sindssygt ydmygende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2014

Sander&Vitus-Mor

Mettefpigen skriver:

Nej det er faktisk ikke unødvendigt at spise en ostemad 2-3 timer efter aftensmad... man skal spise 6-8 gange om dagen så det er fint :-) udover det kender du så nogle der har haft en psykisk sygdom eller har læst om det? Fordi det hjælper ikke en disse at tale så grimt til folk når de har det skidt....

Du skal ikke spise efter kl 20:00 og jo en ostemad er unødig, især når man sammenligner det med slik, så det ikke pga slut. Men fordi man har lyst til at spise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Anonym trådstarter

skrivemaskine skriver:

Det kan være meget svært at forstå andre menneskers problemer, hvis man aldrig selv har haft disse problemer. Din mand har sikkert hørt, hvad du har sagt og frabedt dig, men han har sikkert ikke rigtigt forstået det... 

I første omgang ville jeg bede min mand læse en beskrivelse af lidelsen (efter en simpel "googling" har jeg fundet en beskrivelse på Net Doktor) Det kunne give ham et indblik i, hvad du går og kæmper med.

Dernæst ville jeg søge hjælp, hvis du ikke allerede får det, og tage ham med til en samtale, hvor den professionelle kan give din mand et mere nuanceret billede af lidelsen og redskaber til, hvordan han skal håndtere det hensigtsmæssigt. 

Ja det er gode idéer.. Jeg har søgt noget hjælp, sådan noget gratis gruppeterapi, men ved ikke om jeg får plads på "holdet".. de har ikke svaret endnu.. det kan han jo så ikke tage med til men han kan jo prøve at chatte med rådgivningen inde på lmsspiseforstyrrelser.dk ..

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Først jeg synes det er en uskik at kommentere på nogen menneskers spisevaner med mindre man er bekymret og ønsker at række en hånd ud for at give hjælp - eller nok rettere jeg synes det er berettiget hvis man er bekymret på samme måde som hvis man er bekymret for alkohol, vi skal heller ikke være så berøringsangste så vi ikke åbner for en bekymring.

Men lige i det her tilfældet er bekymringer jo reel, og du (TS) er fuldt ud klar over du har et problem - som jeg håber du får hjælp til at kæmpe imod.

Men men men men jeg forstår så din kæreste et eller andet sted - jeg skal også nogen gange bide mig i tungen når min mand igen dykker i køleskabet eller brødkurven. Både fordi jeg er bekymret for helbred, men da også for vores forhold. Ja måske lyder det groft, men jeg kan elske min mand uafhængigt af vægt, men jeg kan ikke finde ham sexet uafhængigt af vægt.

Men til dig TS - sig det højt fortæl hvad det gjorde ved dig han sagde det, og hvad han kan gøre i stedet for at hjælpe. Og måske aftal hvordan du skal få hjælp. For de er jo fint nok du har en masse ord, en stor forståelse for hor du er. Men det skulle jo gerne ændres, og der skal både du og han vide hvordan I skal agere for at det ændres på sigt.

JEg har skam søgt hjælp.. søgt om at komme med i et gruppebehandlingsforløb men har endnu ikke fået svar på om jeg er med.. det hjælper bare ikke noget hvis han ikke er der for mig følelsesmæssigt..

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det er da bestemt ikke dig der skal lære om KOST det er da lige din kæreste,

det er faktisk super sundt at spise 2-3 timer efter man har spist alm set skal man spise 6-8gange om dagen for at holde kroppen i gang og en oste mad er super sundt gode proteiner og den fedt mængde osv.

har du overvejet en psykolog fordi der er jo mere inde bag fra barns ben af der kommer af alt det du gør for at spise, jeg åd jo også før i tiden, og må indrømme jeg ville ha æt mig selv ihjel hvis jeg ikke havde fået min operation,

jeg går allerede til psykolog, men vi vender så mange ting og taler ikke specifikt om BED.. der har jeg brug for at komme i et forløb der kun handler om det.. og det har jeg også søgt om men mangler svar

Anmeld

14. januar 2014

Mettefpigen

VråJepsen skriver:

Du skal ikke spise efter kl 20:00 og jo en ostemad er unødig, især når man sammenligner det med slik, så det ikke pga slut. Men fordi man har lyst til at spise.

ostemad er ikke det samme som slik... men hun er jo også syg!! Hun spiser ikke kun af sult....

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

bobbles skriver:

jeg tror du skal søge noget proffesionelt hjælp, fordi var det min kæreste der havde sagt sådan til mig, havde jeg nu ikke bidt mærke i det eller blevet ked af det.

Har du undersøgt om du evt. har en depression?

Nej, men du har heller ikke en spiseforstyrrelse Det er jo netop derfor man skal tage hensyn og lade være. Som jeg har skrevet andet sted i tråden, ville man jo heller ikke sige til en deprimeret "Tuder du nu igen? Det er kun en time siden du sidst sad og flæbede!"

Og ja jeg har en depression som jeg er i behandling for, men har brug for hjælp specifikt til spiseforstyrrelsen..

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

ostemad er ikke det samme som slik... men hun er jo også syg!! Hun spiser ikke kun af sult....

Tusind tak for forståelsen! Det handler jo netop om at man har en masse rigtig svære følelser indeni, som man har lært at undertrykke via mad for ikke at bryde psykisk sammen, og det er ikke bare noget man lader være med.. så hvis man har valget mellem at bryde sammen og tage en rugbrødsmad for at aflede tankerne, så er det bare rugbrødsmaden der vinder.. og det ved jeg godt er svært for nogen at forstå, men der er jo en grund til man kalder det en spiseforstyrrelse.. man kan jo heller ikke bare forvente af en der har anoreksi at han/hun begynder at spise igen, de skal jo først have hjælp og have bearbejdet problemet der er skyld i anoreksien, for det handler bare sjældent om mad, det handler om det bagved..

Anmeld

14. januar 2014

B&J

Anonym skriver:

jeg går allerede til psykolog, men vi vender så mange ting og taler ikke specifikt om BED.. der har jeg brug for at komme i et forløb der kun handler om det.. og det har jeg også søgt om men mangler svar

det er godt jeg håber du kommer i behandling

Anmeld

14. januar 2014

Lilotte87

Kære du! 

Fuld forståelse herfra - det er squ en røvet kommentar at komme med. Tror ikke det har været hensigten at såre dig, men det var meget ubetænksomt! Desuden kan jeg da også få lyst til et eller andet nogle timer efter aftensmaden, det er helt normalt. 

Du er nødt til at få fortalt ham hvor såret du er blevet, men gør det når der ikke er dårlig stemning. 

Håber du snart kan få noget professionel hjælp. Jeg vil råde dig til aldrig at gå ind i debatter om din lidelse, eller andre psykiske lidelser for den sags skyld. Det er spild af energi, du får intet godt ud af det og du kan alligevel ikke ændre modpartens holdning. Så luk øjne og øre for det og husk at vi er mange der ved at man ikke bare kan tage sig sammen. 

Kram 

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Kære du! 

Fuld forståelse herfra - det er squ en røvet kommentar at komme med. Tror ikke det har været hensigten at såre dig, men det var meget ubetænksomt! Desuden kan jeg da også få lyst til et eller andet nogle timer efter aftensmaden, det er helt normalt. 

Du er nødt til at få fortalt ham hvor såret du er blevet, men gør det når der ikke er dårlig stemning. 

Håber du snart kan få noget professionel hjælp. Jeg vil råde dig til aldrig at gå ind i debatter om din lidelse, eller andre psykiske lidelser for den sags skyld. Det er spild af energi, du får intet godt ud af det og du kan alligevel ikke ændre modpartens holdning. Så luk øjne og øre for det og husk at vi er mange der ved at man ikke bare kan tage sig sammen. 

Kram 

Ja det er nok bedst han og jeg får en god snak..

Men tusind tak for dit søde og forstående svar. Jeg tror desværre du har ret. Hvis folk har ét syn på psykiske sygdomme så er det sjældent noget man bare kan ændre.. Jeg synes bare det er sådan en synd og skam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.