fantastisk 

Hvad mener du med at tvinge mælken fra børnene, når de efterfølgende får det i en kop?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Maja_4000

Anonym skriver:

Okay  Hun sagde selv fra? 

Hun fik til sidst kun flaske midt om natten og drak kun to mundfulde .. Så den vendte vi hende af med

Anmeld

22. januar 2014

Stumpen

Anonym skriver:

Varm mælk? 

Om mælk er varm eller kold er ski da et fedt 

Anmeld

22. januar 2014

M &.I

Anonym skriver:

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Hvor længe fik jeres børn flaske? Eller får de stadig? 

Og hvad er jeres mening til natflaske og flaske generelt? 

min søn stoppede med flaske  med Nan for en mdr siden han var 18 mdr...  nu få han sjælendt  flaske med alm varm mælk.. 

Anmeld

22. januar 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Okay, så er det jo også passende når hun selv siger fra. Jeg synes bare det er skrækkeligt når folk tvinger mælken fra deres børn 

Mælk smager nu også fantastisk 

Jeg ville nok heller ikke tvinge mælken fra hende hvis hun ikke selv sagde stop. Men det er svært for mig at sige med sikkerhed for har jo ikkeprøvet det

Anmeld

22. januar 2014

Clisolka

Min datter var 6 mrd., så stoppede hun natflasken - da hun var 8 mrd. ville hun ikke have flaske mere, så hun spiste sammen med os andre 

Nu ved jeg pt. ikke hvor længe lillebror kommer til at få flaske, for han er kun 19 uger gammel 

Anmeld

22. januar 2014

Masig

Anonym skriver:

Jeg havde ingen sundhedsplejerske med den første, så jeg blev ved med at give flaske til hun ikke længere ville selv  Med mine to drenge havde jeg, og vi fik at vide at jo længere tid de fik mælk jo bedre var det for deres knogler og tandsæt, min sundhedsplejerske var meget gammel, og hendes augmenter var overbevisende.

Jamen, så er grød og vælling jo også en vane. Det er tryghed relateret, netop fordi de får den der gentagende ting som de forbinder med mor - og trygheden ved at få noget de har fået siden de var baby'er. 

Altså det med at de skal have mælk pga tænder og knogler, ja det skal vi jo alle... Det har jo intet med flasken at gøre... Giv dem dog mælk i en kop til maden eller når de er tørstige...

Personligt (og det er ikke for at støde nogen) synes jeg det er vanvittigt at de skal have flaske til de er 2-3-4 år.... Min egen søn sagde fra overfor flasken om dagen da han var 7,5 mdr og vi stoppede med nat- og aftenflaske da han var 9 mdr. Det var intet problem han fandt sig i det stort set med det samme... Den første nat tog det 30 min at få ham til at sove igen, næste nat ti min og tredje nat to min og derefter har han sovet hele natten, og skal kun have sutten ind imellem... Han har en drikkedunk med vand på sit værelse hvis han vågner om natten og er tørstig.

Jeg ser ingen grund til de skal have flaske til de er så gamle, de skal have mælken ja, men flasken giver ingen mening i min verden. Der er andre måder at give dem tryghed på end bare at stikke dem en flaske: hold om dem, kram dem, syng for dem, nus dem osv... Jeg synes det er den "nemme løsning" bare at give dem flasken og så tro at så er de trygge og glade, når den tryghed de formentlig i bund og grund søger er kærlighed og omsorg. Jeg tror simpelthen bare ikke på at en flaske er det de har brug for...

Men det er jo MIN mening, hvad andre gør og synes, vil jeg ikke blande mig, vi skal alle have hver vores måde at gøre tingene på og have hver vores holdning... 

Anmeld

22. januar 2014

Stumpen

Masig skriver:

Altså det med at de skal have mælk pga tænder og knogler, ja det skal vi jo alle... Det har jo intet med flasken at gøre... Giv dem dog mælk i en kop til maden eller når de er tørstige...

Personligt (og det er ikke for at støde nogen) synes jeg det er vanvittigt at de skal have flaske til de er 2-3-4 år.... Min egen søn sagde fra overfor flasken om dagen da han var 7,5 mdr og vi stoppede med nat- og aftenflaske da han var 9 mdr. Det var intet problem han fandt sig i det stort set med det samme... Den første nat tog det 30 min at få ham til at sove igen, næste nat ti min og tredje nat to min og derefter har han sovet hele natten, og skal kun have sutten ind imellem... Han har en drikkedunk med vand på sit værelse hvis han vågner om natten og er tørstig.

Jeg ser ingen grund til de skal have flaske til de er så gamle, de skal have mælken ja, men flasken giver ingen mening i min verden. Der er andre måder at give dem tryghed på end bare at stikke dem en flaske: hold om dem, kram dem, syng for dem, nus dem osv... Jeg synes det er den "nemme løsning" bare at give dem flasken og så tro at så er de trygge og glade, når den tryghed de formentlig i bund og grund søger er kærlighed og omsorg. Jeg tror simpelthen bare ikke på at en flaske er det de har brug for...

Men det er jo MIN mening, hvad andre gør og synes, vil jeg ikke blande mig, vi skal alle have hver vores måde at gøre tingene på og have hver vores holdning... 

Enig - du formåede bare at formulere dig bedre end jeg 

Anmeld

22. januar 2014

Masig

Stumpen skriver:

Enig - du formåede bare at formulere dig bedre end jeg 

I hvert fald lidt længere/uddybende 

Anmeld

22. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Hvor længe fik jeres børn flaske? Eller får de stadig? 

Og hvad er jeres mening til natflaske og flaske generelt? 

Magnus fik flaske til han var 15 måneder.. Der kunne han fint undværre den, vi stoppede bare uden problemer...

Det eneste jeg tænker i at de får det så længe er at jeg finder det dårligt for tænderne at få mælk efter tandbørstning..
Og børn i den alder kan fint dække deres mælkebehov af kop i dagtimerne... Så jeg finder det unødvendigt, jeg mener man kunne lige så godt bare give vand i en kop eller flaske for den sags skyld...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.