Hvor længe fik jeres børn flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

M&N

Anonym skriver:

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Hvor længe fik jeres børn flaske? Eller får de stadig? 

Og hvad er jeres mening til natflaske og flaske generelt? 

Min datter får flaske så længe hun vil. Hun er knap 11 måneder og afviser selv flasken. Hun drikker ikke altid sin natflaske op og så skubber hun den væk. Vi fjerner den når hun er klar og selv afviser. Det er vel op til den enkelte hvor længe de vil give flaske, det samme med amning

Man skal altid se efter barnets behov og ikke efter hvad folk gør og mener - det er min mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Chris86

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Den første var lige omkring 8 mdr. nr to bliver 8 mdr om er par uger og stopper med den sidste flaske om en bette uges tid, når det sidste er brugt

OG så er det alm mælk i en alm kop...

Anmeld

22. januar 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Sindssyge meninger? Altså, så kan jeg også godt påstå at din mening omkring flaske til 3 år er sindssyg bare fordi vi ikke er enige? Synes det var lidt uheldigt formuleret.

Anyway. Jeg synes det er fint de trapper ud omkring det første år, plus minus et par måneder som det passer med barnet. Det er der omkring de ikke længere har brug for det ernæringsmæssigt og synes ærligt at man som forældre burde lære barnet andre måder at føle sig tryg på end at få flaske. Det andet må være forældrenes behov for at beholde "deres lille baby".

Min dreng er næsten 8 måneder gammel og på ingen måde klar til at slippe flasken, men han får godt nok ikke lov til at bruge sutteflaske til han er 3+.

En af de børn jeg legede med da jeg var lille fik flaske til han var omkring 8 og sov middagslur. Du kan tro han blev mobbet.

Og mælk er godt, ja, men der findes jo glas

Det er så bare min mening, ved godt vi næppe er enige (:

Anmeld

22. januar 2014

bvk

vores datter fik en flaske mælk til og med hendes 2 års fødselsdag. Det sidste år var det bare almindeligt mælk.. 

Hun/vi var ikke klar til at stoppe tidligere, simpelthen fordi hun havde store problemer med at sove om natten..  Vi var oppe med hende ca 8 gange pr nat til hun fyldte 1.5år, så da hun endelig begyndte at sove  lidt bedre turde  vi ikke ændre på noget..

Anmeld

22. januar 2014

Kamulla

Til han var 8måneder... Derefter fik han mme i kop til måltider

Anmeld

22. januar 2014

Elbæk

Jeg synes man skal gøre hvad der er bedst for ens børn, og lytte til de signaler de sender en.

Min søn fyldte 2 år i November, og får stadig sin natflaske. Hans tryghed ligger fuldstændig og aldeles i den, så vi ser ingen grund til at fjerne den, før han selv er parat.

Vi er også blevet set skævt til et par gange, men det er det der virker bedst for os. Vores tandlæge siger at vores dreng har de flotteste tænder hun længe har set for et barn i den alder, så jeg ser ingen grund til at tage den fra ham før han selv er parat til det. Man ser ikke skævt på folk der ammer i flere år, så hvorfor gør man det med flaskebørn.

Børn siger selv fra når de ikke længere har behovet for flasken, for det ligger jo udelukkende i trygheden, eftersom det ikke er ernæringen i flasken de længere har brug for efter en vis alder.

Så personligt synes jeg at det er ligegyldigt om de er 1 eller 3 år, så længe de selv er klar til at slippe flasken.

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

LilleSmølf skriver:

Sindssyge meninger? Altså, så kan jeg også godt påstå at din mening omkring flaske til 3 år er sindssyg bare fordi vi ikke er enige? Synes det var lidt uheldigt formuleret.

Anyway. Jeg synes det er fint de trapper ud omkring det første år, plus minus et par måneder som det passer med barnet. Det er der omkring de ikke længere har brug for det ernæringsmæssigt og synes ærligt at man som forældre burde lære barnet andre måder at føle sig tryg på end at få flaske. Det andet må være forældrenes behov for at beholde "deres lille baby".

Min dreng er næsten 8 måneder gammel og på ingen måde klar til at slippe flasken, men han får godt nok ikke lov til at bruge sutteflaske til han er 3+.

En af de børn jeg legede med da jeg var lille fik flaske til han var omkring 8 og sov middagslur. Du kan tro han blev mobbet.

Og mælk er godt, ja, men der findes jo glas

Det er så bare min mening, ved godt vi næppe er enige (:

Ku ikke være mere enig! Kunne i min vildeste fantasi ikke forestille mig, at vores den store stadig skulle have flaske endnu! (knaaaap tre år)..

Anmeld

22. januar 2014

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Penny fik supplerende flaske fra hun var 2 mdr. til og med 6 mdr. så begyndte vi på mos og grød og da hun stadig fik fra mig, valgte hun flasken fra. Hun fik dog fra mig ind til hun var ca. 1 år og 10 mdr. der begyndte hun selv ikke at finde det spændene mere og jeg synes det var ganske passende for os begge at stoppe der.

Personligt synes jeg det virker som meget længe dine børn får flaske, kunne ikke forestille mig selv at have børn der fik hverken flaske eller pat så længe. Men når det så er sagt, så er jeg også tilhænger af at så længe det ikke er noget der skader ens barn, så må man gøre det som man finder bedst. Vi er jo alle forskellige, det samme med vores børn.

Synes nu også 8 mdr. er for tidligt, med mindre barnet selv direkte siger fra.

Anmeld

22. januar 2014

Fuglemor

vores den yngste er 20 mdr og hun elsker sin aften flaske, og den får hun til hun selv siger fra. hun er i hvertfald ikke klar endnu. Og hun er desværre inde i en periode hvor hun vil have flaske om natten igen. Den var vi ellers ovre. Men skidt hun har brug for det.

jeg tror det handler om tryghed. Børnene kender flasken og den får dem ofte til at falde til ro med det samme, jeg synes du skal holde fast i at lade barnet selv vælge den fra. Det gør jeg i hvertfald ald.

Anmeld

22. januar 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Mine blev ammet til de var 7-8 måneder, og fik derefter en flaske til natten til de var ca et år. Derefter gad de det faktisk ikke rigtig mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.