Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Tror han var 9 eller 13 måneder
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Lilli var 4 måneder. Vi havde brug for en ordenlig nats søvn ovenpå mange vågne natter, og vi var kun 1 km væk Siden da har hun sovet ude et par gange, seneste var her natten til søndag, hvor hun sov hos en fra vuggestuen (hun er 9 måneder nu)
Anonym skriver: hej vores barn skal passes ude snart men jeg ville lige hører jer hvor gamle jeres guld var inden i var klar til og slippe det første nat? i må meget gerne skrive grunden og hvad i tænkte / følte
hej
vores barn skal passes ude snart men jeg ville lige hører jer hvor gamle jeres guld var inden i var klar til og slippe det første nat? i må meget gerne skrive grunden og hvad i tænkte / følte
Bella var 9 mrd. gammel da hun sov ude første gang. Jeg var ikke klar før Vi skulle til min svigermors 50-års fødselsdag, så hun var med og blev hentet af sin barnepige lige efter aftensmaden (så blev hun også vist frem til min svigermors veninder)
Jeg sørgede for at min veninde, som var hendes barnepige, skrev en sms når hun var faldet i søvn. Jeg tjekkede godt nok telefonen mange gange efter hun var blevet hentet. Det er helt vildt underligt ikke at have nogle børn, når man er vant til dem
Jeg kan huske, at jeg ikke sov ret godt og vågnede tidligt, og var klar til at hente hende igen. På det tidspunkt sov hun stadig sammen med os i soveværelset, så vi var vant til at lytte efter hende
hej vores barn skal passes ude snart men jeg ville lige hører jer hvor gamle jeres guld var inden i var klar til og slippe det første nat? i må meget gerne skrive grunden og hvad i tænkte / følte
Synes det er nogle helt vilde valgmuligheder. Så små babyer skal efter min mening være sammen med de primære omsorgspersoner, mor og far. De har brug for tryghed og nærvær. Desuden ammer de fleste jo også når baby er så lille.
Er det ikke det mest normale at barnet er over et år ved første overnatning ude?? Jeg ville IKKE have ladet min søn overnatte ude før han var et år, medmindre der havde været en ekstremt god grund til det (som sygdom el. lign.). Han var generelt en glad og tillidsfuld baby, med et meget tæt forhold til min mor og far, men nej, jeg synes det er for tidligt.
Min søn var halvandet. Jeg og faren var klar, vores søn var klar, så det var en rigtig god oplevelse.
Endnu e gang mange tak for jeres svar alle sammen det er rart med lidt forskellige input fra jer.
vores barn er ca 4½ mdr og skal passet med overnatning for første gang på lørdag hos mormor.. Puha er godt nok nervøs og allerede nu savner jeg min lille skat men er sikker på det nok skal gå da h*n har et meget godt forhold til mormor og hun har før passet h*n i nogle timer hjemme hos os og endda også en hel dag fra kl 10.00 da vi skulle til begravelse og bagefter koncert ( ja wierd tænker i nok men det var ikke nemt når billetterne var købt og begravelsen fandt sted samme dag ) vi var først hjemme kl 02.00 om natten så mormor havde puttet osv og det gik SUPER fint, så er slet ikke i tvivl om de 2 nok skal hygge sig..
men er er sgu hårdt at slippe sit guld men uanset om h*n er 4 mdr eller 1 år vil det være lige hårdt og både manden og jeg er af den holdning at jo før h*n lære at sove ude jo nemmere bliver det og jo før vænner h*n sig til at godt kunne klare sig en enkelt nat uden mor og far
vi har os fra start aftalt at vi en gang i mellem gerne ville have noget kærestetid for os selv da der også skal være plads til nogle af de ting vi gerne vil opleve sammen og hvorfor så ikke benytte sig af at man har nogle dejlige bedsteforældre der står i KØ for at få lov at passe
Vores lille mirakel skal også have lov til at opleve lidt andet end kun at være hjemme og få lov at hygge sig med bedsterne uden mor og far står og ånder h*n i nakken
( dermed ikke sagt at jer der ikke vil have passet jeres børn gør det forkert overhovedet.. det er jo helt og holdent efter hvad man selv føler for  
men uanset om h*n er 4 mdr eller 1 år vil det være lige hårdt og både manden og jeg er af den holdning at jo før h*n lære at sove ude jo nemmere bliver det og jo før vænner h*n sig til at godt kunne klare sig en enkelt nat uden mor og far
Jeg er ked af at sige det, men ovenstående udsagn er jeg voldsomt uenig i. Det handler om at I har brug for alenetid, ikke at jeres søn har brug for at komme ud i verden. Det har han ikke brug for før han er væsentligt ældre. Det er lidt det samme som folk der siger at det er bedst for deres børn at komme i vuggestue når de er 10 mdr., så de kan lære at være sociale. NEJ, det er forældrenes behov. Og fint nok at I har det behov (jeg er uenig i prioriteringen, men vi har lov til at være forskellige), men vær i det mindste ærlige omkring situationen.
Efter min mening må man i hvert fald i det første år af ens barns liv tilsidesætte egoistiske behov, eller i hvert fald indpasse dem efter barnets behov.
modesty skriver: Jeg er ked af at sige det, men ovenstående udsagn er jeg voldsomt uenig i. Det handler om at I har brug for alenetid, ikke at jeres søn har brug for at komme ud i verden. Det har han ikke brug for før han er væsentligt ældre. Det er lidt det samme som folk der siger at det er bedst for deres børn at komme i vuggestue når de er 10 mdr., så de kan lære at være sociale. NEJ, det er forældrenes behov. Og fint nok at I har det behov (jeg er uenig i prioriteringen, men vi har lov til at være forskellige), men vær i det mindste ærlige omkring situationen. Efter min mening må man i hvert fald i det første år af ens barns liv tilsidesætte egoistiske behov, eller i hvert fald indpasse dem efter barnets behov.
hm det svar synes jeg ærligt talt er upassende ! Vi har taget et valg og det er VORES valg. at du synes det er egoistisk og hvad du ellers bruger af ord for at vi tilsidesætter vores barn kan jeg da ikke rigtig bruge til noget. du aner da ikke en fløjtende fis om hvad grunden for at h*n skal passes nu her er. jeg skriver bare at vi som forældre har aftalt med hinanden at vi en gang i mellem godt kan undvære vores barn til bedsteforældrene og hygge os alene.. da VI mener at det er sundt for både h*n og os.
Og kan slet ikke se hvor i midt indlæg du mener jeg ikke er ærlig omkring situationen. så vidt jeg ved så kender JEG mit barn bedst og du kan ikke udtale dig om h*n er klar eller ikke.. det er en individuel situation fra barn til barn.
Det kan godt være du er overdrevet meget hønemor og sætter dit liv på pause i det første år af dit barns levetid men derfor behøver alle andre jo ikke at følge trop.
Anonym skriver: hm det svar synes jeg ærligt talt er upassende ! Vi har taget et valg og det er VORES valg. at du synes det er egoistisk og hvad du ellers bruger af ord for at vi tilsidesætter vores barn kan jeg da ikke rigtig bruge til noget. du aner da ikke en fløjtende fis om hvad grunden for at h*n skal passes nu her er. jeg skriver bare at vi som forældre har aftalt med hinanden at vi en gang i mellem godt kan undvære vores barn til bedsteforældrene og hygge os alene.. da VI mener at det er sundt for både h*n og os. Og kan slet ikke se hvor i midt indlæg du mener jeg ikke er ærlig omkring situationen. så vidt jeg ved så kender JEG mit barn bedst og du kan ikke udtale dig om h*n er klar eller ikke.. det er en individuel situation fra barn til barn. Det kan godt være du er overdrevet meget hønemor og sætter dit liv på pause i det første år af dit barns levetid men derfor behøver alle andre jo ikke at følge trop.
Jeg er ikke overdrevet meget hønemor, nej.
Det er da også enormt upassende at du siger man er overdrevet hønemor fordi man mener det er forældrenes behov at barnet bliver passet før det er 1 år!
Jeg er enig med Modesty og hun siger det endda på en pæn måde til dig
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128