Jer der bor i lejlighed! Hvordan holder i det ud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Åh ja, der er så svært at få det hele. Og så i et område der passer med job og en pris man kan matche. Suk

planen er helt sikkert en brugt bil, måske til maks 20.000 eller sådan 

Meget svært at få det hele til at passe sammen.

Meget fornuftigt min kæreste har ihvertfald fortrudt han har sat sig selv så meget i gæld og med en dyr bil selvom det nok er en af de billigste man kan købe.

Men problemet er også der ikke er nok plads i den bil det bare endnu mere øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Meget svært at få det hele til at passe sammen.

Meget fornuftigt min kæreste har ihvertfald fortrudt han har sat sig selv så meget i gæld og med en dyr bil selvom det nok er en af de billigste man kan købe.

Men problemet er også der ikke er nok plads i den bil det bare endnu mere øv

Eeeij, så er det også bare super ærgerlige penge  

Anmeld

20. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Eeeij, så er det også bare super ærgerlige penge  

Meget og biler falder desværre meget hurtigt i værdi.

Anmeld

20. januar 2014

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Meget og biler falder desværre meget hurtigt i værdi.

Jeps, det har aldrig været en god investering.

Anmeld

20. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Jeps, det har aldrig været en god investering.

Nej desværre ikke hehe og vi kan ikke få lov at låne til ny bil før hele det lån på den bil vi har nu er betalt ud selvom vi solgte den og brugte pengene på lånet og hvis der stadig mangler noget ville vi først skulle betale det ud for vi kunne få ny.

Anmeld

20. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Åååååh jeg må lige ud med noget!

jeg føler jeg bliver kvalt i denne her lejlighed! jeg er så evigt træt af at jeg ikke kan lave ændringer og jeg ikke kan indrette præcis som jeg vil, fordi det skal gøres om igen når vi flytter!! 

Vi har en fed fed lejlighed, og jeg har boet i lejlighed siden jeg flyttede hjemmefra for 8 år siden. Men nu er jeg ved at være fyldt op.! Savner en have, savner noget albuerum og savner følelsen af at det er MIT hjem. Ikke til låns, men MIT og kunne foretage de ændringer jeg ønsker. Og ikke mindst savner jeg ikke at skulle tage hensyn til under/over- og sideboer.  Hvilket er svært med et lille barn i hjemmet. Suuuk.! Gud hvor jeg hader at pengene er små! 

Hvordan affinder i jer med det? altså jer der ikke har lyst til at bo i lejlighed for altid. 

Først og fremmest indretter vi os så det ER vires hjem (så må vi lave det om når engang flytter men hellere det end at leve i en "fremmedes" hjem). 

Derefter bruger vi altanen som køkkenhave og udendørsarealerne som have 

vi skal ikke tage special-hensyn til nogen da vi bor meget lydfrit 

Når alt det er sagt glæder jeg mig til at købe hus

Anmeld

20. januar 2014

-Sigrid-

Jeg havde det præcis som dig! - og nu er vi flyttet i hus, var ved at være sindsyg til sidst, tog konstant hjem til min mor (som jeg ellers har et ustabilt forhold til), bare for at kunne komme ud i haven! Det er et lejet hus, men vi kan give vores datter en sandkasse og her er meget mere plads - i luve it 

Anmeld

20. januar 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

så er det ikke bare mig der er helt crazy  Min kæreste er meget afslappet omkring det og synes vi bor fint, og det med huset det kommer jo. 

men, jeg magter snart ikk at vente mere! Jeg har job og tjener alm løn, går bare og veeeeenter på at han bliver færdig med at læse---- om 2,5år  Christ. Og så skal han også liiiiige finde et job... 

Vi bor to voksne, et barn på 3 år og en hund i en toværelses lejlighed på ca 45-50 m2. Men..... Vi ejer lejligheden, så vi sælger den heldigvis til sommer og køber hus... Vi venter bare på at vores gård bliver færdigrenoveret og at vejret bliver bedre så vi kan få nogle gode billeder og så har vi tid til at få ordnet de hængepartier vi har rundtomkring incl maling osv. Men jeg er ved at blive bims.!!! 

Anmeld

21. januar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Åååååh jeg må lige ud med noget!

jeg føler jeg bliver kvalt i denne her lejlighed! jeg er så evigt træt af at jeg ikke kan lave ændringer og jeg ikke kan indrette præcis som jeg vil, fordi det skal gøres om igen når vi flytter!! 

Vi har en fed fed lejlighed, og jeg har boet i lejlighed siden jeg flyttede hjemmefra for 8 år siden. Men nu er jeg ved at være fyldt op.! Savner en have, savner noget albuerum og savner følelsen af at det er MIT hjem. Ikke til låns, men MIT og kunne foretage de ændringer jeg ønsker. Og ikke mindst savner jeg ikke at skulle tage hensyn til under/over- og sideboer.  Hvilket er svært med et lille barn i hjemmet. Suuuk.! Gud hvor jeg hader at pengene er små! 

Hvordan affinder i jer med det? altså jer der ikke har lyst til at bo i lejlighed for altid. 

nu er "stram økonomi" jo mange ting
Men vi fik faktisk lov til at låne penge til et hus (ca 1,4 mio) selvom jeg er studerende

bare lige for at sige at drømme kan realiseres

vi har et rækkehus lige med plads nok til os alle tre, ca 10 km uden for århus

dertil kom have og indkørsel og det er bare så skønt!

det er ca samme udgifter som en lejlighed inde i århus (vi boede på trøjborg), men det er self lidt dyrere når der kommer de der afgifter og sådan oveni

For os er det 100% tænkt som et "begynder" hus, som vi ved vi vokser fra. Men hvis alt går godt så kan vi måske sælge det til en 0-løsning eller måske endda en ekstra lille slat oveni til næste huskøb

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Først og fremmest indretter vi os så det ER vires hjem (så må vi lave det om når engang flytter men hellere det end at leve i en "fremmedes" hjem). 

Derefter bruger vi altanen som køkkenhave og udendørsarealerne som have 

vi skal ikke tage special-hensyn til nogen da vi bor meget lydfrit 

Når alt det er sagt glæder jeg mig til at købe hus

Altså, vi indretter selfølgelig som vi vil med vores møbler og sådan  Men vi kan jo ikk sætte et andet køkken ind så vi får mere bordplads, eller vælte væggen så vi kan få køkken-alrum. Eller blænde en dør af (ordenligt) på børneværelset. Og det er sådan nogen ting der begynder at irritere mig grusomt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.