Er min kæreste nærig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=bOhxm2U9Hrc

den er god nok, du kan se i denne video, hvornår man bliver betegnet som det der hedder "reelt enlig" altså der hvor man har ret til at få hjælp som enlig

Den tror jeg at jeg vil se på et tidspunkt, selvom jeg modtager de ydelser. Udb. dk. mener jo jeg er berretigt til de ydelser, så den video kunne være "sjov" at se så.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Så kan du jo forlange at han gør alt faktisk.. Og jeg synes satme, undskyld mit franske, at han er en vatpik! Hvad er det for noget at sige at din 11 årige unge skal gøre de ting du spørger ham pænt om? Øv altså!

Men jeg ville sige, at enten måtte han tage noget med til maden, eller betale lidt, så du ikke stod med alt hver gang.. Også skal han selvfølgelig hjælpe dig med at vaske op og rydde op efter sig selv!

Så længe du ikke har søgt enlig ydelser kan alle andre være ligeglad med hvor mange kærester du så end havde

Håber han tager sig sammen!

Jeg er enig med dig og forholdet må også slutte om han ikke tager sig sammen.

Det er ligesom om at når han kommer her, så vil han slappe af. Han vil faktisk helst at jeg sætter mig ned sammen med ham og vi så slapper af, snakker og hygger sammen.

Men tingene i et hjem laver jo ikke sig selv ?

Med maden mener han at vi bare kan bestille pizza. Det har vi så prøvet to gange og så var det slut fra min side. For det er noget jeg meget sjældent har råd til og heller ikke her ville han betale sin egen.

Han for den på en eller anden mærkelig måde altid drejet over på mig, så jeg kommer til at fremstå som den der er nærig.

-Osse derfor jeg gerne ville høre jeres mening herinde

Anmeld

3. januar 2014

Ayasmor

Det er da også vanvittigt. I havde jo dobbeltudgifter stadig i de tre måneder.

Hvad så hvis du først havde meldt dig enlig på den tidspunkt i flyttede sammen. Havde de så taget dine ydelser med tilbagevirkende kraft? Ved du det?

Ja meget.. Jeg var også meget rasende over de meget nærgående spørgsmål jeg fik. Bl.a. min private samliv med min kæreste, hvilket jeg simpelthen nægtede at svare på.

Tja, det tror jeg ikke jeg havde. Og syntes også det var grotesk. Hendes argumentation var, at vi jo så var i et forhold, hvis vi havde aftalt at flytte sammen. Jeg prøvede meget pædagogisk at forklare, at nærmest alle lejligheder jo havde 3 mdr. opsigelse, hvilket så i praksis ville betyde, at jeg jo aldrig ville kunne flytte sammen med nogen, hvis jeg skulle have fulde udgifter, selvom vi reelt ikke boede sammen. Men det var lige meget sagde hun. Så jeg måtte bide i det sure æble og stå for alle udgifter i de 3 mdr. Vi valgte så bare at få hans ting flyttet ind når nu jeg alligevel ikke stod som enlig længere, og vi delte madudgiften. Men alt andet måtte jeg stå selv med, da han jo stadig havde sin lejlighed at betale til.

Anmeld

3. januar 2014

Mimic

Anonym skriver:

Den tror jeg at jeg vil se på et tidspunkt, selvom jeg modtager de ydelser. Udb. dk. mener jo jeg er berretigt til de ydelser, så den video kunne være "sjov" at se så.

jeg synes det er vildt så meget de går ind og tjekker op på

Anmeld

3. januar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Det er præcis det jeg mener.

Jeg synes også at mine børn skal lære at man er fælles om tingene, sådan er jeg også selv opdraget.

Problemet er også at mine børn er begyndt at stille spørgsmål til hvorfor han ikke kan hjælpe. Vi har feks en hund. Der synes jeg jo godt han lige kunne gå en tur med den, mens jeg eks laver mad. Men han vil kun gå med den, hvis jeg går med. Og det synes jeg er barnligt og det gør at jeg mister noget for ham for hvergang han er sådan.

Han lyder en lille smule irreterende undskyld mig.

Men hvis i er meget sammen, og du ofte laver mad til ham, så kunne han altså godt hjælpe lidt til. Ville ikke turde flytte sammen med ham, hvis det er dig der så skal stå for det hele. Men han tænker måske at det ikke er hans hund, ergo ikke hans problem at lufte den (og det er jo rigtig nok) MEN hvis man er i et forhold og ses ofte, syntes jeg godt man kan hjælpe hinanden.

Men hvis du ellers er rigtig glad for ham, så ville jeg nok lige be ham oppe sig lidt

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Ja meget.. Jeg var også meget rasende over de meget nærgående spørgsmål jeg fik. Bl.a. min private samliv med min kæreste, hvilket jeg simpelthen nægtede at svare på.

Tja, det tror jeg ikke jeg havde. Og syntes også det var grotesk. Hendes argumentation var, at vi jo så var i et forhold, hvis vi havde aftalt at flytte sammen. Jeg prøvede meget pædagogisk at forklare, at nærmest alle lejligheder jo havde 3 mdr. opsigelse, hvilket så i praksis ville betyde, at jeg jo aldrig ville kunne flytte sammen med nogen, hvis jeg skulle have fulde udgifter, selvom vi reelt ikke boede sammen. Men det var lige meget sagde hun. Så jeg måtte bide i det sure æble og stå for alle udgifter i de 3 mdr. Vi valgte så bare at få hans ting flyttet ind når nu jeg alligevel ikke stod som enlig længere, og vi delte madudgiften. Men alt andet måtte jeg stå selv med, da han jo stadig havde sin lejlighed at betale til.

Det er da helt forkert, hvis du ikke skulle ha betalet med tilbagevirken kraft, for så er du jo blevet straffet for at være ærlig.

Jeg forstår godt du ikke ville svare på deres næregående spørgsmål. Det vedkommer ikke dem. Men det viser jo bare at der er noget om det, når noen snakker om "dyneløfteri".

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

jeg synes det er vildt så meget de går ind og tjekker op på

Jeg har nu set den video du har linket til. Ud fra den er jeg reelt enlig, som kommune og udb.dk også har sagt til mig. Men jeg vil ikke modtage de ydelser. Tænk hvis de pludselig ændrede mening og jeg ville komme til at betale penge tilbage? Nej det tør jeg ikke, så vil jeg hellere ha mindre penge.

Anmeld

3. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Det er da helt forkert, hvis du ikke skulle ha betalet med tilbagevirken kraft, for så er du jo blevet straffet for at være ærlig.

Jeg forstår godt du ikke ville svare på deres næregående spørgsmål. Det vedkommer ikke dem. Men det viser jo bare at der er noget om det, når noen snakker om "dyneløfteri".

Tja, jeg har ærlig talt ingen anelse... Men ja, det var ikke lige det fedeste.

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Han lyder en lille smule irreterende undskyld mig.

Men hvis i er meget sammen, og du ofte laver mad til ham, så kunne han altså godt hjælpe lidt til. Ville ikke turde flytte sammen med ham, hvis det er dig der så skal stå for det hele. Men han tænker måske at det ikke er hans hund, ergo ikke hans problem at lufte den (og det er jo rigtig nok) MEN hvis man er i et forhold og ses ofte, syntes jeg godt man kan hjælpe hinanden.

Men hvis du ellers er rigtig glad for ham, så ville jeg nok lige be ham oppe sig lidt

Ja han er faktisk iriterende. Og som du skriver nej det er ikke hans hund, men så kunne han jo lave mad imens jeg gik med den.

Nej jeg vil heller ikke flytte sammen om det ikke bliver bedre. Jeg ville føle at jeg flyttede sammen med et ekstra barn. Jeg gider ikke at skulle sige til en kæreste hvad han skal lave. Jeg vil ha en der kan ta tingene af sig selv.

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Tja, jeg har ærlig talt ingen anelse... Men ja, det var ikke lige det fedeste.

Nej det kan jeg godt forstå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.