Hvor længe fik jeres børn flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

Anonym8827

Syntes det er fint hvis børnene selv takker nej tak, eller også at forældrene ikke ser det som en nødvendighed længere, f.eks. Hvis barnets interesse ikke er der lige så meget for flasken som før, eller den er bedre at putte med.

Sådan en situation er vel ret inviduelle i forhold til barnet. Det handler jo om barnets behov, og ikke forældrenes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Hvor længe fik jeres børn flaske? Eller får de stadig? 

Og hvad er jeres mening til natflaske og flaske generelt? 

min søn stoppede med flaske da han var 14 måneder... Vi trappede ligeså stille ned og i hans tempo...for synes ikke man kan tage flasken fra et barn fra dag til dag. 

Anmeld

23. januar 2014

Milas14

Min søn brugte godnat flaske til han var 3 år, men tilsidst var det kun med vand i....

Anmeld

23. januar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Hvor længe fik jeres børn flaske? Eller får de stadig? 

Og hvad er jeres mening til natflaske og flaske generelt? 

Begge vores var omkring 2 og 2 1/2 år, da vi stoppede med, at give dem en flaske når de skulle sove.

Der var også rigtig mange der havde en mening/holdning omkring det. Men vi lukkede bare ørerne. Børnene trives så meget med den og herre gud - det er mælk

Anmeld

23. januar 2014

TbCp

Min datter stoppede med flaske da hun var godt 1 år. På det tidspunkt fik hun kun en flaske inden sengetid og det byttede vi ud med en gang grød i stedet.
Sp. rådede os til at stoppe ved den alder.

Min søn blev 2 år i dec. og får stadig flaske inden middagslur, inden han bliver puttet til nat og ca. 2 flasker i løbet af natten. Jeg ville gerne at han ikke fik det længere, men da han har korttarm (har fået fjernet en stor del af sin tarm) kan han endnu ikke holde hele natten uden at blive sulten og samtidig er han laktoseintolerant, så han kan ikke få alm. mælk, derfor får han så meget mme som muligt.

Anmeld

23. januar 2014

Loa

Vi tog flasken fra Isabella da hun var 1 år. Fordi hun ellers kunne ligge med den hele natten og blive ved og ved, og vi fornemmelse det var mere en vane end et reelt behov.
Da vi puttede vand i flasken i stedet var den da overhovedet heller ikke interessant længere.

Synes måske 3 år er lidt vildt. Det er jo et stort børnehavebarn, det har jeg svært ved at forestille mig er et reelt nødvendigt behov.

Anmeld

23. januar 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

10mdr og der var ingen problemer idet 

Jeg er nødt til at spørge hvorfor du giver dit barn falske endnu selvom barnet er 3 år?

Anmeld

23. januar 2014

Ønskebarnet12

Min søn er 15 måneder her imorgen, og han drikker fra sutteflasken, ikke modermælkserstating men almindelig sødmælk. Han kan simpelthen ikke leve uden sin sutteflaske, om natten vil han bare have den..

Tænker vel også, når han spiser så lidt til aftensmad, og sover kl 19 så bliver man vel da sulten igen? så sutteflasken hjælper der.

Men tænker slet ikke over at stoppe.. men når jeg tænker på at han bliver ældre, så må jeg vel også opgive flasken snart?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.