Anonym skriver:
Hønemor er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting
som jeg også skrev så ja det afhænger af barnet og det er en individuel sag.. derfor synes jeg heller ikke man kan tillade sig at sige at det andre vælger at gøre er egoistisk og ikke korrekt og muligvis ikke er godt for barnet.. jeg mener klart at det er forældrene selv der ved om deres barn er klar for ikke at sige dem selv også
Jeg skal heller ikke gøre mig klog på hvad andre gør med deres børn.. de kender dem jo bedst
jeg har blot en mening ( som jeg ikke havde i sinde at skrive herinde indtil jeg fik smidt i hovedet at jeg tilsidesætter mit barn

Kan godt være jeg er en hønemor lige når det handler om at få passet mine børn
Og har især med Dina fået fortalt igen og igen at jeg gjorde hende en bjørnetjeneste, at hun aldrig ville kunne sove ude, at jeg skulle lære hende at vågne op uden mor osv osv osv. Jeg holdt fast på mit, lige som jeg holdt fast på ikke at gennemføre godnat og sov godt som var det store hit den gang. Og nu er hun en af de få da de skulle på 5 dages koloni i 2. Klasse som ikke har hjemve, hun sover gladeligt ude hos alle sine venner, jeg har aldrig fået hende ringet hjem om natten osv. Liam er det samme og det kan tælles på en hånd hvor mange gange han havde sovet hos mormor før han sov hos venner (han er 6 år nu).
Det er skægt som man ikke bare kan acceptere vores behov er forskellige uden man behøver male fanden på væggen om man gør noget forkert for sine børn. At børn skal overnatte et andet sted, eller passes er jo forældrenes behov men det skader dem på ingen måde, at de ikke skal passes ude afhænger også af forældrenes behov og skader dem på ingen måde.
Og kommer lige til at tænke på jeg da min datter var 9 uger havde billetter til operaen, jeg skulle kl 18 og ville være hjemme 5 timer senere, hun skulle være sammen med far som havde mere styr på babyhalløjet end mig. Dagen før forsøgte vi at give hende en flaske med udmalket mælk og hun skreg som besat hver gang flasken kom i nærheden af hende. Om natten vågnede hun med 39 i feber og jeg måtte aflyse og anerkende at det at blive mor til hende bare ikke inkluderede operature om aftenen - første gang jeg kom ud en aften var da hun var 8 mnd og det var først efter hun var lagt i seng ;-)
Anmeld