Jer der bor i lejlighed! Hvordan holder i det ud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

du har ret også der for jeg tager de private selv om det tit er noget skidt man flytter ind i eller det er ikke skidt det vi bor i men dem der ejer det lader det bare falde sammen uden for og det er lige før man skal ringe 10gange før de kommer også når man betaler så dyr en husleje lige før det vil være billigere med hus.

Mine kollegaer siger også tit at vi ligeså godt kunne købe noget. Men, at købe hus er jo ikke kun at låne penge og betale tilbage. Der er mange andre udgifter ved som man ikke har i en lejet bolig. Så det bliver nok en del dyrere alligevel, tænker jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Loa

Anonym skriver:

Åååååh jeg må lige ud med noget!

jeg føler jeg bliver kvalt i denne her lejlighed! jeg er så evigt træt af at jeg ikke kan lave ændringer og jeg ikke kan indrette præcis som jeg vil, fordi det skal gøres om igen når vi flytter!! 

Vi har en fed fed lejlighed, og jeg har boet i lejlighed siden jeg flyttede hjemmefra for 8 år siden. Men nu er jeg ved at være fyldt op.! Savner en have, savner noget albuerum og savner følelsen af at det er MIT hjem. Ikke til låns, men MIT og kunne foretage de ændringer jeg ønsker. Og ikke mindst savner jeg ikke at skulle tage hensyn til under/over- og sideboer.  Hvilket er svært med et lille barn i hjemmet. Suuuk.! Gud hvor jeg hader at pengene er små! 

Hvordan affinder i jer med det? altså jer der ikke har lyst til at bo i lejlighed for altid. 

Har det fuldstændig som dig.
Dog ejer vi vores lejlighed, men alligevel gider man ikke poste en masse penge i den, da vi prøver at få solgt den, så vi kan købe hus.

HADER at bo i lejlighed. HADER trapperne op til 2 sal. HADER naboer der snakker mega højt konstant/holder fest og hundeslagsmål konstant. HADER ingen plads at have til at tørre tøj. HADER ingen have at have. HADER at Isabella ikke har sit eget værelse.

Det var vist det

GLÆDER mig til den dag lejligheden er solgt og vi kan kigge efter hus!! Jeg er SLET ikke et lejlighedsmenneske.......

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg kunne heller ikke lejlighed mere, så fik tilbudt et rækkehus, og den er så som lejebolig, men der må faktisk laves en del om, så længe det bliver udført på professionel niveau.

Der er sat nye køkkener ind, som man afdrager via huslejen. Jeg har 100% rykket alt op i haven her nede, og fået lavet en carport. Men kan optage endnu et lån via huslejen på 10.000, som må bruges på enten gulv, loft eller dørene.

så der er masser af muligheder for individualitet

Hold da op, det lyder som et dejligt large sted  Lækkert.

Anmeld

21. januar 2014

B&J

Anonym skriver:

Mine kollegaer siger også tit at vi ligeså godt kunne købe noget. Men, at købe hus er jo ikke kun at låne penge og betale tilbage. Der er mange andre udgifter ved som man ikke har i en lejet bolig. Så det bliver nok en del dyrere alligevel, tænker jeg.

jaa jeg ved det ærligt talt ikke kan være jeg lige skal oprette en debat for at høre lidt priser

for ved huslejen bare på et hus her i Hjørring er mellem 3000-5000kr og vi giver jo 6000kr og vand og alt ved siden af og det vil man jo også med hus, vi har egen vaske og tørretumbler osv så prisen på det kommer jo bare med og ikke en ekstra udgift her

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Har det fuldstændig som dig.
Dog ejer vi vores lejlighed, men alligevel gider man ikke poste en masse penge i den, da vi prøver at få solgt den, så vi kan købe hus.

HADER at bo i lejlighed. HADER trapperne op til 2 sal. HADER naboer der snakker mega højt konstant/holder fest og hundeslagsmål konstant. HADER ingen plads at have til at tørre tøj. HADER ingen have at have. HADER at Isabella ikke har sit eget værelse.

Det var vist det

GLÆDER mig til den dag lejligheden er solgt og vi kan kigge efter hus!! Jeg er SLET ikke et lejlighedsmenneske.......

Ditto, ditto, ditto og ditto. Hehe vi har heldigvis et børneværelse, ellers var jeg gået helt amok. Haha. Men ja, ingen have, ikk engang en altan, trapper, ingen ekstra plads, ingen opmagasineringsplads, ingen opvaskemaskine!! (Ikke engang plads til at have en frit stående). 

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jaa jeg ved det ærligt talt ikke kan være jeg lige skal oprette en debat for at høre lidt priser

for ved huslejen bare på et hus her i Hjørring er mellem 3000-5000kr og vi giver jo 6000kr og vand og alt ved siden af og det vil man jo også med hus, vi har egen vaske og tørretumbler osv så prisen på det kommer jo bare med og ikke en ekstra udgift her

Nej, men der er jo renovation, ejendomsskat, formodentlig større forbrug af Varme da man ofte får flere kvm og så skal man nok også kunne ligge en del til side til vedligehold. 

Anmeld

21. januar 2014

Loa

Anonym skriver:

Ditto, ditto, ditto og ditto. Hehe vi har heldigvis et børneværelse, ellers var jeg gået helt amok. Haha. Men ja, ingen have, ikk engang en altan, trapper, ingen ekstra plads, ingen opmagasineringsplads, ingen opvaskemaskine!! (Ikke engang plads til at have en frit stående). 

Hehe ja det blev vist et brokke indlæg Vi har heldigvis både opvasker, vaskemine og tørretumbler, men de kører næsten også alle tre konstant.......
Og ja mangel på børneværelse trækker tænder ud

Anmeld

21. januar 2014

Sujan

Åh jeg vil gerne bytte mit hus til en lejlighed...
Savner friheden og hyggen.
Hus er stress. Alt det der skal laves og hele sommeren går med at prøve at holde nogenlunde orden i haven..
Ville ønske jeg ikke havde købt hus så jeg havde mere hyggetid med mand og børn.
Er også skide dyrt at bo i hus.. Vores huslån er på 3500 hvilket er billigt men så kommer der bare så meget andet oveni så vi sidder nok for 8000-10000 plus renovering o.s.v... Ville sgu hellere bruge pengene på hygge ture og tid med mine kære

Anmeld

21. januar 2014

Muffinmus

Har aldrig boet i lejlighed eller jo, når jeg var hos min far som barn...og hadede det. Hader man kan høre overbord spille musik til kl 03 om natten, hader man kan hære folk skændes, hader man kan høre overbord trække ud i lokummet osv osv. Vi har boet i et todelt hus og delt have med naboen osv....ikke fedt høre hvad der foregår i stuen ved siden af.

Jeg kan se fordelen i det hvis man bare ikke bryder sig om haver og hvis man absolut ikke selv kan skrue en pære i, eller male F.eks. For huse kræver jo áltså lidt vedligeholdelse jeg kan se ideen i en lejlighed hvis man ikke har fundet ud af hvad man vil og hvor man vil det....hvis man flytter sammen og lige skal se om tingene fungerer i nogle år inden man køber hus.

Men, kunne ikke selv tænke mig at mine børn skal vokse op i en lejlighed. Kan ikke se den samme frihed, den samme følelse af mmmm mit hus, min have det lyder måske skørt for de hårde kerne af byboere i lejlighederne, men i min drøm om den gode familie og det gode liv, tilhører hus og have.

ved andre ikke har det sådan, dem der elsker bylivet og al den stress og larm og cafeer  på hvert andet gadehjørne osv kender folk der slet ikke trives i et hus, men det er de færreste når det kommer til stykket der ikke ønsker deres egen faste ejendom med lidt have.

Og følelsen af at når man bor til leje er det penge ud af vinduet....æv. Kan godt lide tanken om at de penge vi sparer op til fremtiden i vores hus. At jeg kan lukke mine børn ind i haven kog vide de stadig er på vores grund. Smide mig på græsset og ikke tænke over om folk synes det er irriterende man ligger der og hygger.

uhhh, der er. Mange ting i det. Kan godt forstå folk bliver kvalt i en lejlighed nogle gange. Min mand ville aldrig trives sådan et sted.

Anmeld

21. januar 2014

Karina84

Anonym skriver:

Åååååh jeg må lige ud med noget!

jeg føler jeg bliver kvalt i denne her lejlighed! jeg er så evigt træt af at jeg ikke kan lave ændringer og jeg ikke kan indrette præcis som jeg vil, fordi det skal gøres om igen når vi flytter!! 

Vi har en fed fed lejlighed, og jeg har boet i lejlighed siden jeg flyttede hjemmefra for 8 år siden. Men nu er jeg ved at være fyldt op.! Savner en have, savner noget albuerum og savner følelsen af at det er MIT hjem. Ikke til låns, men MIT og kunne foretage de ændringer jeg ønsker. Og ikke mindst savner jeg ikke at skulle tage hensyn til under/over- og sideboer.  Hvilket er svært med et lille barn i hjemmet. Suuuk.! Gud hvor jeg hader at pengene er små! 

Hvordan affinder i jer med det? altså jer der ikke har lyst til at bo i lejlighed for altid. 

Jeg var godt nok også træt af det, og vi drømte os langt væk til vores eget hus med have!

Vores løsning blevet et rækkehus gennem samme boligforening  Her har vi en lille overskuelig have, som vi må gøre hvad vi vil med, en lille forhave med et skur, stue og 1.sal... Den er ligeså stor som den gamle, kvm. er bare bedre fordelt, vi har egen vaskemaskine og INGEN under- eller overboer! Det er et stille og roligt, meget børnevenligt kvarter, og vi kan sagtens blive boende her længe 

Vi giver ca. det samme i husleje som før, så det mærker vi ikke til. Vi drømmer stadig om hus, men vi har slet ikke travlt mere, her er alt hvad vi behøver  Så, hvor vi før heller ikke gad gøre noget ud af det, da vi jo vidste vi ville videre, så gør vi hvad vi kan, for at det kan blive vores sted nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.