Anonym skriver:
Jeg havde ingen sundhedsplejerske med den første, så jeg blev ved med at give flaske til hun ikke længere ville selv
Med mine to drenge havde jeg, og vi fik at vide at jo længere tid de fik mælk jo bedre var det for deres knogler og tandsæt, min sundhedsplejerske var meget gammel, og hendes augmenter var overbevisende.
Jamen, så er grød og vælling jo også en vane. Det er tryghed relateret, netop fordi de får den der gentagende ting som de forbinder med mor - og trygheden ved at få noget de har fået siden de var baby'er. 
Altså det med at de skal have mælk pga tænder og knogler, ja det skal vi jo alle... Det har jo intet med flasken at gøre... Giv dem dog mælk i en kop til maden eller når de er tørstige...
Personligt (og det er ikke for at støde nogen) synes jeg det er vanvittigt at de skal have flaske til de er 2-3-4 år.... Min egen søn sagde fra overfor flasken om dagen da han var 7,5 mdr og vi stoppede med nat- og aftenflaske da han var 9 mdr. Det var intet problem han fandt sig i det stort set med det samme... Den første nat tog det 30 min at få ham til at sove igen, næste nat ti min og tredje nat to min og derefter har han sovet hele natten, og skal kun have sutten ind imellem... Han har en drikkedunk med vand på sit værelse hvis han vågner om natten og er tørstig.
Jeg ser ingen grund til de skal have flaske til de er så gamle, de skal have mælken ja, men flasken giver ingen mening i min verden. Der er andre måder at give dem tryghed på end bare at stikke dem en flaske: hold om dem, kram dem, syng for dem, nus dem osv... Jeg synes det er den "nemme løsning" bare at give dem flasken og så tro at så er de trygge og glade, når den tryghed de formentlig i bund og grund søger er kærlighed og omsorg. Jeg tror simpelthen bare ikke på at en flaske er det de har brug for...
Men det er jo MIN mening, hvad andre gør og synes, vil jeg ikke blande mig, vi skal alle have hver vores måde at gøre tingene på og have hver vores holdning... 
Anmeld