Hvor længe fik jeres børn flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.924 visninger
57 svar
48 synes godt om
22. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg er anonym pga, familie herinde. Og jeg synes ikke det rager dem hvilke tråder jeg laver. Så kan i genkende mig er det helt okay, bare ikke afslører mig 

Jeg har altid stødt på kritik med mine 3 børn, med hensyn til flasken. Alle mine børn har fået flaske til de var over 3 år, natflaske selvfølgelig. For mig er det det mest naturlige at de får deres mælk så længe, og for dem mest betryggende. 

Jeg har en veninde som har en datter der lige er stoppet med flaske (2,5 år) som har præcis samme mening som mig, men jeg har også en anden veninde der har nogle sindssyge meninger omkring børns alder og mælk. De skal simpelthen have fjernet flasken inden de er et år, hendes egne to piger fik kun mælk til de var 8 måneder, og hun havde en kamp for at få den fjernet for dem begge.

Hvor længe fik jeres børn flaske? Eller får de stadig? 

Og hvad er jeres mening til natflaske og flaske generelt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Stumpen

Mine to børn har fået flaske til de var et år - sp frarådede at give dem længere, så det holdte jeg mig efter, da de tilsidst kun fik vælling til nat (når vi gik i seng).. I stedet fik de en gang hjemmelavet grød til aftenskaffe - altså lige inden sengetid og sov resten af natten på det..

Kan personlig ikke se hvad det har med tryghed at gøre, men mere en vane.. Vi hyggede med grød og en glas mælk inden sengetid som så indikerede at nu er dagen omme...

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Mine to børn har fået flaske til de var et år - sp frarådede at give dem længere, så det holdte jeg mig efter, da de tilsidst kun fik vælling til nat (når vi gik i seng).. I stedet fik de en gang hjemmelavet grød til aftenskaffe - altså lige inden sengetid og sov resten af natten på det..

Kan personlig ikke se hvad det har med tryghed at gøre, men mere en vane.. Vi hyggede med grød og en glas mælk inden sengetid som så indikerede at nu er dagen omme...

Jeg havde ingen sundhedsplejerske med den første, så jeg blev ved med at give flaske til hun ikke længere ville selv  Med mine to drenge havde jeg, og vi fik at vide at jo længere tid de fik mælk jo bedre var det for deres knogler og tandsæt, min sundhedsplejerske var meget gammel, og hendes augmenter var overbevisende.

Jamen, så er grød og vælling jo også en vane. Det er tryghed relateret, netop fordi de får den der gentagende ting som de forbinder med mor - og trygheden ved at få noget de har fået siden de var baby'er. 

Anmeld

22. januar 2014

Stumpen

Anonym skriver:

Jeg havde ingen sundhedsplejerske med den første, så jeg blev ved med at give flaske til hun ikke længere ville selv  Med mine to drenge havde jeg, og vi fik at vide at jo længere tid de fik mælk jo bedre var det for deres knogler og tandsæt, min sundhedsplejerske var meget gammel, og hendes augmenter var overbevisende.

Jamen, så er grød og vælling jo også en vane. Det er tryghed relateret, netop fordi de får den der gentagende ting som de forbinder med mor - og trygheden ved at få noget de har fået siden de var baby'er. 

Mine børn har da også fået mælk til længere  end de var et år  (og får det stadig)  - de fik/får det bare i et glas 

Anmeld

22. januar 2014

Mother-love

Det har jeg faktisk aldrig tænkt over da Isabella var 7,5 mdr da hun sagde fra over for flasken. Og hun har ikke fået flaske siden.
Men sødmælk indtil hun var ca 1,5 år og så derfra har hun fået skummetmælk. Hun elsker mælk og får alt det hun vil have

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Mine børn har da også fået mælk til længere  end de var et år  (og får det stadig)  - de fik/får det bare i et glas 

Varm mælk? 

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Det har jeg faktisk aldrig tænkt over da Isabella var 7,5 mdr da hun sagde fra over for flasken. Og hun har ikke fået flaske siden.
Men sødmælk indtil hun var ca 1,5 år og så derfra har hun fået skummetmælk. Hun elsker mælk og får alt det hun vil have

Okay, så er det jo også passende når hun selv siger fra. Jeg synes bare det er skrækkeligt når folk tvinger mælken fra deres børn 

Mælk smager nu også fantastisk 

Anmeld

22. januar 2014

Maja_4000

Caroline stoppede da hun var omkring 11 måneder .. Måske var det lidt før 

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Okay  Hun sagde selv fra? 

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Okay  Hun sagde selv fra? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.