Jer der bor i lejlighed! Hvordan holder i det ud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

Q86

Vi bor pt i den lejlighed jeg købte da jeg flyttede hjemme fra for 8 år siden, og det driver mig til vanvid. Vi har sat til salg så håber snart at kunne komme videre herfra, men for at gøre den lidt mere udholdelig indtil der kommer en køber har vi malet over det hele, solgt ud af nogle møbler, købt lidt nyt og flyttet rundt. Det var enormt befriende! De møbler der blev solgt betalte for maling og nye møbler så det kostede ingenting og lejligheden føles som ny.

Den skal stadig sælges da det er en 2v på 50 kvm og her ikke er plads til den baby der er på vej. Vi ved ikke endnu hvad vi flytter til da min kæreste først er færdig med sin uddannelse omkring termin. Vi har snakket om at leje en større lejlighed i starten og så købe hus eller rækkehus når han har fået arbejde og er begyndt også at tjene nogle penge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

lineog4

MariaE skriver:

Der er helt sikkert byer hvor det økonomisk er røv at købe hus...halvdelen af Sjælland, og de større byer som Århus, Aalborg osv.

Her i Midtjylland er det mange steder ikke et problem. Vi giver måske 2000 kr mere om måneden for at have hus på 160 kvm, udhus/garage på 400 kvm og grund på ca 1000 kvm. Og vi gik fra en snottet dårlig "lejlighed" dvs halvt hus, på ca 65 kvm. De sed sidste to tusinde er mega godt givet ud da det så virker  som en form for pensionsopsparing sendenet for at hælde pengene i et sort hul

Vi har vurderet efter lange snakke og ikke mindst efter børnene bliver større, at vi ikke kan tænke at bo andre steder end i byen. Vi har boet i en lille by (ikke fordi Roskilde er stor) og jeg savnede alle mulighederne.

Nu har jeg heller ikke meget familie, jeg har min mor og hun bor 5 minutter væk, min mands familie bor Italien... Og ja så er min datters grav lige på den anden side af gaden - så vi har valgt at se i øjnene at denne lejlighed er der hvor vi skal blive gamle med mindre lottogevinsten rammer os 

Anmeld

21. januar 2014

modesty

Anonym skriver:

Åååååh jeg må lige ud med noget!

jeg føler jeg bliver kvalt i denne her lejlighed! jeg er så evigt træt af at jeg ikke kan lave ændringer og jeg ikke kan indrette præcis som jeg vil, fordi det skal gøres om igen når vi flytter!! 

Vi har en fed fed lejlighed, og jeg har boet i lejlighed siden jeg flyttede hjemmefra for 8 år siden. Men nu er jeg ved at være fyldt op.! Savner en have, savner noget albuerum og savner følelsen af at det er MIT hjem. Ikke til låns, men MIT og kunne foretage de ændringer jeg ønsker. Og ikke mindst savner jeg ikke at skulle tage hensyn til under/over- og sideboer.  Hvilket er svært med et lille barn i hjemmet. Suuuk.! Gud hvor jeg hader at pengene er små! 

Hvordan affinder i jer med det? altså jer der ikke har lyst til at bo i lejlighed for altid. 

Jeg skal aldrig flytte fra København, og derfor er det ikke realistisk at købe hus. Prisniveauet er alt for højt.

Til gengæld har vi en fantastisk andelslejlighed (man kan jo sagtens have frihed over sit hjem selvom det er en lejlighed) lige midt i centrum, tæt på parker, metro og søerne. Biografer, caféer, butikker, socialt liv. Skøn, grøn gård med de sødeste naboer og masser af børn på min søns alder, som vi griller med om sommeren o.s.v.

Og så har vi en kolonihave på Amager, 10 minutters gang fra vandkanten, fem minutters gang fra metro (14 min. til Nørreport) med en lille have, hvor vi regner med at bo hele sommeren (købte den i sensommeren sidste år).

For os er det den optimale løsning, når vi nu ikke lige har 8 mill. til en villa på Frederiksberg. 

Jeg tror at man undervurderer hvor meget arbejde der ligger i et hus, konstante reparationer, havearbejde o.s.v. Også uforudsete økonomiske udlæg. Så selvom jeg rigtig gerne ville have den villa på Frb. har jeg det egentlig fint med at vores have er så lille, og vores hus er af træ så vi kan reparere på det selv. Det er dejligt overskueligt.

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg skal aldrig flytte fra København, og derfor er det ikke realistisk at købe hus. Prisniveauet er alt for højt.

Til gengæld har vi en fantastisk andelslejlighed (man kan jo sagtens have frihed over sit hjem selvom det er en lejlighed) lige midt i centrum, tæt på parker, metro og søerne. Biografer, caféer, butikker, socialt liv. Skøn, grøn gård med de sødeste naboer og masser af børn på min søns alder, som vi griller med om sommeren o.s.v.

Og så har vi en kolonihave på Amager, 10 minutters gang fra vandkanten, fem minutters gang fra metro (14 min. til Nørreport) med en lille have, hvor vi regner med at bo hele sommeren (købte den i sensommeren sidste år).

For os er det den optimale løsning, når vi nu ikke lige har 8 mill. til en villa på Frederiksberg. 

Jeg tror at man undervurderer hvor meget arbejde der ligger i et hus, konstante reparationer, havearbejde o.s.v. Også uforudsete økonomiske udlæg. Så selvom jeg rigtig gerne ville have den villa på Frb. har jeg det egentlig fint med at vores have er så lille, og vores hus er af træ så vi kan reparere på det selv. Det er dejligt overskueligt.

Vores største dilemma mht huskøb er også hvor prioriteringen skal ligge. Elsker at bo i byen! Med gåafstand til indkøb osv. Det er lækkert. Men samtidig ønsker vi noget med have og minimun 3 værelser og et hobbyrum. 

Så, om det bliver god plads lidt udenfor byen (stadig cykelafstand da vi nægter at have 2biler) eller det bliver småt og centralt. Tja, det er sgu svært

Anmeld

21. januar 2014

Stumpen

Pt bor vi til leje i et hus, hvor vi har forkøbsret, men indtil september sidste år boede vi i lejlighed og jeg elskede det!! Ingen uforudsete regninger, ingen forpligtigelser til at male gavle, ingen snerydning osv.. Men pga. mit arbejde var vi nød til at finde en bolig med mere plads..

Anmeld

21. januar 2014

mogms

Jeg har en 2 værl. I høj stue niveau, men uden altan. Jeg tror ikke jeg har nået at blive træt af, havde boet der i 3 år da jeg mødte min nuværende mand, jeg flyttede ind hos (hus 168m3) og siden da har jeg fremlejet den på trods af at lejligheden ligger i centrum af Randers og er pænt billig (andel) er den bare ikke til at sælge, men jeg kan indtilvidere da leje den nu til samme person 2 år af gangen.

Men 3 år er måske ikke nok til at blive træt af lejlighed. Nu vil jeg nødig tilbage da jeg elsker at bo udenfor byen og har have jeg forsøger at kontrollere lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.