Jer der bor i lejlighed! Hvordan holder i det ud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

nu er "stram økonomi" jo mange ting
Men vi fik faktisk lov til at låne penge til et hus (ca 1,4 mio) selvom jeg er studerende

bare lige for at sige at drømme kan realiseres

vi har et rækkehus lige med plads nok til os alle tre, ca 10 km uden for århus

dertil kom have og indkørsel og det er bare så skønt!

det er ca samme udgifter som en lejlighed inde i århus (vi boede på trøjborg), men det er self lidt dyrere når der kommer de der afgifter og sådan oveni

For os er det 100% tænkt som et "begynder" hus, som vi ved vi vokser fra. Men hvis alt går godt så kan vi måske sælge det til en 0-løsning eller måske endda en ekstra lille slat oveni til næste huskøb

Hvordan kunne i det? Tjener din bedre halvdel rigtig godt? Eller havde i stor opsparing? Var i bare jer to? 

Her har vi et rådigheds beløb på 9000kr når alt fast er betalt, og det er i hvertfald ikke nok til at låne til et hus her. Vi har udgifter for 10.000, og gætter på det kun er dyrere at eje med afgifter, skatter, renovation osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

B&J

jeg har det lige som dig jeg skriger næsten for føler mig indelukket og klemt, der for fandt vi en dejlighed/halv hus til lege med have

så jeg håber en dag vi kan få et hus...

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg har det lige som dig jeg skriger næsten for føler mig indelukket og klemt, der for fandt vi en dejlighed/halv hus til lege med have

så jeg håber en dag vi kan få et hus...

Ville jeg også gerne, de er bare dyre her hvis man fx skal have en underetage i et hus med have til, så koster det nemt 7000 i ren husleje, og det er bare dyrt! Skal jo også kunne dække udgifterne hvis jeg nu skulle ryge på dagpenge. Lige nu sidder vi med en husleje på 6000 og det løber liiiige rundt hvis jeg bliver fyret. så vil der ikke være plads til opsparing. 

Anmeld

21. januar 2014

B&J

Anonym skriver:

Ville jeg også gerne, de er bare dyre her hvis man fx skal have en underetage i et hus med have til, så koster det nemt 7000 i ren husleje, og det er bare dyrt! Skal jo også kunne dække udgifterne hvis jeg nu skulle ryge på dagpenge. Lige nu sidder vi med en husleje på 6000 og det løber liiiige rundt hvis jeg bliver fyret. så vil der ikke være plads til opsparing. 

ja vi bor i lille Hjørring og selv vores lejlighed koster kassen 6101kr om måned og alt det andet ved siden af. men svært at finde noget ordenligt hos en privat og især når vi bare skulle flytte hurtigt fordi det andet sted dryppe det mit i stuen og ja det er møg dyrt...

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Altså, vi indretter selfølgelig som vi vil med vores møbler og sådan  Men vi kan jo ikk sætte et andet køkken ind så vi får mere bordplads, eller vælte væggen så vi kan få køkken-alrum. Eller blænde en dør af (ordenligt) på børneværelset. Og det er sådan nogen ting der begynder at irritere mig grusomt. 

vi har gjort en del af de ting, vi gemmer bare det gl. Køkken (men regner med det går ind som en opgradering når vi flytter) og Klisteriet på døren kan fjernes igen

men ja uanset hvor meget jeg taler FOR lejlighed, trækker huset stadig 

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ja vi bor i lille Hjørring og selv vores lejlighed koster kassen 6101kr om måned og alt det andet ved siden af. men svært at finde noget ordenligt hos en privat og især når vi bare skulle flytte hurtigt fordi det andet sted dryppe det mit i stuen og ja det er møg dyrt...

Ja det er også en factor, det med private udlejere. Man skal godt nok se sig for 

der er mange boligforeninger der har rigtig fine huse og rækkehuse til leje, problemet er bare at man skal være skrevet op i 10+ år før man kommer i nærheden af at blive tilbudt dem.  Det bevirker så at det altid er pensionister der flytter ind i dem. Ved virkelig ikk hva de skal med et hus med 3 soveværelser og fuld kælder. 

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

vi har gjort en del af de ting, vi gemmer bare det gl. Køkken (men regner med det går ind som en opgradering når vi flytter) og Klisteriet på døren kan fjernes igen

men ja uanset hvor meget jeg taler FOR lejlighed, trækker huset stadig 

Der er jeg nok sådan at jeg ikke gider lægge penge og kræfter i at forbedre noget der ikke er mit.  Og gider ikk at skulle i gang med er større byggeprojekt for at bringe den tilbage til original stand når vi flytter.

Anmeld

21. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Der er jeg nok sådan at jeg ikke gider lægge penge og kræfter i at forbedre noget der ikke er mit.  Og gider ikk at skulle i gang med er større byggeprojekt for at bringe den tilbage til original stand når vi flytter.

Kan hjem godt forstå, jeg ELSKER dog den slags projekter og "øver" mig til huset

Anmeld

21. januar 2014

B&J

Anonym skriver:

Ja det er også en factor, det med private udlejere. Man skal godt nok se sig for 

der er mange boligforeninger der har rigtig fine huse og rækkehuse til leje, problemet er bare at man skal være skrevet op i 10+ år før man kommer i nærheden af at blive tilbudt dem.  Det bevirker så at det altid er pensionister der flytter ind i dem. Ved virkelig ikk hva de skal med et hus med 3 soveværelser og fuld kælder. 

du har ret også der for jeg tager de private selv om det tit er noget skidt man flytter ind i eller det er ikke skidt det vi bor i men dem der ejer det lader det bare falde sammen uden for og det er lige før man skal ringe 10gange før de kommer også når man betaler så dyr en husleje lige før det vil være billigere med hus.

Anmeld

21. januar 2014

wamse

Jeg kunne heller ikke lejlighed mere, så fik tilbudt et rækkehus, og den er så som lejebolig, men der må faktisk laves en del om, så længe det bliver udført på professionel niveau.

Der er sat nye køkkener ind, som man afdrager via huslejen. Jeg har 100% rykket alt op i haven her nede, og fået lavet en carport. Men kan optage endnu et lån via huslejen på 10.000, som må bruges på enten gulv, loft eller dørene.

så der er masser af muligheder for individualitet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.