1. overnatning ude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Det er da også enormt upassende at du siger man er overdrevet hønemor fordi man mener det er forældrenes behov at barnet bliver passet før det er 1 år!

Jeg er enig med Modesty og hun siger det endda på en pæn måde til dig

ja det er meget muligt men vælger at sige min mening ligeud til hende ligesom hun gjorde til mig ved at sige vores valg er egoistisk  og synes bestemt ikke hun skriver på en pæn måde  

som jeg også skrev i mit tidligere indlæg så ser jeg intet forkert i dem der holder deres børn hjemme til de er over 1 år eller ældre men når hun kommer med sådan et svar jamen så synes jeg også godt jeg kan tillade mig at sige min mening om hendes valg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

hej

vores barn skal passes ude snart men jeg ville lige hører jer hvor gamle jeres guld var inden i var klar til og slippe det første nat? i må meget gerne skrive grunden og hvad i tænkte / følte

Vores var omkring 9-10måneder. Jeg var indlagt på Hvidovre hospital grundet veer og var i uge 17. Endte med fødsel. Far var medindlagt.
Min dreng blev passet af farmor dog hjemme hos os. Så jeg ved ikke om det tæller som sove ude.
Men ellers har vi efter han er fyldt 1 år indført kærestedage hvor han bliver passet hos farmor/farfar. Det er en gang om måneden, andre gange hver anden måned. Ingen fast dato. Når vi har lyst og trænger til det

Anmeld

8. januar 2014

Lenaogkasper

Min dreng er 16 måneder og har stadig ikke overnattet ude uden mor eller far.

Anmeld

8. januar 2014

Lenaogkasper

hvis man ikke får passet sit barn ude før de bliver et år er ikke fordi man er HØNEMOR!

vi har ikke fået vores passet endnu (16 måneder) fordi vi

1. Har ikke haft behov

2. Sys stadig ikke han er klar pga af skrigeture og hårde nætter

3. Fordi han er særligt sensitiv og bearbejder om natten og det syntes jeg ikke at bedsteforældrene skal overtage. Især fordi han er så mor og far afhængig.

nogen børn er klar til at blive passet før, lige som din, og det er Super fint og dejligt for jer 

Anmeld

8. januar 2014

lineog4

Min datter sov ude første gang da hun var 2 1/2 fordi vi skulle flytte og så gik der over et år før det skete igen. Liam var vist over 4 og Linus har lige aver ude for første gang i december og han bliver 4 til juli. 

Har vi haft behov for aftenpasning har min mor kommet her og elsker at vågne op til mine børn så ingen grund til de skal sove ude når nu min mor er så fleksibel - vil sige hun har heller ikke plads til at have alle sovende på en gang og hun er den eneste nærmeste familie vi har.

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Lenaogkasper skriver:

hvis man ikke får passet sit barn ude før de bliver et år er ikke fordi man er HØNEMOR!

vi har ikke fået vores passet endnu (16 måneder) fordi vi

1. Har ikke haft behov

2. Sys stadig ikke han er klar pga af skrigeture og hårde nætter

3. Fordi han er særligt sensitiv og bearbejder om natten og det syntes jeg ikke at bedsteforældrene skal overtage. Især fordi han er så mor og far afhængig.

nogen børn er klar til at blive passet før, lige som din, og det er Super fint og dejligt for jer 

Hønemor er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting som jeg også skrev så ja det afhænger af barnet og det er en individuel sag.. derfor synes jeg heller ikke man kan tillade sig at sige at det andre vælger at gøre er egoistisk og ikke korrekt og muligvis ikke er godt for barnet.. jeg mener klart at det er forældrene selv der ved om deres barn er klar for ikke at sige dem selv også  

Jeg skal heller ikke gøre mig klog på hvad andre gør med deres børn.. de kender dem jo bedst  jeg har blot en mening ( som jeg ikke havde i sinde at skrive herinde indtil jeg fik smidt i hovedet at jeg tilsidesætter mit barn &nbsp 

Anmeld

8. januar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Hønemor er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting som jeg også skrev så ja det afhænger af barnet og det er en individuel sag.. derfor synes jeg heller ikke man kan tillade sig at sige at det andre vælger at gøre er egoistisk og ikke korrekt og muligvis ikke er godt for barnet.. jeg mener klart at det er forældrene selv der ved om deres barn er klar for ikke at sige dem selv også  

Jeg skal heller ikke gøre mig klog på hvad andre gør med deres børn.. de kender dem jo bedst  jeg har blot en mening ( som jeg ikke havde i sinde at skrive herinde indtil jeg fik smidt i hovedet at jeg tilsidesætter mit barn &nbsp 

Kan godt være jeg er en hønemor lige når det handler om at få passet mine børn  Og har især med Dina fået fortalt igen og igen at jeg gjorde hende en bjørnetjeneste, at hun aldrig ville kunne sove ude, at jeg skulle lære hende at vågne op uden mor osv osv osv. Jeg holdt fast på mit, lige som jeg holdt fast på ikke at gennemføre godnat og sov godt som var det store hit den gang. Og nu er hun en af de få da de skulle på 5 dages koloni i 2. Klasse som ikke har hjemve, hun sover gladeligt ude hos alle sine venner, jeg har aldrig fået hende ringet hjem om natten osv. Liam er det samme og det kan tælles på en hånd hvor mange gange han havde sovet hos mormor før han sov hos venner (han er 6 år nu). 

Det er skægt som man ikke bare kan acceptere vores behov er forskellige uden man behøver male fanden på væggen om man gør noget forkert for sine børn. At børn skal overnatte et andet sted, eller passes er jo forældrenes behov men det skader dem på ingen måde, at de ikke skal passes ude afhænger også af forældrenes behov og skader dem på ingen måde. 

Og kommer lige til at tænke på jeg da min datter var 9 uger havde billetter til operaen, jeg skulle kl 18 og ville være hjemme 5 timer senere, hun skulle være sammen med far som havde mere styr på babyhalløjet end mig. Dagen før forsøgte vi at give hende en flaske med udmalket mælk og hun skreg som besat hver gang flasken kom i nærheden af hende. Om natten vågnede hun med 39 i feber og jeg måtte aflyse og anerkende at det at blive mor til hende bare ikke inkluderede operature om aftenen - første gang jeg kom ud en aften var da hun var 8 mnd og det var først efter hun var lagt i seng ;-) 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Kan godt være jeg er en hønemor lige når det handler om at få passet mine børn  Og har især med Dina fået fortalt igen og igen at jeg gjorde hende en bjørnetjeneste, at hun aldrig ville kunne sove ude, at jeg skulle lære hende at vågne op uden mor osv osv osv. Jeg holdt fast på mit, lige som jeg holdt fast på ikke at gennemføre godnat og sov godt som var det store hit den gang. Og nu er hun en af de få da de skulle på 5 dages koloni i 2. Klasse som ikke har hjemve, hun sover gladeligt ude hos alle sine venner, jeg har aldrig fået hende ringet hjem om natten osv. Liam er det samme og det kan tælles på en hånd hvor mange gange han havde sovet hos mormor før han sov hos venner (han er 6 år nu). 

Det er skægt som man ikke bare kan acceptere vores behov er forskellige uden man behøver male fanden på væggen om man gør noget forkert for sine børn. At børn skal overnatte et andet sted, eller passes er jo forældrenes behov men det skader dem på ingen måde, at de ikke skal passes ude afhænger også af forældrenes behov og skader dem på ingen måde. 

Og kommer lige til at tænke på jeg da min datter var 9 uger havde billetter til operaen, jeg skulle kl 18 og ville være hjemme 5 timer senere, hun skulle være sammen med far som havde mere styr på babyhalløjet end mig. Dagen før forsøgte vi at give hende en flaske med udmalket mælk og hun skreg som besat hver gang flasken kom i nærheden af hende. Om natten vågnede hun med 39 i feber og jeg måtte aflyse og anerkende at det at blive mor til hende bare ikke inkluderede operature om aftenen - første gang jeg kom ud en aften var da hun var 8 mnd og det var først efter hun var lagt i seng ;-) 

Jamen det skal der helt sikkert også være plads til for som du siger så har vi hver især forskellige behov..

kunne ikke have skrevet det bedre selv så er helt enig 

Man skal lytte efter hvad man selv synes er det rette  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.