Er min kæreste nærig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

Ayasmor

stjernehimmel skriver:

Var nemlig os i den forbindelse jeg fik en over nakken.... Var faktisk rystet for ville os bare være i god tid og ærlig.... Vupti så røg det tillæg selvom man stadig stod med regningerne i 3 mdr mere... Var godt nok rystet

Det var jeg virkelig også.. Og blev så harm, for der er bare så mange, der snyder med det. Jeg havde virkelig været påpasselig og overholdt nærmest alt.. Men nej nej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

TNBC

Pcokate skriver:

ej okay så hvis han spiser hos hende må de ikke splejse om maden eller han tager opvasken? Det tror jeg simpelthen ikke på. Det ikke sådan (som jeg forstår ts) han indgår i budgettet fast, bare så de deler udgifterne lidt i forhold til lige den omgang mad. 

Noget andet er,syntes jeg, er at man kan  lave en "kuvertpris" eller han giver maden hver anden gang. Og han skal da helt klart hjælpe til (alm pli men også hvis der skal være en fremtid for jer. Så er det jo ikke kunne dine børn og dig der skal tage slæbet).

Kort og godt, nej det må de ikke.

Anmeld

3. januar 2014

Pcokate

Den er skam go nok han må ikke engang tag skraldet med ned når han tager hjem..... 

Han an må intet betale, han må ikke hjælpe til og faktisk må de slet ik lave noget der kunne minde om noget en familie kunne finde på....

har selv lige fået en KÆMPE prædiken fra udbetaling Danmark som står for enligydelser osv...

sad pænt og månede da hun var færdig med at fortælle hvad de kalder social bedrageri 

Det er da komplet latterligt! Sikke et samfund!

hvad er forskellen på at en kæreste/veninde/forældre kommer på besøg og splejser om det måltid de spiser og hjælper med oprydningen? 

Jeg har da en enlig veninde med børn og når vi spiser sammen splejser vi, jeg hjælper ned oprydning og putning den dag.  Til tider når det hele sejler kan jeg da ogsp hente ungerne eller hjælpe med rengøring og andet husholdning. Er der så social snyd? 

Jeg skammer mig over vores system...

Anmeld

3. januar 2014

lycly

Pcokate skriver:

hvad er forskellen på at en kæreste/veninde/forældre kommer på besøg og splejser om det måltid de spiser og hjælper med oprydningen? 

Jeg har da en enlig veninde med børn og når vi spiser sammen splejser vi, jeg hjælper ned oprydning og putning den dag.  Til tider når det hele sejler kan jeg da ogsp hente ungerne eller hjælpe med rengøring og andet husholdning. Er der så social snyd? 

Jeg synes nu det er meget rimeligt. Man er jo nødt til at sætte grænsen et sted og hvis ikke man sætter den meget tydeligt, er det jo for nemt at bøje reglerne - og det er der med garanti mange der ville udnytte. Derfor er reglerne som de er.

Til ts: hvis vi nu lige ser bort fra reglerne og udelukkende ser på dit spørgsmål så ja, så vil jeg mene han er nærrig. Fair nok at han bruger alle sine penge, det skal han have lov til nu hvor han jo ingen børn har. Men det er ikke fair efterfølgende at "nasse" på dig

Anmeld

3. januar 2014

Pcokate

LuLy skriver:

Jeg synes nu det er meget rimeligt. Man er jo nødt til at sætte grænsen et sted og hvis ikke man sætter den meget tydeligt, er det jo for nemt at bøje reglerne - og det er der med garanti mange der ville udnytte. Derfor er reglerne som de er.

Til ts: hvis vi nu lige ser bort fra reglerne og udelukkende ser på dit spørgsmål så ja, så vil jeg mene han er nærrig. Fair nok at han bruger alle sine penge, det skal han have lov til nu hvor han jo ingen børn har. Men det er ikke fair efterfølgende at "nasse" på dig

Jeg er enig i der skal være grænser men der må da også være plads til medmenneskelighed. som reglerne umiddelbart er synes jeg den del er fjernet. At tage opvasken eller selv gi lidt penge til den mad man spiser er jo ikke det samme som at bo sammen og dele udgifter...

Anmeld

3. januar 2014

Trekløver(:

Det er ikke dig, der er galt på den i hvert tilfælde.

Han burde ikke blande sig i hvad dine børn har af pligter, og ikke har, og i og med i er så meget hos dig, syntes jeg han skulle handle ind til aftensmaden hver 2. Gang.

Han er tydeligvis ikke klar over hvor dyrt det er at have børn

Anmeld

3. januar 2014

Ayasmor

Pcokate skriver:

Jeg er enig i der skal være grænser men der må da også være plads til medmenneskelighed. som reglerne umiddelbart er synes jeg den del er fjernet. At tage opvasken eller selv gi lidt penge til den mad man spiser er jo ikke det samme som at bo sammen og dele udgifter...

Du har helt ret i, at det er for meget. Man har jo nærmest ikke en ærlig chance for at have et forhold og finde ud af, om det fungerer, førend man ikke længere betragtes som værende enlig. Men det er bare desværre sådan reglerne er og det kan komme til at koste meget dyrt, hvis de ikke følges. Om det er rimelig, det er en helt anden snak

Anmeld

3. januar 2014

lille-fisen

øh ja han er nærig!  med mindre i bor rigtigt langt fra hinanden og han skal bruge en del penge på transporten hver gang, så synes jeg godt han kunne lægge lidt penge i kassen til aftensmad engang i mellem.

Mht. pligter ville jeg ærligt talt forvente at han hjalp ret meget til, når han nu er kæreste og er der så tit, så er det også naturligt at man tager del i de pligter der nu vil være i hverdagen.

Synes det er liiidt lavt at han prøver at tørre pligterne af på din 11-årige før han selv udfører dem.. altså helt ærlig hvem er lige den voksne her?

Tror jeg ville overveje det grundigt inden i evt. flytter sammen - jeg mener bare hvis han ikke engang kan lette r.. før i bor sammen hvordan ville det så være hvis i faktisk boede sammen. Men det var bare en lille tanke.

Så jo kort sagt: han burde give lidt til aftensmaden og hjælpe til.

Anmeld

3. januar 2014

stjernehimmel

Pcokate skriver:

Hvis i ik er i forhold så ja så må i... der er en video på nettet en kommune havde lavet hvor de fortæller hvad og hvordan de vil bekæmpe social bedrageri....

og var målløs, faktisk er det umuligt at se en hvis det er sådan det er... Min kæbe var helt nede og røre gulvet inden den var ovre 

Anmeld

3. januar 2014

SanJose

Pcokate skriver:

Men hvor går grænsen så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.